Algen verwijderen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Algen verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-07 08:17

Ik heb 2 jerrycans cadeau gekregen, waarmee ik mooi het water naar de wei kan brengen.
Nu zitten die dingen helaas vol met algen Scheve mond .
Uit de drink-bakken schrob ik dat er met een harde borstel zo uit, maar in zo´n jerrycan kom ik daar niet bij.
Iemand een tip hoe ik die dingen van binnen schoon krijg?

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


CHIR

Berichten: 80
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Laag Zuthem

Re: Algen verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 08:42

Dierenzaken (of eigenlijk liever vissen(speciaal)zaken) hebben daar vaak goeie en biologische middeltjes voor. Moet je wel even vragen naar biologisch, want dat is niet altijd gebruikelijk! Voordeel van biologisch is, is dat het natuurlijk afbreekbaar is en er geen gifstoffen inzitten. Overigens is het (daarna) aan te raden om de jerrycans niet in de zon te zetten, dat bevorderd namelijk de algengroei nogal :|
Succes ermee!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Re: Algen verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-07 08:47

Ahh, goeie tip Pling !
Ik ga zo toch de deur uit, rij ik meteen even langs de dierenzaak Lachen .
Bedankt!

(Meer tips zijn natuurlijk ook nog altijd welkom Knipoog !)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

lausan
Berichten: 1000
Geregistreerd: 27-12-06

Re: Algen verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:31

Zand erin met wat water, dop erop en shaken maar! Werkt alleen als ze niet al te groot zijn Knipoog

garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: Algen verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:33

wees er wel allert op wat voor vers water je je paard geeft, ik zou jerrycans met algen erin meteen wegdonderen als je ze niet meteen goed schoon krijgt.

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Algen verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 13:15

Ik zou denk ik ook nieuwe gaan gebruiken. Maar mss kun je ze nog schoon krijgen met zo'n speciale borstel. Die heb je in verschillende grotes en die worden ook gebruikt om waterflesjes van konijnen schoon te maken.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Re: Algen verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-07 13:33

garny95 schreef:
wees er wel allert op wat voor vers water je je paard geeft, ik zou jerrycans met algen erin meteen wegdonderen als je ze niet meteen goed schoon krijgt.

Ze krijgen doodgewoon water uit de kraan; hetzelfde water wat ik ook drink Lachen .
capopjekop schreef:
Maar mss kun je ze nog schoon krijgen met zo'n speciale borstel. Die heb je in verschillende grotes en die worden ook gebruikt om waterflesjes van konijnen schoon te maken.

Die van mij zijn 25 liter jerrycans, daar kom je niet ver mee met het flessenragertje Knipoog .

Ik heb gisteren biologische korrels gekocht, die je in het water doet en die de algen "losweken". Heb ze er vanochtend ingedaan en volgens mij moet dat gaan lukken OK dan! .
Ik zal het water er zo eens uitkiepen en de procedure dan nog een keer herhalen. Mocht ik die jerrycans niet schoon krijgen, mik ik ze natuurlijk weg, maar het zou wel fijn zijn als het wel lukt, want van die grote jerrycans zijn slecht te krijgen. (Behalve van die dingen met zo´n kraantje onderaan, die je voor het kamperen kan kopen. Maar die hebben het grote nadeel dat het kraantje nogal zwak is; als je ergens tegen aan stoot, is het kraantje stuk en lekt je jerrycan Clown )

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Algen verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 13:35

Ik dacht dat ze die borstels ook wel groot hadden, maar blijkbaar niet dan. Met zo'n kleine ben je idd dan wel even bezig Haha! Maar hoe bewaar je ze dan? Want wij gebruiken ook altijd jerrycans en ik heb er nooit algen inzitten

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Re: Algen verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-07 13:40

Ze hebben volgens mij buiten in de zon gestaan en zoals CHIR al schreef, bevorderd dat de algengroei.
(Wist ik niet, maar als ik mijn jerrycans zie, geloof ik dat meteen Clown !)
Als ik ze schoon krijg (en ze dus nog te gebruiken zijn), zet ik ze na gebruik gewoon in de stal.

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Roosyes en 29 bezoekers