Wanneer doe je nou wat voor soort bandages om????

Moderators: Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

YvonneS

Wanneer doe je nou wat voor soort bandages om????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-03 19:21

Ik stond vandaag is in een ruitersportzaak te kijken en ik zag allemaal bandages liggenm (logisch in een ruitersportzaak *LOL* ). Nou vroeg ik me af wanneer je nou welke bandages gebruikt.

Ik zag bijvoorbeeld fleece bandages liggen, moet je daar dan nou viltlappen onder doen of niet?? En welke lappen zijn beter, viltlappen of van die katoenen dingen met vulling??
Dan heb je stalbandages, doe je die alleen in stal om?? Waarom zou je een paard bandages omdoen op stal??

Wie kan mij dus vertellen wat voor bandages je waarvoor gebruikt. Waar ik ze eventueel voor wil kopen is voor de wedstrijd de benen withouden en dus ook op de trailer. Welke lengtes ben je overal voor nodig??

Ik hoop dat jullie me helpen, de zoekfunctie is geen doen.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 19:29

Ik rijd op een stal bij een dressuurruiter, die heeft bij 3 paarden vanaf savonds tot sochtends bandages om, omdat deze paarden erg zware oefeningen doen, zo wil hij de paarden z'n benen dun houden.

vele mensen rijden met stalbandages gewoon, niet iedereen wil elastische. en je kan met stalbandages ook gewoon rijden
ik heb t beide, stalbandages reed hier heel veel mee eerst maar nu heb ik werkbandages, eerste deel van de bandage is fleece dit dient als onderbandage en daarna een stuk elastische bandage dit is erg makkelijk omdat je hiervoor niet speciaal onderlappen hoeft te kopen

maar ook bij stalbandages doe ik gewoon onderlappen eronder om de druk beter te verdelen
ik heb beide, vilt lappen en katoen ik zou niet weten wat t beste is, ik hoop dat ik je al een beetje heb kunnen informeren

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie