oudere bokkers: buitenrijdlampje, wie kent 't nog?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 09:03

ik ben dus niet de enige gelukig *LOL* ik vroeg me al af of ik gek werd Extreme duivel

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 10:37

ik heb er hier nog wel een paar liggen, moest dat vroeger gebruiken als ik s'avonds naar les ging.
Mijn moeder heeft er ooit zelf nog reflecterende banden bijgemaakt met klittenband, erg handig OK dan!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 11:07

Ja die moesten wij ook altijd gebruiken, meestal eindigde die op mijn voet of ze draaien waardoor ze half achter mijn been verdwenen.

mijn man gebruikt nu vergelijkbare dingen met hardlopen, alleen dan met een betrouwbaardere sluiting.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 11:19

Ja, ik ken ze. En dat ding deed het bij mij alleen als ik het vasthield, stevig. Want anders leken de batterijen te los te zitten ofzo en niet goed contact te maken. Dus dan deed ik hem om mijn laars en dan deed ie het. Maar zodra ik hem los liet.. stopte ie ermee!

En dat touwtje om hem vast te maken... ARGH!!! Knopen die je er niet meer uit kreeg.

Daarna kreeg ik zo'n mooi rechthoekig dingetje. Met zo'n oranje onderkant. Ook zo'n ding wat het nooit lekker deed!

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 11:29

Ik heb een tijdje terug zoiets gekocht. Bij mij is het zo'n wit vierkant achtig ding, die voor wit licht straalt en achter rood. De sluiting is trouwens nu wel goed. Alleen deed ik ze laatst om en toen stopte die lichtjes ermee, en als ik ze dan vasthield deden ze het wel en als ik ze dan weer om wou doen stopten ze ermee. Echt rotdingen. Maar nu heeft mijn vriend (elevtricien), er effe naar gekeken en doen ze het wel weer aardig. Alleen moet ik dat nog maar zien als ik ermee ga rijden. Als ze het dan niet doen dan koop ik wel van die lampjes die je ook op de fiets kan doen!

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 15:54

Ja, die ondingen, draaide altijd gewoon op zijn kop!
Nu gewone fietslampjes, ook moeilijk om je armen heenknopen maar blijven beter zitten en op grote afstanden te zien, lekker idioot knipperen!

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 15:58

Mijn vader had dat ouderwetse ding op een of andere manier aan mijn stijgbeugel geschroefd;-)

En dan heen links van de weg stappen naar de ponyclub en terug rechts, want je moest met het lampje aan de wegkant.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 17:31

Karin schreef:
*voelt verlichtingsfrustratie uit ponytijd weer opkomen*

Heb idd een hamervormige gehad met een bagger sluiting, en een soort van oranje blok waar een onhandige batterij in moest. Het scheelt dat ik de laatste jaren niet meer over straat hoef naar de hal van de rijvereniging, maar gewoon lekker 'thuis' in de bak kan rijden. Wel wil ik er weer eentje aanschaffen voor als ik aan het eind van de dag nog even naar buiten ga en dan tegen schemer weer terug kom. Wie weet er nog zo'n lampje dat wèl gemakkelijk te bevestigen en te bedienen is?


Gewoon bij de sportzaak of de fietsenkraam op de markt kun je van de reflekterende en knipperende banden kopen die met klittenband om je arm moeten. Ik doe ze altijd ipv om mijn arm om mijn laarzen, benen en als halsbandje om het nekje van mijn hondje, dan zien ze die ook in 't donker en belangrijker dan zie ik ook waar hij gebleven is. Niet duur, watervast en gaan lang mee.