zuur paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

zuur paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-03 21:32

mijn 3,5 jarige ruin is heel vreemd...hij staat altijd met zn oren in zn nek!
we hadden een kleine stal(3/3)in een apart hoekje van de schuur(staan ong.10 paarden)maar hebben hem weggehaald omdat hij de wand eruit duwde(hout).
mijn paard is 1,80 en had dus een grotere stal nodig.(4/3)
hier past hij heel mooi in,maar kan dus niet het gangpad in met zn hoofd,want dan kan/durft niemand er meer langs.voor ieders veiligheid,en zeker voor mn paard zn rust,hebben we een gazen rek boven zn deur gemaakt,dan kon hij alles zien,maar niet het gangpad in.(hij kan wel naar buiten kijken)
hij staat de hele dag met andere paarden buiten,en speelt heel veel,hij gaat ook graag naar binnen,maar als hij maar denkt dat je geen aandacht voor hem hebt,is hij vreselijk boos.zodra je je echt op hem fixeert is het goed,en is er geen liever paard.oja,hij wordt ook heel boos(oren in zn nek,dreigen om te schoppen)als er meerdere mensen op stal zijn.
met rijden niets aan de hand,en zoals ik al zei,als je alleen met hem bezig bent is het goed...

is dit paard onzeker,jaloers???ik weet het niet,ik weet alleen wel dat het een "waterpaard"is.

my horse,my horse,my kingdom for my horse!


Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:15

voor een 3,5 jarige is dit best vreemd.
Hoelang heb je hem al ?
Ik ken meerdere paarden die dit gedrag hebben gekregen door drukte op stal (lees: grote drukke maneges). Maar met 3,5 jaar hadden ze dit vaak nog niet. Dit soort aandacht kun je beter negeren, maar vaak krijgt zo`n paard de verkeerde reactie van mensen.... ze wuiven een keer met de hand, of ze roepen iets naar hem. Dit kan het gedrag alleen maar versterken. Het zou best kunnen zijn dat dit paard een beetje nerveus wordt als het drukker wordt, hij is niet de enige. Ik denk dat je er wel goed aan doet om hem in een hoek te zetten. Probeer hem verder zoveel mogelijk buiten te laten en negeer zijn slechte humeur.

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 23:07

bij ons op stal is een paard ook verschrikkelijk zuur...maar dat komt omdat hij continu last van hoofdpijn heeft....dus iemand even ernaar laten kijken kan misschien geen kwaad

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O

madacha
Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 15:49

continue hoofdpijn? Hoe heb je dat kunnen constateren bij je paard? Verward (athans, ik neem aan de veearts)

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 18:30

madacha schreef:
continue hoofdpijn? Hoe heb je dat kunnen constateren bij je paard? Verward (athans, ik neem aan de veearts)


ik weet niet precies hoe..maar er is een fysio bijgeweest ,die hem gekraakt heeft.

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-03 23:45

ik heb hem bijna 1,5 jaar.in het begin stond ie idd afgezonderd,en was hij heel lief(wel "stilletjes")maar sinds hij tussen de andere paarden staat,is het idd heel erg geworden.ik denk idd ook dat het zo erg is geworden omdat er iedere keer een zwaaiende hand voor zn neus was etc...

my horse,my horse,my kingdom for my horse!

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 00:46

Zo te horen is je paard heel gevoelig.
Dat zijn waterpaarden ook, weet je het verleden van je paard?
Ik vind het trouwens erg goed dat je de oorzaak zoekt, ipv dat je allemaal dingen gaat doen om het op tehouden, terwijl je niet weet waarom hij het doet. OK dan!

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 11:15

je zou Margriet Cremers een keertje kunnen vragen naar hem te kijken ( www.silverlinde.com ) ik heb een aantal hele goede resultaten gezien door haar behandeling, verder sluit ik me aan bij Sando, volgens mij heb je een heel gevoelig paard die niet van drukte houdt! veel succes!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Liseef, Rijsa en 23 bezoekers