scheerapparaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-01 08:08

wat zijn de kosten er van,welk merk is het beste etc.
Ik wil lodewijk niet scheren maar heb gister zijn baart en 3de oor gedaan dat is zoveel mooier dan knippen...
Of zijn ze zo duur dat het zichzelf niet terug verdiend als je zulke kleine stukjes doet?

welk merk is beter?
als je kootholtes scheert hoe kun je dat het beste doen?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Suzanne F.

Berichten: 48950
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 09:31

Ik heb een klein Moser opscheermachinetje. Die heeft een korte en langere scheerstand. Super fijn, de kootholtes en de benen doe ik op de lange stand, en de oren, staart en kroonranden met de korte stand. Volgens mij kost hij 170 gulden. Maar hiermee kan je dus niet het hele paard scheren!! Dan moet je een grote scheermachine hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 14:33

Ik heb zelf ook een Moser maar dan met snoer. Ik ben zelf een behoorljike toiletteer-fannaat en ik zou echt niet zonder mijn scheermachientje kunnen hoor. Ik scheer altijd de oren, vooral de binnenkant, zijn neus, tussen en op zijn kaken en de maantop. De lange oogharen knip ik altijd op ongeveer 3 cm af. Aan zijn beentjes groeit eigenlijk geen haar dus daar scheer ik ook niet.
Wanneer je wel de benen van je paard wilt opscheren zet het scheerapparaat dan op de lange stand en scheer bij een paard met witte benen met de haren mee, anders krijg je roze beentjes. Als je paard donkere benen heeft kun je gewoon tegen de haren in scheren.
In de kootholtes scheer ik altijd tegen de haren in zodat die lekker kaal zijn en er geen rommeltjes in kunnen blijven zitten. Dat verminderd ook weer de kans op mok.
Als je je paard helemaal wilt scheren moet je echt een groot scheerapparaat kopen. Die zijn te koop vanaf een 600-700 maar vaak kun je die ook wel huren. De toiletteermachientjes zijn te koop vanaf een 120 dacht ik.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 16:36

Ik heb ook een Moser Rex, erg fijn ding. Ik kan niet meer zonder. Ik ben ook een behoorlijke fanaat als het om toileteren gaat. Hij is erg stil en niet zo heel erg duur, ik geloof iets van 160,-- maar dat heb je zo terugverdiend, want het is een goed apparaat!!
Groetjes, maaike Tong uitsteken

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-01 16:45

thanx ga eens kijken of ik er zo1 kan aanschaffen.
Ik scheer 'm niet helemaal omdat ie altijd hele dagen buiten staat met dek en hij blijft vrij mooi in zijn vacht

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 31 bezoekers