strassermethode of gewoon hoefsmid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15457
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

strassermethode of gewoon hoefsmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-03 12:54

Mijn paard staat niet helemaal goed op haar achterbenen, tijdens het draven geeft ze geen rechte lijn. De achterbenen zwalken een beetje naar buiten. Ik heb een jong paard wat nog niet veel gewend is en heb een hoefsmid die hier wel goed mee om kan gaan.
De staleigenaar maakt gebruik van de strassermethode, haar paard had een bokhoef en die is nu goed bijgewerkt. Volgens haar is zo´n strassermethode goed voor het corrigeren van dit soort problemen.
Mijn hoefsmid houdt zich meer bezig met het bekappen van de grote lijnen, aan de stand verandert hij weinig, ook omdat mijn paard zoals gezegd niet echt makkelijk is bij de hoefsmid Boos! . Het duurt haar allemaal snel te lang.

Wat vinden jullie, de strassermethode voor correctie, of de reguliere hoefsmid voor correctie.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 15:25

Ik zou de strassermethode gewoon eens proberen, en dan zien wat je er zelf van vindt.
Bij mij is Raf Antheunis gekomen, om Licor volgens de Strasser-methode te bekappen. Ik was op zich wel tevreden, maar ik vind het niet ech tnodig om zoveel geld te betalen aan iemand die mijn paard enkel komt bekappen. Licor was een maand daarvoor gedaan door mijn reguliere smid, en Raf maakte de opmerking dat hij nog niet veel traditionele smeden zo had zien bekappen. Hij deed het dus erg goed. Voor mij een reden om mij gewoon bij mijn erg goede en stukken goedkopere oude hoefsmid te blijven.
Dus...proberen maar, en als het je bevalt: blijven doen!