Heb jij ook zo'n heerlijk paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Heb jij ook zo'n heerlijk paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 23:08

Ik heb nu een verzorgpaard die alleen ik rijd, maar ze staat heerlijk in een weitje, kunnen jullie ook, als je een aantal dagen niet hebt gereden (alleen aan de hand gestapt of alleen maar in de weide gestaan) gewoon op je paard springen en wegrijden zonder problemen?
ik wel Haha! tis een SGEETJE Lovers

Afbeelding

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 23:12

Ja, ik heb echt een geweldige pony!

maar dat zegt natuurlijk iedereen van zn eigen paard

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 23:13

Zeker weten! Ik kan na een paar maanden niet gereden hebben zelfs gewoon weer opstappen en wegrijden. Natuurlijk niet gelijk oefeningen ivm met conditie en spieren, maar Magic is altijd even werkwillig en braaf.

Leuk paardje trouwens!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 23:14

Ehuuu nee was het maar waar.
Je weet denk ik wel wat dat "monster" dan gaat doen.
Je hebt vandaag ook weer heel wat gemist...

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 23:14

ja zo eentje heb ik ook Lachen Lovers

Afbeelding

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 23:42

ik kan ook zo op mijn paard springen... die doet echt niets als jij hem geen opdracht geeft... helaas doetie ok zo alsie wel moet werken en best pit mag hebben

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 23:52

Hmmmmmmmm Schijnheilig .........ik heb wel een echte schat Lovers , in de zomer zou ik het zo doen , maar in de winter .........vooral met al dat energievoer Knipoog Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 23:56

Gelukkig is Liberty ook zo vriendelijk om er geen probleem van te maken als hij weer bereden wordt na een paar vrije dagen Haha!. Hij is dan net zo braaf, mogelijk zelfs nog makkelijker...

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 00:19

Mijn paard is echt in 1 woord geweldig
Is lief, mooi, braaf, geweldig, perfect... noem het maar op, Ivanka is het! Echt waar
Kan haar een paar weken stil zetten en ik kan er zonder problemen mee weg rijden en dan zet ze geen stap verkeerd Lovers

Ik heb echt een paard voor het leven gevonden Lovers

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 00:25

Die van mij kan een week op stal staan, en dan toch rustig gaan rijden. Maar komt zelden voor want ik vind het ten eerste sneu als ze zo lang op stal moet staan, plus er moet toch een BEETJE conditie over blijven, en ten tweede vind ik rijden veel te leuk om het niet minstens 1 keer in de 2 dagen te doen

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 00:30

Bij Ontario wel, maar bij Otermo niet (daar hang ik toch echt een slof aan als ik een paar dagen niet gereden heb Bloos )

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 00:33

mijn haflinger kan je gerust een week laten staan,ik stap zo op en ga verder met de training waar ik gebleven ben.

mijn shet moet na 3 dagen niet rijden toch even uitbreken met rijden,even de kolder hebben en dan weer in het gareel.

mijn ezelhengst probeert zijn rijdster eerst weer uit,hij vergeet dan weer dat hij naar alles moet luisteren en dat hij niet kan lanteflanteren zoals bij losgooien.

mijn nieuwe paard moet eerst haar energie(wat wil je met een bloedpaard) kwijt,dan nog niet te veel eisen de eerste dag rijden weer en zeker niert te lang,de dag erna is alles koek en ei.

mijn newforestx moet iedere dag ''werken'' anders is de rek uit het elastiek zeg maar,hij heeft temperament die hij dagelijks kwijt moet al lijkt hij soms heel rustig.

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 01:12

Ik heb alleen maar mmet beauty, als ze een tijdje niet gereden heeft, dat ze heeeel hard wilt galopperen, maar dat doet ze alleen als je even niet oplet,maar dat doet ze alleen maar als je haar opdracht geeft tot draven, en niet zomaar ineens, toch wel lief Haha! Lovers

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 01:26

Ik ben vandaag na een week terug op Evita gekropen (een combinatie van rotweer en onnodig overdreven schoolwerk houd je er wel vanaf, dank u wel school Boos! ) En eerst had ik zo iets van : oei oei. Voordat ik erop zat, zat ze al in het oneindige te staren naar de kaboutertjes en begon ze al te knorren en heel verdacht schijnheilig te kijken...
Maar ondanks wat ik allemaal vreesde, had ze zich van geen 1 kaboutertje verschrokken en deed ze geen onnodige 'vreugedesprongen' OK dan! .
Maar bij Evita maakt het eigenlijk niet uit hoelang ze niet word bereden. Soms staat ze drie weken stil, en dan kruipt je er op en doet ze het ganse uur geen hoef verkeerd. En soms rij je drie dagen, en de Vierde dag heeft ze weer van die vreemde hallucinaties als ze boompjes tegenkomt. Achja, vossemerrie hé Clown

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 01:38

Ik ben er vandaag weer afgelazerd! Mevrouw begon te bokken tijdens het opstijgen. Ze is hengstig en dan is rijden een drama. Zeker met een ruin erbij die vroeger dekhengst is geweest... Verder is het een heerlijk paard, over het algemeen dan Lachen

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 02:22

Ik heb echt een geweldig paard..Zo eentje die echt bij me past..met wel het nodige aantal energie, maar verschrikkelijk braaf.. Ook is ze heel veelzijdig je kunt er echt alles mee doen.. Zo eentje dus.. Knipoog
Afbeelding

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 10:01

Als de mijne vrij op de wei kan lopen, dan kan je ze na maanden gewoon van de wei halen, zadel opleggen en hop gaan rijden. Ze loopt dan soms beter dan dat je regelmatig traint.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 10:28

In de zomer wel, in de winter niet. Clown
In de winter moet ik haar toch wel eerst even aan de longe laten uitrazen. Maar 's zomers is ze gewoon rustig.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 12:14

Meerdere heerlijke paarden zelfs:

Afbeelding

Links Tosca m'n allerallerallergrootste vriendinnetje en rechts Syta ook al zo'n grote schat!

Ik kan altijd met ze bezig gaan en rijd ze ook. Strakjes gaan we met z'n allen naar de wedstrijden toe Haha!. Ik heb daar geweldige paardjes!

Volgens jaar nog weer 2 paardjes beleren, ook schatten! Heb er nu al zin aan!!!!!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 12:15

Meerdere heerlijke paarden zelfs:

Afbeelding

Links Tosca m'n allerallerallergrootste vriendinnetje en rechts Syta ook al zo'n grote schat!

Ik kan altijd met ze bezig gaan en rijd ze ook. Strakjes gaan we met z'n allen naar de wedstrijden toe Haha!. Ik heb daar geweldige paardjes!

En Tos en Syt zijn ook alletwee drachtig dus dat wordt deze zomer weer feest Haha!

Volgens jaar nog weer 2 paardjes beleren, ook schatten! Heb er nu al zin aan!!!!!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 12:49

Nou... die gaat er nog vandoor als hij daarvoor al 4 uur door de duinen heeft gecrosst! Dus nee.... een paar dagen vrij zit er voor hem niet bij.

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 13:12

Ushi is in eigenlijk altijd wel braaf ivm bokken enzo,
maar heeft altijd wel een beetje te veel energie. Tong uitsteken
Zelfs na 2 dagen laat ik haar al eerst effe goed lopen. Lachen
Dus zou er niet direct opspringen denk ik.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 13:37

Sando en peru zijn altij heel makkelijk geweest. Peru vertrouw ik voor 100 %, Sando niet, maar ik ken zijn grappen en grollen inmiddels na 11 jaar, dus die kan mij niets meer maken. Ik kan op beide zo opstappen. Peru zet geen stap verkeerd.

Ik heb heb een paard gehad welke eigenlijk in de winter zowiezo elke dag intensieve beweging moest hebben. zo niet, en hij had 2 dagen in de wei gestaan.... oei.... dan zag ik alle hoeken van de bak...minder prettig !

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 14:27

Licor kan je ook zo laten staan... Hij is echt geen paard dat misbruik maakt van de situatie als je erop zit. Onder het zadel is hij steeds erg beheerst. Iets meer voorwaarts, dat misschien wel, maar nooit gemeen ervandoorgaan of bokken.
Als je hem dan losgooit merk je eigenlijk pas hoeveel energie er in zo'n paard zit!

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 16:13

Wat dat betreft is mijn paardje ook makkelijk. Maar waar ik hem vandaan heb stond hij vier maanden in het land, werd af en toe bereden, vaak buiten. Geen probleem Lachen