keuren voor kopen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaikysammy
Berichten: 765
Geregistreerd: 13-12-02

keuren voor kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 21:51

hallo,

voor een vriendin van mij heb ik een paar vraagjes:
* als je een paard voor een koop wilt laten keuren, door wie wordt dit dan gedaan? (ik dacht door da maar weet het niet zeker)
* hoe hoog zijn de kosten hiervoor ongeveer?
* wat voor garantie hangt er dan vast als het paar goedgekeurd is? is dit algemeen geregeld of bepaal je dit tussen koper en verkoper?

alvast bedankt!!

groetjes maaike

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:01

het wordt door een dierenarts gedaan,dat kan de jouwe zijn of een willekeurige daar in de buurt of hun dierenarts.
er wordt niet aangeraden om hun eigen dierenarts te nemen(misschien omkoping enzo)

meestal gebeurt het op de stal,soms bij een kliniek in de buurt.

kosten 125 tot 175 euro.

garantie heb je nooit,je weet alleen op dat moment dat het paard gezond leek op zijn hart,benen e.d.

meestal is het zo dat als het paard goedgekeurd word de kosten voor de koper zijn en bij afkeuring de helft of helemaal voor verkoper.
dat moet je van te voren bespreken.

er is zowieso een wet dat als het paard binnen 6 weken na aankoop iets mankeert wat zeker weten voor de aankoop ook gehad moeten hebben (bijv,hoefkatrol),dat je het paard terug kan brengen en je geld terug krijgt.

helaas is dat vaak makkelijker gezegd dan gedaan als de verkoper niet meewerkt.

succes.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:02

1. De DA idd
2. Volgens mij was het voor een normale keuring 80 ofzo, en om ook nog rontgonologisch (zal vast niet goed geschreven zijn) dan word het wel 2 keer zoveel Haha!
3. Er zit alleen de garantie aan dat er niks mis mee is. Als de koper de Da van de verkoper niet vertrouwd kan hij/zij het voor eigen rekening nog eens laten doen Haha!