Goede regendeken???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Goede regendeken???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 19:35

2 maanden geleden heb ik een pagony tiger regendeken gekocht.
In het begin was hij waterdicht maar nu dus niet meer, de stof laat het water gewoon door terwijl ik geen beschadiging kan ontdekken.
De borstsluiting is met dezelfde haken als de kruisingels en zitten met een stuk textiel (het zelfde materiaal als de kruisingels) en dat stukje textiel is nu dus al helemaal doorgesleten.
Luna loopt er overdag mee buiten en gaat af en toe liggen met de deken maar er wordt niet aan getrokken ofzo.
Ik vind het vreemd dat een deken al zo snel kapot gaat bij normaal gebruik.
Ik ben dus op zoek naar een andere (nieuwe) deken.
's nachts staat Luna op stal met een 300 grams winterdeken (harry's horse highliner) maar deze is dus niet waterdicht.
Ik zoek er 1 die dezelfde goede ligging heeft en ongeveer even warm is.
Wat is een goed merk en type?
Waar hebben jullie goede ervaringen mee?

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 19:46

Vreemd ik heb ook een Pagony en die is nog helemaal waterdicht Verward
Kan je er niet mee terug sowieso?
Na 2 maanden niet meer waterdicht lijkt me een fout van hun kant uit.

Ik krijg volgende week mijn S&K Panther regendeken 300 grams binnen Haha! *blijblijblij*
Ik ga eens kijken of die beter ligt dan de Global op mijn haffie.
Glboal verschuift heel erg op mijn haf en bij de fjord van een vriendin nog erger, bij de KWPNer bij ons op stal ligt die redelijk maar ook neit optimaal.
Dus die zou ik als ik jou was in ieder geval niet nemen.
Misschien dat je in ieder geval iets aan deze vooral niet die tip hebt Knipoog

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 19:48

Koop een Rambo light (zonder voering) die kan je gewoon over je staldeken heen gooien en wanneer het weer warmer wordt kan je die alleen gebruiken.

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 19:49

Ik ben bang dat je dan toch bij de duurdere merken zoals, Rambo Rhino, Bucas of WeatherBeeta terecht komt.

Ga er anders eerst mee terug naar de winkel voordat je een andere gaat kopen, er zit toch garantie op de deken?

Gillian

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 20:17

Afbeelding

Deze paarden hebben beiden een Harry's Horse regendeken op.
Deze is goed waterdicht. Gebruik die linkse al voor het 2e jaar.
Echt 100% waterdicht zijn ze nooit, dat kan ook niet. Je kan ze bijv niet 3/4 dagen achterheen in de stromende regen laten staan, dan gaat ie op kreuken/vouwen lekken. Is een soort tentstof.
Heb ook en S&K winterdeken, waterdicht, geldt hetzelfde voor..ook goede deken.
Beide liggen erg goed.

Die HH deken zijn bij Agradi erg goedkoop, zie mijn topic..

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Sting

Berichten: 12856
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 20:33

welk topic Haha!?Ben ook zoekende, maar bij divoza hebben ze geen HH's

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 20:51


Gillian

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 23:40

Heb de divoza gebeld over de pagony deken en ik krijg geen nieuwe en ook geen geld terug.
Ze willen hem wel voor me maken maar dan moet ik het zelf betalen. Verward
Die HH deken ziet er wel goed uit, ligt ook wel goed zo te zien.
Zijn er misschien ook mensen die zo een deken op een tinker of soortgelijk paardje hebben liggen?

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 01:04

Weet niet of je al definitief gekozen hebt voor HH, maar ik heb een Rhino en daar ben ik echt super tevreden over! Ijzersterk en heel goed waterdicht! *reclamemuziekje*

Lachen

prompter

Berichten: 11041
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 01:07

Rambo Rhino is ook mijn favoriete deken, ik wil nooit meer andere dekens voor mijn paarden Lachen(draait het reclamemuziekje ook maar even Haha!)

Extremely rare and Beyond Compare

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 01:33

Miko schreef:
Weet niet of je al definitief gekozen hebt voor HH

Nee hoor, omdat ik zie dat veel mensen hier goede ervaring mee hebben en het niet een al te prijzige deken is, dacht ik; zou die ook op mijn tinker goed liggen omdat ze toch net iets breder is dan een "normaal" paard.

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.

Sting

Berichten: 12856
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 11:55

Dat id had ik ook Haha!
Ik denk nu dat ik die toch maar ga bestellen!

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 12:11

Heb een weather beeta (aspen lite) regendeken voor mijn haf Die deken heeft een hele sterke stof en is echt waterdicht. Laatst ging lady in een plas liggen rollen Verward (tis maar wat je lekker vindt) en haar onderdeken was nog helemaal droog OK dan!

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 17:08

Die HH dekens zijn breed zat, kijk maar op foto.. ruimte aan weerszijden van buik te over! Die rechtse, Markus is wat fors en die linkse, van Aarla, minder. Aarla is ong 1.63m, deken 1.95m en Markus ong 1.68/9m en deken 2.05m.

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Alwin
Berichten: 12
Geregistreerd: 11-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 17:30

bucas zweer ik bij alleen schuren ze vaak op de borst maar daar heb je tegenwoordig een paarden bh voor
harry horse is tweede keus daar staan mijn paarden mee op stal draagcomfort is bij harry horse het beste

Ik ben gek op Alin en Velvet

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 17:51

Als een deken schuurt past de deken gewoon niet, daar helpt geen bh tegen en verder krijgen ze van de bh drukplekken op de ruggegraat.

*reclamedeuntje*
Ik heb Rambo's op smalle bloederige typjes gehad, tot aan grote lange KWPNers en brede Friezen aan toe, ligt overal toppie op!
*einde reclamedeuntje*

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 17:54

heb een bucas light regendeken
super ding, 100% waterdicht
schuurt niet . schuift niet
top dekentje

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:01

Ik heb zowel de staldekens alsook de waterdichte dekens van HH. Bevallen mij supergoed , vooral ook qua prijs/kwaliteitverhouding. En hij ligt prima op mijn toch wel erg grote en brede KWPN-er...

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:44

Ik heb zelf 2 weatherbeeta's die perfect waterdicht zijn.
Ik heb een ongevoerde:
Afbeelding
En een met 360grams vulling en halve hals:
Afbeelding (in het bruin hoor...)

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:38

ik had ook een geweldige HH waterdichte winterdeken gekocht, met 150 grams vulling voor mijn tinker maar doordat hij een diepe borstkas heeft stond de deken op vliegen. Er zaten grote tochtnaden op zijn hals war het zo bij in kom regenen. Dus wees er niet zeker van dat een HH op Luna past.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:51

Ik heb een HH upper class voor mijn paard. Ligt super, blijft uren droog en wordt ook niet klam van binnen OK dan! . Hiervoor (geruilt) had ik een slechte deken daar ging hij iedere keer mee binnen schuilen maar nu blijft hij gewoon in de regen staan. Hij rolt minstens 1/2 keer per dag door de blub Boos! . Maar de deken blijft droog en ook redelijk schoon Schijnheilig
Mijn verzorgpony's hebben allemaal een Bucas deken, maar ze hebben wel allemaal schuurplekken. Waarvan er smalle en bredere pony's tussen zitten. Boos!

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 22:05

Ik heb ook een HH. Prima deken en ook mooi aangesloten bij de hals, zodat het daar ook mooi droog blijft.

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 00:39

Ik heb vanmiddag een Harry's horse met 300 grams vulling gekocht.
Helaas is hij te klein voor Luna, als hij netjes over de billen ligt kan hij aan de voorkant niet meer dicht en als hij voor dicht kan past hij vanachter niet meer over de billen.
Morgen ga ik even kijken of ze nog een 195 cm hebben liggen want ik denk dat die wel zal passen, de lengte (naar beneden) is goed en verder lag hij ook wel goed, hij was alleen niet lang genoeg over de rug.
Ik dacht dat de maten bij harry's horse wel gelijk zouden lopen, mijn highliner is een 185 cm en die ligt perfect, maar dat heb ik dus verkeerd gedacht.
Ik heb een raar paard, de ene keer heeft ze 185 cm nodig en de andere keer 195 cm.

Wat Divoza betreft wil ik het er niet bij laten zitten, een vriendin van mij heeft hetzelfde met de borstsluiting en we hebben de dekens even lang op ons paard liggen.
Ik zit er aan te denken een progamma als "kat in de zak" een brief te schrijven.
Zijn er misschien nog meer mensen die een soortgelijk probleem hebben?

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 13:38

Tja de highliner valt idd een beetje groot... ik heb voor mijn E-pony een hifhliner maat 175 terwijl hij normaal in dekens 185 heeft...

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 13:45

Sjuimpje schreef:
Als een deken schuurt past de deken gewoon niet, daar helpt geen bh tegen en verder krijgen ze van de bh drukplekken op de ruggegraat.

*reclamedeuntje*
Ik heb Rambo's op smalle bloederige typjes gehad, tot aan grote lange KWPNers en brede Friezen aan toe, ligt overal toppie op!
*einde reclamedeuntje*


Ik heb dus nu een maand een Rhino maar als het regend, loopt het nog steeds gruwelijk zijn hals in, hals, schouders en borst zijn dus gewoon kleddernat.
Hebben jullie dat probleem ook? En zou een deken met halve hals dat niet hebben?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, HarmanyL, paardje2013 en 45 bezoekers