Vraagje - leren laarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Vraagje - leren laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-03 22:01

Ik heb ongeveer 2 jaar terug leren laarzen gekocht. Zaten opzich goed, alleen waren ze wel wat aan de hoge kant.
Na een jaar paste ik ze niet meer goed. Ik heb ze op laten rekken, toen paste ik ze net, alleen zaten ze ontzettend strak. Ik ben er dus niet meer mee gaan rijden. Ze staan dus maar een beetje op mn kamer zonder dat er iets mee gedaan wordt.

Ik zit nu alleen erg te twijfelen of ik er ritsen in zal laten zetten, want daardoor worden ze toch net iets ruimer?
Maar aan de andere kant denk ik dat ik ze misschien beter kan verkopen, aangezien ze toch niet helemaal lekker zitten, omdat ze zo hoog zijn. (op het moment rij ik met chaps). Of kan er aan de bovenkant een stukje afgehaald worden?

Wat zouden jullie doen, verkopen, of laten aanpassen?


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 22:06

Toevallig hebben wij laatst een gesprek gehad met de schoenmaker bij ons, we vroegen af hoe dat nou zat met een rits erin laten zitten (voor mijn zus, niet voor mij Knipoog ).

Hij raadde het echter af. Zijn ervaring hiermee was dat de laars toch wat in is gezakt (of nog moet gebeuren) wat een zwakke plek in de rits zal worden. Vlak boven je hiel dus en dan kan die rist veel moeilijker open en dicht.
Ik vraag me alleen af hoe het dan bij de 'echte' laarzen waar de rits al inzit gedaan is. Die zakken dan toch ook in Verward

Moeilijke beslissing! Lachen

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 01:01

Ik heb laarzen gekocht waar standaard een rits inzat. Voor mij zijn ze stevig genoeg, dus over die stevigheid kan gediscussieerd worden. En ik merk niets van rits moeilijker open en dicht doen.
Maar als je een rits laat zetten in laarzen die dat niet standaard hebben, laten velen ze langs de binnenkant zetten, en dan iets schuin naar voren. Misschien levert dat minder problemen op?

Die van mij waren ook te klein geworden na een 8-tal maanden buiten gebruik. Na twee of drie keer oprekken passen ze nu wel weer.

Als de enige reden waarom ze niet lekker zouden zitten de hoogte is, zou ik me geen zorgen maken. Die dingen zakken namelijk enorm. Mijn laarzen deden in het begin echt vreselijk veel pijn, ik had gewoon rode knieholtes na het rijden... Maar nu ik er alweer een tijdje intensief mee rij, zijn ze zo gezakt dat ze voor mij eigenlijk toch nog ietsje te laag zijn Tong uitsteken . Mijn volgende paar wordt dus NOG hoger Haha!

Dus... als je het aandurft er ritsen in te laten zetten, de hoogte is na een maand of twee geen probleem meer!!

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 11:18

over dat tehoog zitten, ik doe springen en dressuur en bij het kopen van mijn laarzen heb ik dat ook gezegd, de verkoopster gaf me er toe een soort zooltjes bij die je erin moet doen en dan zit je voet hoger.

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-03 22:56

Bedankt voor de antwoorden. Ik denk toch dat ik het ga wage, een rits erin.

ps: Zooltjes erin heb ik al Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 23:05

Ik heb na 6x oprekken uiteindelijk ook ritsen in mijn laarzen laten zetten.
Ze zitten nu helemaal perfect. Je moet alleen even met je schoenmaker overleggen aan welke kant van de belijnen je ze laat zetten. Aan de binnenkant beschadigd je zadel namelijk, maar een hoop schoenmakers denken hier niet aan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MvdBroek1, Saartjuh_b en 36 bezoekers