Contact houden nieuwe eigenaar van je oude paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Nog contact?

Ja maar dat was eigenlijk negatief
7 (9%)
Ja regelmatig, leuk!
40 (54%)
Nee geen behoefte aan
5 (6%)
Nee geen gegevens bekend
6 (8%)
Anders
15 (20%)

Totaal aantal stemmen: 73


Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 21:32

Ik heb vroeger een welsje gehad, toen ik er uit gegroeid was heeft mijn zus haar bereden, toen ook zij te groot werd hebben we "tijdelijk" geruild in de PC met een meisje die haar pony (die groter was) niet aankon. Maar we hadden de afspraak dat Disje nadat zij eruit gegroeid was, terug naar ons zou komen. Toen ze idd een andere D pony had ben ik met mijn vader naar dei mensen gegaan, ze maakte allerlei excuses zoals : we zijn zo aan haar gehecht, we willen haar niet kwijt. Omdat het allemaal in goed vertrouwen ging, stond er niets op papier, 2 weken later hadden die mensen haar verkocht en wilde ons niet vertellen aan wie...
Na een jarenlange zoektocht bleek dat ze destijds aan een manege was verkocht en uiteindelijk doorverkocht aan mensen in Gorinchem. En die mensen hebben MIJ uiteindelijk gevonden!!!! dat is nu zo'n 6 jaar geleden. Hun dochter is een of ander dressuurwonder en werkt bij een bekende dressuuramazone in Engeland, dus ik heb contact met haar ouders, en dat is heel leuk. Ik reken ze tot 1 van mijn beste vrienden. Als ze naar hun dochter in Engeland gaan, staat Disje bij mij of bij mijn ouders thuis OK dan! , ze is nu 24 jaar en ik kan me werkelijkwaar geen betere plek voorstellen, dan waar ze nu staat. Ze wordt elke dag geborsteld en ziet er uit als een " my little pony" met lange manen en een zeer volle, compleet uitgeborstelde staart. Al zou ze er niet meer zijn, het contact met die mensen blijft zeker!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:38

Ik heb nog contact met de nieuwe eigenaar van Max, m'n oude vzpony. Dat meisje vind het geloof ik wel leuk dat ze iemand heeft om te vragen wat er precies met hem gedaan is, en ik vind t ook wel leuk.

Max is verkocht aan een handelaar, toen aan één of ander grietje die hem tijdelijk reed en op marktplaats zette, die advertentie zag ik dus, en heb haar toen gemaild. Toen zij hem verkocht vroeg ze of ik het erg zou vinden als ze mn mailadres aan de nieuwe eigenaar zou geven, die wilde dat graag. Nou, fine with me! Lachen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:41

ik heb anders gestemd want ik ben de nieuwe eigenaresse en heb nog regelmatig contact met de vorige. we mailen over onze toestanden, niet zozeer om gammon maar omdat het ook leuk klikt. Lachen

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:54

Ik heb ook nog goed contact met enkele eigenaren van mijn vorige paarden. Met sommige mensen is het contact verwaterd, maar je kunt niet met iedereen in goed contact blijven. Toevallig heb ik zojuist de vrouw gebeld aan wie ik Leo verkocht had, helaas heeft zij hem een tijdje geleden wegens privé-omstandigheden moeten verkopen Verdrietig . Zij heeft er wel voor gezorgd dat hij weer een super thuis heeft gekregen en ze heeft me het adres gegeven van de nieuwe eigenaar. Dus binnenkort kan ik hem alsnog opzoeken .

Zelf heb ik ook nog contact met de vorige eigenaren van mijn huidige dames. Bij de fokker van Aquila heb ik zo'n beetje mijn jeugd doorgebracht, dus dat is niet zo gek dat ik daar nog een paar keer per maand op bezoek ga Knipoog .

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:58

De vorige eigenaar van Ironique zie ik nog weleens op concours, evenals diegene die haar gereden heeft. Maar da's ook niet meer dan gedag zeggen Haha!

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 00:03

De vorige eigenaar van mijn paard had meerdere paarden bij ons op stal staan. Hij kwam ook regelmatig naar wedstrijden om te kijken hoe zijn fokprodukt het deed.

Ik heb helaas geen contact met de nieuwe eigenaren. Hij is via via in Canada terecht gekomen. Jammer, ik zou best willen weten hoe hij het momenteel doet. Misschien zie ik hem nog voorbijkomen in de Olympische Spelen? Schijnheilig Tong uitsteken

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-03 10:49

basje01 schreef:
Ik heb zelden contact met de vorige eigenaar, daar in tegen heb ik wel contact met de fokker, sinds dat hij weet dat ik haar heb krijg ik elk jaar met kerst een kaartje.


Leuk!!

Ik ga hun ook een kerstkaart sturen!!! Ik heb echt zin om heen te gaan.

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 11:14

Ik heb de vraag neit helemaal goed gelezen.

Ik dacht dat er stond contact met de oude eigenaresse van je paard.

Dat heb ik namelijk wel.

In vorm van Brieven en E-mail.

Ik stuur de vorige eigenaresse ook cd-roms met foto's van Noureyev op.

Nu ben ik bezig met het maken van een DVD Haha!

Zij en ik vinden het onwijs leuk zo samen contact en mij doet het zeker ook goed.
Ik weet in ieder geval dat mijn paard mij niet is aangesmeerd Haha!

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 11:29

Ik ga ook nog regelmatig bij mn oude paardje kijken..maar zie dr steeds verder achteruit gaan..ze word ook minder vrolijk.Ze heeft vanaf veulen altijd in de wei kunnen rennen en altijd veel gras(ze was altijd zo vrolijk)en nu staat ze soms hele dagen op stal en als ze al naar buiten mag hebben ze een klein weitje waar 3mm gras staat..Met rijden met dat meisje gaat ook steeds slechter ze loopt gewoon met haar hoofd omhoog te rennen..echt erg alsk dr zie..maar k wil dr blijven zien..tis nog steeds mn grote liefde maarja t was altijd mn verzorg pony dus had er nix over te zeggen..k mis dr nog steeds ben nog steeds boos dat de ouders van mn vriend dr hebben verkocht alsk ooit het geld het en ze doen haar weg mag ze bij mij komen hoe oud ze ook is..

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 12:05

Ik hou regelmatig contact met de nieuwe eigenaar van Adri. Dat is gewoon echt super, ik had het me niet beter kunnen voorstellen... We mailen, zij stuurt foto's en filmpjes door (die ik dan weer op Bokt zet Tong uitsteken). Adri is zeven jaar van mij geweest en is een beetje mijn 'kindje' dus ik vind het echt SUPER om hem nog te kunnen volgen... Beter kon gewoon niet! Adri ziet er daar supergelukkig uit... en dan ben ik ook blij!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:35

Met de eigenaren van m'n eerste paard heb ik geen contact meer, maar dat komt bij mij vandaan. Met de nieuwe eigenaresse heb ik nog wel wat contact, niet wekelijks, maar af en toe wat info-uitwisseling en bovendien kan ik wel gaan kijken naar Mirage. Fijn hoor, wil ik ook graag zo houden !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:36

Ik zie mijn vorige pony Lizzy iedere dag, want ze staat tegenover Liberty op stal Haha!.

Ik heb haar anderhalf jaar geleden verkocht, vlak nadat ik Liberty kreeg, aan iemand die haar op dezelfde stal heeft laten staan.

Van Lizzy heb ik echt ontzettend veel plezier gehad en ik wist 100% zeker dat ze helemaal in orde was, zowel medisch gezien als qua karakter/betrouwbaarheid. We konden haar dus met een gerust gevoel aan een bekende verkopen.

Ik vind het niet moeilijk om Lizzy nog elke dag te zien. Ze zal voor mij altijd wel heel speciaal blijven en stiekem krijgt ze ook elke dag nog wel een knuffel van mij Lachen.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 14:12

Ik krijg zo eens in de maand een mailtje over Kiara.
Het gaat echt beter dan ooit met haar (omdat wij niet goed klikten ging het bij mij dus niet zo).
Dit doet me gewoon heel erg goed, vooral omdat ik weet dat ik haar echt naar goede mensen heb gebracht. (dat was ook nog een hele selectie-procedure hoor, pffft......)

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 15:01

In het begin wel, maar nu is ze verhuisd en ik heb geen idee waarheen, ja in Ermelo, maar verder weet ik het ook niet. Nu heb ik ook geen contact meer met haar, maar ze heeft wel mijn nummer dus als ze het zou willen, kan het, maar blijkbaar heeft zij er geen behoefte aan. Dan niet he.

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 16:05

Ik heb nog nooit een paard verkocht, maar ik heb nog wel regelmatig contact met de vorige eigenaresse van Rhona. Ik vind dat zelf erg leuk, en ik hoop zei ook Knipoog .
Ze is nog niet langs gekomen, maar dat komt nog wel.

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 16:57

De vorige eigenaar van rikky heeft, toen hij net bij mij was een paar keer gebeld en is nog een keer langsgekomen. Ik vond het wel leuk van haar. Toen ze der was had ze het nog over een volgende keer, maar dat is er nooit van gekomen. Ze heeft daarna nooit meer gebeld of wat dan ook. Denk omdat ze tevreden was over waar hij nu staat!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 18:12

verschillend..

bij mijn haflinger en pony die ik verkocht heb wil ik geen contact omdat ik het daar moeilijk mee heb.. Huilen

bij de ponys die ik koop en verkoop als hobby wil ik wel *LOL* graag weten hoe het gaat. ik ga er niet meer langs maar een berichtje is altijd welkom.
soms worden ze weleens doorverkocht met/zonder goede reden en dan wil ik ze nog wel eens terugkopen om ze een beter Schijnheilig tehuis te gunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 19:02

Naz schreef:
De vorige eigenaar van Ironique zie ik nog weleens op concours, evenals diegene die haar gereden heeft. Maar da's ook niet meer dan gedag zeggen Haha!


Haha! Hij heeft verder ook niet zoveel zinnigs te melden Haha!

Ik heb nog regelmatig contact met degene die mijn merrie gekocht heeft. Ik vind het erg leuk; we zijn inmiddels dikke vriendinnen geworden en das harstsikke gezellig Lachen . Verder doet mijn ex-merrie (waar ik soms echt NIKS mee kon Bloos! Haha! ) het ontzettend leuk in de sport nu; M springen en M2 dressuur, beide met winstpunten! OK dan! Ik ben daar supertrots op. Ze is zelfs nog van plan om er een veulen bij te gaan fokken. Lachen