Cavia vraag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Cavia vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-03 12:27

Afgelopen zomer is bij m.n moeder een cavia aan komen lopen, die waarschijnlijk door vakantiegangers buiten is gezet Boos!

Ik heb het beestje geadopteerd, en ondergebracht samen met mijn konijn. Dat gaat prima; het zijn dikke maatjes geworden.

Ze wonen met z'm tweeen in een hondenren: dwz een verblijf van 3 bij 3 met daarin boomstronken. kratjes etc.
Aansluitend aan de hondenren is een binnenhok (was natuurlijk voor een hond) wat in de garage uitkomt. Dit binnenhok is 1 bij 2 van de grond af en geisoleerd. Ik heb dat hok helemaal vol met hooi gestopt.

Komt mijn Knaaf zo de winter door? Verward Of is dat te koud?


Ik heb geen ideel, ik heb nog nooit een knaaf gehad?


Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 12:36

Ik denk wel dat je cavia de winter door komt. Let er wel bij dat het echt tochtvrij is. Cavia's zijn zéér gevoelig voor tocht. Als het echt een strenge winter word kan je ze denk ik wel beter binnen laten. Voor meer vragen kan je mij PBen. Ik heb heel mijn leven cavia's gehad en ben er dus mee opgegroeid. Knipoog Heb nu nog steeds 4 cavia's.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:16

Kan denk ik wel. Maar bij echt strenge vorst zou ik hem wel binnen in de schuur houden.
Een cavia kan buiten blijven tot dat het onder de 10 graden wordt. Mijn cavia's staan 's winters ook in de schuur en dat gaat goed (het vriest nooit in onze schuur).
Ik heb ook wel eens cavia's (lang geleden) de hele winter buiten gelaten in een grote konijnen/cavia wei. Toen ik de beestjes op een gegeven moment nooit meer zag, zei mn pa dat ze in winterslaap waren Verward Maar ik heb ze dus nooit weer gezien. Die zijn denk ik gestorven door de kou.

Een cavia komt oorsponkelijk uit Nepal (dacht ik) waar hoge temperaturen zijn.
Een konijn kan heel goed kou verdragen.

Linde

Berichten: 88
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 14:34

Rechtstreeks uit mijn schoolboek;

De optimale omgevingstemperatuur is 20 tot 24 C
Maar koude wordt beter verdragen dan te hoge temperaturen. De cavia is net als andere knaagdieren zeer gevoelig voor tocht. Indien goed beschut tegen tocht en vocht kunnen ze het hele jaar buiten worden gehuisvest.
Dus ik zou zeggen als ie lekker in dat binnenhok kan wanneer ie dat wil, en als daar ook voedsel en water zijn moet dat makkelijk kunnen, zeker omdat ie al gewend is buiten te leven.

roosaatje

Berichten: 207
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 14:35

gaat wel lukken we hebben zelf ook iets van 15 caafjes ofzo en die zitten in een schuur achter niet altijd tocht vrij maar ze komen wel altijd de winter door *LOL*

*LOL* *LOL* *LOL* welsh for ever *LOL* *LOL* *LOL*
bokken is verslavender dan roken Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T, Googlebot en 15 bezoekers