eet jij paarden vlees??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

eet jij paarden vlees??

ja waarom niet?
30 (20%)
af en toe
23 (15%)
nee nooit!
70 (47%)
sorry ben vegatarier
24 (16%)

Totaal aantal stemmen: 147


Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:54

Hé bah,
dan heb ik het idee dat ik mijn vorige pony (Iris)opeet......
Vooral omdat ik niet weet waar ze is en ze dus best dood (naar de slacht) kan zijn gegaan Huilen Boos! Huilen

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:01

Ik eet geen paardenvlees omdat ik het niet lust.
Wel frikandellen maar die eet ik ook bijna nooit, ik vind die dingen maar vies.
Ik eet wel gewoon koe, varken, kip en vis.
Lam en wild eet ik niet (behalve konijn), omdat ik een raar idee vind. Waarom weet ik ook niet echt Tong uitsteken

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:26

Goddess schreef:
Ik eet het wel, in zuurvlees ofzo, maar een paardenbiefstuk niet, gewoon omdat ik het te taai vind. Ik heb het dus op af en toe gehouden. Trouwens zit in frikandellen naast het andere afvalvlees ook geen paard Knipoog


Wat is in hemelsnaam zuurvlees??? klinkt niet echt aanlokkelijk eerlijk gezegd Haha!

En in frikandellen zit heus waar paardenvlees. Heb het met eigen ogen als ingredient op de 'frikandellendoos' zien staan.

Oh ja, ik heb trouwens nee gestemd.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:27

Zuurvlees is een soort van Goulash.
Je hebt het met rundvlees of met paardenvlees.
Het lijkt ook een beetje op hachee Tong uitsteken

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:32

Cassidy schreef:
Ja hoor, ik eet paardenvlees. Omdat paarden, als wij ze hier neit opeten, anders op transport naar Italie en Frankrijk worden gezet, met zijn alleen in veel te kleine vrachtwagens, zonder pauze, zonder eten, zonder drinken. En omdat een gezond paard meer aan invoer kost dan een ziek paard, breken ze hem voor de grens nog even de benen of slaan een oogkas in...

Zorg voor een snelle dood hier in Nederland, dan bespaar je de paarden een hoop leed.


En jij denkt dat al het paardenvlees dat hier te koop is van Nederlandse paarden komt die ook in Nederland geslacht zijn?

Dit bedoel ik trouwens niet cynisch hoor, gewoon een vraag.
Aangezien dieren vaak de meest vreemde omwegen maken voor ze eindelijk op iemands bord belanden..........

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:38

Lenn schreef:
quote: Zielige varkens die met z'n weet-ik-het-hoevelen in het donker op roosters in een stal zitten. Kalfjes die bij hun moeder weg worden gehaald en kunstmelk krijgen en daarna geslacht worden, Kippen die met een berg in een hokje van 50X50 cm zitten nee das een fijn leven. quote

Euh ja, en daarom[/u] is het toch juist fijner als die dieren uit hun lijden verlost worden en niet de paarden die het goed hebben????
Willen jullie gewoon een fijn gevoel hebben van ja, ik zit nou wel op een dier te kauwen, maar hij heeft het in ieder geval goed gehad Verward


Ook euhhhhh van mij. Dus als we maar zorgen dat die dieren een rottig leven hebben dan is het goed om ze op te eten want dan zijn ze in ieder geval uit hun lijden verlost? euhhhhhh Verward Verward

roosaatje

Berichten: 207
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:53

oh ok nu denk ik dat ik maar spontaan vegatariër word Tong uitsteken
ik eet alleen in fricandellen als het er perongeluk in zit maar niet expres er zijn wel fokkerijen voor slacht en soms niet eens bewust er zijn mensen die fokken shetjes en andere kleine ponnytjes met grote mate soms wel 20 of meer tegelijk als de eigenaar dan langst komt om te kijken wat iets moois word dat gaat dan naar een ander land en de rest word opgehaald gewoon omdat hij er nix mee doet gemeen toch kan ie ze net zo goed voor een habbekrats verkopen aan mensen met kleine kinderen die er fijn mee gaan rijden je wilt niet weten hoeveel kinderen er zitten te schreeuwen om een ponnytje duzzz

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:07

ellenlouise"]
[quote="Lenn schreef:
quote: Zielige varkens die met z'n weet-ik-het-hoevelen in het donker op roosters in een stal zitten. Kalfjes die bij hun moeder weg worden gehaald en kunstmelk krijgen en daarna geslacht worden, Kippen die met een berg in een hokje van 50X50 cm zitten nee das een fijn leven. quote

Euh ja, en daarom[/u] is het toch juist fijner als die dieren uit hun lijden verlost worden en niet de paarden die het goed hebben????
Willen jullie gewoon een fijn gevoel hebben van ja, ik zit nou wel op een dier te kauwen, maar hij heeft het in ieder geval goed gehad Verward


Ook euhhhhh van mij. Dus als we maar zorgen dat die dieren een rottig leven hebben dan is het goed om ze op te eten want dan zijn ze in ieder geval uit hun lijden verlost? euhhhhhh Verward Verward
[/quote]

haha ja precies, dat bedoel ik Verward

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:14

Rookvlees ben ik geen fan van (te zout) maar verder... Ja hoor, tis voor dat paard net zo zielig als voor die koe/kip/schaap/varken etc

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:22

ik eet wel gewoon frikandellen en kroketten, als het goed is zit daar ook paard in verwerkt.

Maar als er op een pakkie staat zoiets als, "Paarden rookvlees" dan heb ik toch zoiets van nee dank je....

Verder heb ik ook zoiets van, heel veel paarden hebben gewoon een goed leven gehad, en moeten wegens omstandigheden naar de slacht... klinkt allemaal heel erg, maar als een paardje toch al overleid, laat het dier dan nog ook na zijn dood van nut zijn...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:26

veel van de paarden die wegens ziekte of slijtage bij de slager belanden zijn niet eens geschikt voor consumptie en verdwijnen in frikandellen/hondenvoer, maar daar worden geen biefstukjes van gesneden

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:35

Zelf eet ik geen vlees.
Afgelopen zondag waren wij aan het frituren. Mijn moeder legde een "groente"kroket op me bord. Ik vertrouwde het niet en ging op de verpakking kijken wat er allemaal in zat. Er zat onder andere dierlijk vet in (verboden voor vega's) en paardenvlees.
Het moraal van dit verhaal: veel mensen weet niet eens wat voor vlees ze eten.
In sommige huzarensalades zit ook paardenvlees.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:35

ja hoor, geen bezwaar tegen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:32

ellenlouise"]
[quote="Cassidy schreef:
Ja hoor, ik eet paardenvlees. Omdat paarden, als wij ze hier neit opeten, anders op transport naar Italie en Frankrijk worden gezet, met zijn alleen in veel te kleine vrachtwagens, zonder pauze, zonder eten, zonder drinken. En omdat een gezond paard meer aan invoer kost dan een ziek paard, breken ze hem voor de grens nog even de benen of slaan een oogkas in...

Zorg voor een snelle dood hier in Nederland, dan bespaar je de paarden een hoop leed.


En jij denkt dat al het paardenvlees dat hier te koop is van Nederlandse paarden komt die ook in Nederland geslacht zijn?

Dit bedoel ik trouwens niet cynisch hoor, gewoon een vraag.
Aangezien dieren vaak de meest vreemde omwegen maken voor ze eindelijk op iemands bord belanden..........
[/quote]

Ik denk inderdaad dat er meer paarden Nederland uitgaan voor de slacht elders in Europa dan er worden ingevoerd.
Als een paard hier in Nederland bij de slacht beland, zal hij - ook als hij uit Polen, Rusland of Frankrijk is gehaald - oorspronkelijk als rijpaard hierheen zijn gehaald, en niet voor de slacht.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:34

Nee, ik eet geen paardenvlees. Weet niet waarom. Het is denk ik doordat ik er een apart gevoel bij heb.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:41

Nee ik ben vegetarier, maar ik vind dat of je nu hond, paard, kip, koe of konijn eet. Het is allemaal vlees en het ene dier is echt niet meer of minder dan het andere. Dus alles of niets, maar dat is mijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:49

mango schreef:
Ja en ik vind het echt heerlijk, trouwens je eet toch ook kroketten en frikandellen??? daar zit het ook in hoor en ik vind het heerlijk!!

Die eet ik niet. Wij kopen alleen KIPPENfrikandellen van de kippenpoulier, en verder kopen we RUNDvleeskroketten (en dan nog kijk ik op de verpakking of er echt geen paardenvlees in zit Scheve mond )

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:56

Lenn schreef:
Zielige varkens die met z'n weet-ik-het-hoevelen in het donker op roosters in een stal zitten. Kalfjes die bij hun moeder weg worden gehaald en kunstmelk krijgen en daarna geslacht worden, Kippen die met een berg in een hokje van 50X50 cm zitten nee das een fijn leven.



Ik eet liever een dier op dat het zijn hele leven goed heeft gehad, bijv een paard, (uitzonderingen daargelaten) of wild. Als een dier zijn hle leven heeft moeten lijden om uiteindelijk op mijn bord te belanden, heb iik er toch een minder fijn gevoel bij. voor mij dus geen wit kalfsvlees etc, maar een lekker stukje wild oid. Vingers aflikken

roosaatje

Berichten: 207
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 13:47

wat zijn veel van jullie hier hard in ik vind dat je het eigenlijk niet kan maken tegen over zo'n dier je eet toch ook geen hond of kat ofzo en waarom niet omdat je houd van je dieren het is toch je huisdier varkens en koeien is normaal dat je dat eet die worden er voor gefokt nou goed maar stel je voor dat je de pony van je vriendin op je bord hebt liggen of zo'n ander leuk diertje dat kan je toch niet maken als je een persoonlijke bnd hebt met een koe dan eet je die ook niet op nou daar zijn er niet zo veel van dus koe is nog normaal maar een paard nee bedankt

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 13:52

ik eet helemaal geen vlees

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 13:52

Niet dat ik weet... Haha! IK heb geen idee wat voor een vlees ik voorgeschoteld krijg, meestal eet ik het toch niet op. Alleen hamburgers en frikandellen (wat een stomme naam eigenlijk *LOL* ) zijn te eten, voor de rest hoef ik niets. Schijnheilig Vooral kip is verschrikkelijk goor, en dat draadjes vlees..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 13:54

Cassidy"]
[quote="ellenlouise"][quote="Cassidy schreef:
Ja hoor, ik eet paardenvlees. Omdat paarden, als wij ze hier neit opeten, anders op transport naar Italie en Frankrijk worden gezet, met zijn alleen in veel te kleine vrachtwagens, zonder pauze, zonder eten, zonder drinken. En omdat een gezond paard meer aan invoer kost dan een ziek paard, breken ze hem voor de grens nog even de benen of slaan een oogkas in...

Zorg voor een snelle dood hier in Nederland, dan bespaar je de paarden een hoop leed.


En jij denkt dat al het paardenvlees dat hier te koop is van Nederlandse paarden komt die ook in Nederland geslacht zijn?

Dit bedoel ik trouwens niet cynisch hoor, gewoon een vraag.
Aangezien dieren vaak de meest vreemde omwegen maken voor ze eindelijk op iemands bord belanden..........
[/quote]

Ik denk inderdaad dat er meer paarden Nederland uitgaan voor de slacht elders in Europa dan er worden ingevoerd.
Als een paard hier in Nederland bij de slacht beland, zal hij - ook als hij uit Polen, Rusland of Frankrijk is gehaald - oorspronkelijk als rijpaard hierheen zijn gehaald, en niet voor de slacht.
[/quote]
Wist je dat ook al hebben wij zoveel kip, de meeste kip die in NL in de schappen ligt uit het buitenland komt.
Om ff een voorbeeldje te geven.
Daar ben ik het totaal niet mee eens, maar het gebeurt toch.

Verder kan ik niet snappen dat er nog levende dieren over de grens vervoerd mogen worden voor de slacht.
Dit zou per direct veranderd moeten worden.
Dieren in eigen land afmaken, dan pas mag er vervoerd worden.
Voorkom je veel leed mee.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 14:56

Ik eet wel krokketen, de rest lust ik niet.
Absoluut geen problemen mee.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 15:08

Cassidy"]
[quote="ellenlouise"][quote="Cassidy schreef:
Ja hoor, ik eet paardenvlees. Omdat paarden, als wij ze hier neit opeten, anders op transport naar Italie en Frankrijk worden gezet, met zijn alleen in veel te kleine vrachtwagens, zonder pauze, zonder eten, zonder drinken. En omdat een gezond paard meer aan invoer kost dan een ziek paard, breken ze hem voor de grens nog even de benen of slaan een oogkas in...

Zorg voor een snelle dood hier in Nederland, dan bespaar je de paarden een hoop leed.


En jij denkt dat al het paardenvlees dat hier te koop is van Nederlandse paarden komt die ook in Nederland geslacht zijn?

Dit bedoel ik trouwens niet cynisch hoor, gewoon een vraag.
Aangezien dieren vaak de meest vreemde omwegen maken voor ze eindelijk op iemands bord belanden..........
[/quote]

Ik denk inderdaad dat er meer paarden Nederland uitgaan voor de slacht elders in Europa dan er worden ingevoerd.
Als een paard hier in Nederland bij de slacht beland, zal hij - ook als hij uit Polen, Rusland of Frankrijk is gehaald - oorspronkelijk als rijpaard hierheen zijn gehaald, en niet voor de slacht.
[/quote]

Het punt is alleen dat slachtpaarden geexporteerd worden omdat de slacht elders goedkoper is, maar het vlees vervolgens vrolijk weer terug geexporteerd wordt.

Ik eet wel paardenvlees, paard heeft meestal goed leven gehad. Ik eet geen kalf, kip en varken meestal oliebol leven en/of na de slacht met enge chemicalieen opgeleukt.
Moet ik wel bij zeggen, sinds Genderose even geen paard voor mij. Anoniem vlees is lekker, vlees met een naam en geschiedenis niet.

Lizz

Berichten: 8894
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 15:24

Wij hebben het vrijwel nooit in huis! maar als we het in huis hebben laat ik het niet liggen omdat het van een paard afkomt!
Ik eet ook frikandellen en kroketten dus waarom gewoon paardenvlees niet!