wilde ideeen van vroeger,wie weet het nog??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:29

In het pikkedonker stiekem met mijn pony gaan uitrijden in mijn gewone kleren. Maar met mijn schoenen paste ik niet zo goed in de beugel dus heb ik die maar verstopt in het bos. Toen ben ik zonder schoenen in het donker met mijn pony naar ons vorige huis gereden had daar een paar schoenen gehaald en ben door het bos gaan crossen. Omdat ik niks zag was het wel heel erg spannend.

Of zonder zadel en hoofdstel (alleen een halstertje) op mijn pony springen en dan gaan uitrijden en natuurlijk sprintjes trekken.

Ik had altijd van die acties, gelukkig is er niks fout gegaan en heb ik wel een leuke tijd gehad en veel geleerd Haha! Schijnheilig

wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 15:46

Ik stond vroeger als kind, bij een boer op stal, die ook handelde in pony's. Als er weer een nieuwe kwam, vroeg ik altijd, is hij beleerd?
Natuurlijk! Kreeg ik altijd als antwoord, pak maar een zadel. Vreemd genoeg lag ik er dan altijd na enige tijd af. Maar weer opnieuw proberen dus, want de boer had toch echt gezegt dat de pony beleerd was.
Zo heb ik heel wat buitelingen gemaakt. Pas enkele jaren geleden, heb ik mij gerealiseerd, dat ik waarschijnlijk op deze manier heel wat pony's zadelmak gemaakt heb.
Je kan dus best zeggen, dat ik een goedgelovig kind was! Verward

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 15:52

Er zijn hier echt een aantal dingen waarvan ik denk Verward Die heb ik niet eens in mijn hoofd gehaald.
Ik heb tot mijn 11e niet gereden maar wel veel (serieuze) paardenboeken en boekjes gelezen. Op mijn 11e ben ik gaan lessen op de manege. Op mijn 12e had ik een verzorgpony (New Forest) met chronische bronchitus. Daar heb ik veel gepoetst en af en toe mochten we 'm longeren, (als het goed met 'm ging). Later is ze in een benauwdheidsaanval dood gegaan.
Ik heb er 1 keer op mogen zitten toen ze naar de wei gebracht werd. En blij dat ik was! Maar geloof maar niet dat ik het in mijn hoofd haalde om er op te gaan zitten.
Het enige waarvan ik denk Verward Is dat ik op mijn 14 a 15 e in mijn uppie een bels beleerd heb. (met alleen maar manege ervaring). Maar ook dat is goed gegaan.
Het enige wat ik daar deed was poetsen, poetsen en nog eens poetsen, en drollen vangen in het weiland en de stal mesten.

Astrida

Berichten: 147
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 16:11

Ben een keertje in het donker weggelopen met m,n pony Bloos het begon toen zo hard te regenen dat ik maar weer snel terugkeerde naar stal en huis...

Maar sinds ik kids heb, ben ik een heel stukje onbevangenheid verloren,zie nu veel meer gevaar Scheve mond Lachen

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 16:26

ik ben nog bezig met 'vroeger' nu net 17.. maar die stunts die jullie op je hals haalden.. ik zou het nooit van me leven durfen.. wel stap ik op alle paarden die me worden aangewezen.. 3 jarige hengsten kunnen best heel erug braaf zijn.. maar werkelijk jullie stunts zou ik nooit het lef voor hebben..

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 16:40

Op een dikke Belgisch knol stappen met de mededeling dat ik best kon rijden (had net 5 voltigelessen gehad, meer niet Knipoog) en zo met een buitenrit met allemaal "beginners" mee. Maar ik kon rijden! (dachten ze) Dus ik mocht af en toe eens een sprint trekken door een weiland, terwijl de rest daar rustig langs stapte. Fun! De eerste galop in het zadel in een gewone manegeles viel me daarna zó ontzettend tegen!

Verder heb ik niet zo heel veel gekke dingen gedaan, in ieder geval niet gekker dan ik ze nu doe (ik spring nog steeds zonder zadel en met enkel een touwtje om de nek van mijn pony, al zijn het dan geen hindernissen van een meter en buitenrijden in het donker heb ik afgelopen weekend nog gedaan... vond m'n pony weer errug spannend, vooral galop. Werd er bijna afgeveegd door slecht zichtbare takken... en nee, ik ben met 28 jaar echt geen penny-meisje meer... denk ik....)

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 16:55

aan een weide komen, leuke pony zien staan, erop kruipen(!) met zen tweeen en maar zingen natuurlijk werd dat beestje gek van ons gekres, dus hij maar crossen en bokken, duurde niet lang of we lagen op de grond... En nog zovele dingen die ik nu even niet meer boven willen halen Haha!

Wentos

Berichten: 3021
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: De Achterhoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 17:50

whaha.. ik lach me rot om die rare acties! Haha! Haha!
Als ik dat zo lees was ik vroeger best braaf!! niet echt rare dingen gedaan op een paard!!
Wel ooit gedacht dat je ook best op en koe kon rijden.. Schijnheilig maar dat was geen succes