Auwie m'n laarzen zuigen vacuum!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Auwie m'n laarzen zuigen vacuum!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 18:13

Misschien een hele domme vraag en gaan jullie nu heel hard lachen Bloos! ...

Ik heb een tijdje geleden nieuwe leren laarzen gekocht, van Petrie. Die heb ik een tijdje gedragen, vooral op gelopen (ik deed nl. een cursus bij de ORUN en daar mag je alleen maar lesgegeven op laarzen, vandaar). Daarna heb ik ze een tijdje in de kast gezet (geslaagd! YES!) en m'n chappies weer fijn aangedaan met rijden maar nu vond ik dat ik toch echt eens moest gaan rijden met m'n laarzen. Uiteindelijk moeten ze toch heel lekker zitten, zegt iedereen Lachen .
Dus ik gisteren die laarzen aan, met blaren viel het gelukkig nog mee, maar toen ik ze uit wilde trekken!!! De laarzen zogen helemaal vacuum om m'n been, gevolg: enorme kuitkramp en vandaag spierpijn .

Nu vraag ik me af: is dit normaal Verward Of zijn hier nu die plastic zakjes om je voeten voor waar iedereen het over heeft? Tips welkom!

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 18:18

Die plastic zakjes zijn voor zover ik weet voor de warmte, ik heb echt geen id hoe die laarzen dan vacuum zuigen ???

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 18:20

Dat ze echt helemaal vacuum zogen heb ik nog niet meegemaakt, wel dat ze nauwelijk meer uit wilden .

En ja, met plastic zakjes gaan ze iig een stuk makkelijker uit Haha!.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 18:21

Dat is de reden waarvoor ik pedaalemmerzakken om mijn voeten heb. Anders trek ook nog eens de zool eraf......

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 19:16

Dat ze niet zo best uit gaan is een vrij normaal euvel helaas... Scheve mond
Een goede laarzenknecht scheelt al een boel. De achterste houten op dit plaatje is een onding, de voorste ronde metalen vind ik zelf erg fijn.
Afbeelding

Is ook beter voor je laars omdat je niet aan de hak/zool trekt, maar aan de schacht en je teen wordt naar beneden gehouden, dat maakt het ook weer makkelijker. Je krijgt ook geen beschadigingen van de laarzenknecht.
Als ze echt vacuum zuigen kan het schelen om er even een laarzentrekker tussen te frotten.

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 19:57

Wat ik zelf een fijn alternatief voor plastic zakken vind, zijn pantykousjes. Je glijdt er veel makkelijker in en uit, maar geen zweetvoeten meer.

Wentos

Berichten: 3021
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: De Achterhoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:05

Ik heb dat ook wel eens gehad dat mijn laarzen zo ongeveer vacuum zogen met als gevolge flinke kuitkramp inderdaad. Alles behalve prettig. De reden bij mij was dat mijn kuiten gewoon een beetje dikker waren geworden en ze echt te strak zaten. Met plastic zakjes heb ik geen ervaring, maar misschien helpt het..

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:20

arme wendy.. Haha! Tong uitsteken misschien als je onderaan een klein gaatje prikt.. dan zuigen ze als het goed is niet meer vacuum.. lijkt mij.. ik weet niet zeker of het werkt en misschien vinden jullie het zonde van de laarzen.. maar dat verzon ik zomaar ff.. lijkt me best een oplossing..

Jans16

Berichten: 884
Geregistreerd: 06-07-03
Woonplaats: bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:44

haha ja dat klinkt bekend in de oren. dat had ik ook ik heb nu plastic zakjes om mijn voeten werkt bij mij wel!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:48

haha dat zal ze leuk vinden: gaten prikken in d'r nieuwe leren laarzen...
In theorie zou het wel werken, maar ik zou er persoonlijk niet zo kapot van zijn... Ook niet door het water dat er dan door naar binnen komt.

PolitieTed

Berichten: 847
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 23:42

Die plastic zakjes scheelt inderdaad een hoop. Bovendien is het beter om ze niet rechtop (staand) te bewaren, maar liggend. Op die manier zakken ze alleen in als je ze aan hebt en gaan ze dus helemaal naar je voet staan. Oude T-shirts of kranten in je laarzen stoppen als je ze niet aan hebt, zorgt ervoor dat het vocht (van het zweten) uit je laarzen trekt (en in de T-shirts/ kranten). Hierdoor zullen ze ook niet krimpen.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 00:51

Heb zelfs geen leren laarzen, maar misschien helpt het om er van de bovenkant een stompe breinaald in te steken, zodat er wat lucht in komt?

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 08:56

Een stevig slangetje/buisje ertussen frotten..... en blazen Haha!

Hihihi , jullie ook allemaal met die leren laarzen , je lacht je rot *LOL*
(blaren , algeheel au , plastic zakjes , vacuum Clown )

PolitieTed

Berichten: 847
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 09:07

In het begin zitten ze niet echt super lekker nee, maar na een tijdje zitten ze heerlijk. Ik zou echt nooit meer terug willen naar rubberen laarzen of chaps.

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 10:10

Bedankt voor alle tips Lachen !!

Ik ga er straks wat uitproberen, jullie horen het wel.... Ik hoop alleen dat ik geen kuitkramp meer krijg want ik heb nog steeds spierpijn van maandag Haha!

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 16:15

Zoals beloofd... ik zou nog even verslag doen van m'n tweede laarzen uittrek poging.

Nadat ik vanmorgen gereden had haalde ik angstvallig m'n laarzenknecht te voorschijn. Ik wilde ze eigenlijk helemaal niet meer uit doen ... veel te bang dat het weer pijn zou doen. Maar ja, het slaapt zo lastig met laarzen aan Lachen . Dus eerst wat er tussen gevroet, en daarna ze stukje bij beetje uitgetrokken. Daarbij steeds weer een beetje lucht erbij gelaten met het gereedschap dat je altijd voorhanden hebt: de duim! En.. eigenlijk ging dat best goed. Dus, bedankt voor jullie tips OK dan! , ik ga weer lekker rijden met m'n laarzen aan!

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 16:18

En heb je dan ook al de panty geprobeerd? Dat werkt OK dan! en ontzie je je duim ook wat, hihi.

Ik herken jouw probleem heel goed hoor... heb ook wel een kramp gekregen toen ik mijn laarzen nog maar net had ingelopen... En dan dat domme geluid als je je been eruit hebt weten te trekken:"zwoeffplopp".. Scheve mond

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 16:22

'zwoefplopp' is inderdaad de juiste omschrijving *LOL* ! Ik lag helemaal dubbel toen ik het las.... Ik zal idd de pantykousjes ook nog proberen maar dat lijkt me zo koud nu...

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 16:23

Nee joh, die doe je over je sokken en rijbroek aan. Het is juist een extra laagje kleding, hihi.

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 16:25

Oooooh Bloos! Beetje blond geloof ik

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 16:31

Ach gut Haha!

Whild

Berichten: 3920
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 16:50

ik heb er ook last van en ik heb gewone rubberen laarsjes Scheve mond
hoe ik het altijd doe is handig, maar niet goed voor mn laarzen; ik doe namelijk de achterdeur open en dan klem ik mn voet tussen de deur, als je snapt wat ik bedoel.. dan krijg je ze makkelijk uit OK dan!
maar nu ik vaker dan eens per week zal gaan rijden (iemand heeft een vriendin en mij gevraagd om zijn 5 Friezen te rijden Haha! ), wil ik niet elke dag weer in die laarzen staan wurmen, dus denk ik dat ik chaps ga kopen Lachen mn nichtje heeft een laarzenknecht en dat is ook een hele goeie oplossing maar op vakantie had ik én geen stevige deur, én geen laarzenknecht en dus wel spierpijn Scheve mond

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 18:53

Toen ik mijn laarzen nog moest inrijden enzo had ik er altijd van die pedaalemmer zakjes in, hielp goed hoor! Nu zitten ze net oke, zodat ze goed aan en uit gaan en niet vacuum zuigen.

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 21:39

Ik heb vanmiddag pantykousjes gekocht... Lachen

PolitieTed

Berichten: 847
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:38

Haha, heb je nog een leuke kleur/ motiefje gekocht??