[GEZ] (info) wintec 2000

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

[GEZ] (info) wintec 2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 17:27

haay
ik heb laatst eens gedacht over een wintec zadel... wel zoon kunststof ding (heten die niet toevallig wintec 2000)
lijkt me echt wel fijn. ik heb nu ook een kunststof zadel, maar wil misschien wat anders.
ma hoe weet ik nou dattie egt goed past enzo? Pling

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 17:31

machogirl schreef:
haay
ik heb laatst eens gedacht over een wintec zadel... wel zoon kunststof ding (heten die niet toevallig wintec 2000)
lijkt me echt wel fijn. ik heb nu ook een kunststof zadel, maar wil misschien wat anders.
ma hoe weet ik nou dattie egt goed past enzo? Pling


je hebt wintec 500 Afbeelding
Wintec 500 (bst.nr.: 00202)
's Werelds meest populaire kunststofzadel. Zeer licht in gewicht, sterk en eenvoudig in onderhoud (schoonmaken met water en zeep). Vervaardigd van leatherlook boven­materiaal. Voorzien van wol gevulde kussens en een mooie diepe zit. Geheel compleet met beugels, riemen en singel.
€ 369.95

-----------------------------------------------------------

en wintec 2000 Afbeelding
Wintec 2000 VS (bst.nr.: 00206)
Een luxe uitvoering van de Wintec Sport. Dit zadel is in zijn geheel overtrokken met zogenaamd Equisude. Dit ziet er uit als suedeleder, maar is sterker en heeft geen onderhoud nodig. Bovendien zorgt Equisude voor een zeer vaste zit. Geheel compleet.
€ 499.95

-----------------------------------------------------------

Voor mijn pony heb ik een wintec 2000
en voor mijn paard een wintec 500.
Ik vind de wintec 500 fijner!

Bij deze zadel kun je de boom verwisselen dus ze passen bijna op elk paard!
Het beste kun je dan even een zadelmaker laten komen om te passen!

Succes OK dan!

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 17:35

ja thanxz Haha!
ik hoop dat het wat wordt.. hoezo vind je de 500 fijner?

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 17:52

machogirl schreef:
ja thanxz Haha!
ik hoop dat het wat wordt.. hoezo vind je de 500 fijner?


Omdat bij de 2000 het suede??!! zo snel lelijk word.
Op de zitting!

En dat is bij de 500 niet.

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 18:04

en hoe zit het dan met de gewone wintec
ik heb namelijk de kans om een wintec dressuur te kopen, aan de onderkant waar de beugelriemen langs schuren zijn er wat witte plekken, en de singelstoten, dat nepleer erop is wat kapot, maar die sitf eronder is nog goed, hoeveel mag ik daarvoor geven? misschien dat iemand een foto kan zetten zodat ik weet of het het juiste zadel is dat je voor ogen hebt, ik kan geen foto's platsen
sorry dat ik men vraag ook hier plaats, maar het is wat dom om nog een topic te openen he

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 11:06

Ik had zo'n suede zadel, alleen de dressuuruitvoering.

Ik was DIK tevreden. Als je het zadel goed onderhoudt heb je echt niet zo snel slijtage en dat het lelijk wordt. Je zit lekker vast.

Ik vond het een erg fijn zadel.

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 13:21

Ik gebruik voor de haflingers een Wintec 2000, en ben er dik tevreden over! Ik heb wel een beetje het idee dat ik wat ver met mijn benen vooruit zit, maar dat kan ook komen omdat ik op mijn andere paard een kieffer dressuur heb liggen. Maar ik ben er in ieder geval VET tevreden over!

Het zadel wat ik gebruik is ondertussen alweer een jaartje of 3,5 tot 4 oud, maar ziet er nog prima uit. Het is erg onderhoudsarm.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 13:55

Ik ben super te vreden over alle Wintec's waar ik op gereden heb. Ik heb op de oude type's (de Wintec sport) en op de nieuwe type's (de 500, de 2000 en de Pro). Stuk voor stuk super zadels. Ik wil niet anders meer.

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 17:56

hm ja het lijkt me echt wel wat zoon wintec 2000.. ik zag wel ergens dat er ook een wintec pro bestaat??? kan dat??? en wat voor iets is dat dan?? Haha!:D

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 17:58

Wij gaan vd week er ook een kopen en ik denk dat het de 500 word die ziet er mooi uit!!!

Caadhola
Berichten: 738
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 22:30

Ik heb vorige week een wintec pro gekocht,dit is met een soort suede bekleed.
Daardoor zit je wel lekker vast in het zadel.
Een pro heeft ook een ingebouwde voordingel en daardoor beter geschikt voor mijn rond gebouwde tinker.
Het voordeel van een wintec zadel vind ik ook dat je zelf heel makkelijk de boom kan verwisselen,zo kan je het zadel op haast ieder paard passend maken.

naomi_s
Berichten: 1354
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 02:40

ik heb de 500 en die zit ook super. die losse kniewrongen zijn ook erg handig.......haal ze eraf en je hebt een zadel wat erg naar dressuur neigt. zet je ze er weer op dan is het weer een fijn vzh zadel. ideaal zadel.

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 12:21

Ik heb deze:

Afbeelding

Wintec 500 (bst.nr.: 00202)
's Werelds meest populaire kunststofzadel. Zeer licht in gewicht, sterk en eenvoudig in onderhoud (schoonmaken met water en zeep). Vervaardigd van leatherlook boven­materiaal. Voorzien van wol gevulde kussens en een mooie diepe zit. Geheel compleet met beugels, riemen en singel.
€ 369.95

Het zadel heeft een verstelbare boom, en is ZOOOOOOOOOOOOOOOOO makkelijk schoon te maken. De beugelriemen zullen in het begin dan nog wat stroef gaan, maar door gebruik word dat wat soepeler. Ik vind dat het zadel heel erg lekker zit, echt een superzadel Ik zweer erbij Tong uitsteken Bovendien verschuif ik ook niet, ik zit als een huis op mijn pony ( wat soms wel nodig is Scheve mond )

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 21:12

Ik heb sinds 1 week de Wintec Isabelle W., ik heb er nog maar 1x op gereden omdat mijn paard de volgende dag een hoefzweer had ( Boos! denkt zeker dat ie er onderuit kan komen Knipoog ) maar het zit wel heel goed, en vooral vast.

Nog 1 ding: ondanks het feit dat ze verwisselbare bomen etc. hebben wil dit niet zeggen dat dit op elk paard past ! het moet, zoals elk ander zadel wel op maat gemaakt worden van je paard ivm de schoft en zo! dus een zadelmaker heb je altijd nodig. Die ik heb kost bijna 900euro, ik heb het als "tweede" zadel omdat ik volgend jaar van plan ben een veulen te kopen die ik dan uiteindelijk met dat zadel in wil rijden (wederom met behulp vd zadelmaker)

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 12:43

ja dat snap ik. maar ik heb al een maxam zadel (ook heel goed) en van kunststof, dat zit ook hartstikke fijn enzo, maar dat is bijna hetzelfde als de 500 dus ik denk niet dat ik dan de 500 neem. dan kan ik net zo goed mijn andere zadel houden. ik weet eigenlijk niet waarom ik een nieuw (wintec) zadel wil, waarschijnlijk omdat ik een btje ben uitgekeken op mijn maxam. die heb ik nu een jaar (tweedehands gekocht) maar bij de kniewrongen is het een beetje aantr nalaten enzo. dus zodra ik 500 euri heb (haha zal nog ff duren.. misschien willen me ouders me ook een beetje sponsoren) dan gaak denk ik voor de 2000.. topzadel!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 13:38

Ik heb een Wintec 2000 altijd gebruikt, met dat equi-suede, en ik vind niet dat het lelijk wordt met de jaren, mijn zadel is juist veel netter dan de andere Wintecs. Wintec 500 ken ik niet. Maar ik heb mijn zadel in de verkoop omdat het niet goed meer past, en ik nu een ander zadel heb. Maar ik ben er wel blij mee geweest Je zit goed vast en glijdt niet zo erg als met een leren zadel, bovendien vind ik het ook een erg zacht zadel, bij een leren zadel voel ik toch altijd de boom zitten.