Keuze van een schrikdraad apparaat.Pff moeilijk hoor.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mindypony

Keuze van een schrikdraad apparaat.Pff moeilijk hoor.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 17:48

hallo bokkers,

Ik wilde wat vragen want ik kom er zelf niet uit.
Ik wil graag een schrikdraad apparaat kopen,het is bedoeld voor een klein stukje afgezet land voor mijn 2 shetters.
Welke is daarvoor het meeste geschikt en is makkelijk in gebruik.
Liefst wil ik met oplaadbare accu omdat ik geen mogelijkheid heb tot stopcontact.
Welk merk is goed.liefst niet duurder dan 100 euro.
Vind een 2e hands ook niet erg.

Ik hoor het super graag.

Mindypony

Re: Keuze van een schrikdraad apparaat.Pff moeilijk hoor.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 19:11

Iemand?

BBolluijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:17

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:21

Ik heb 2e hands zoon paddestoel op de kop getikt voor 35 euro. Gaat op batterij

Mindypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 19:45

Oke die had ik ook gezien,maar waar koop je die batterij en is zo'n paddenstoel dan compleet of moet je nog een aardpen en aansluitingsdraad los erbij kopen,hoe zit dat?

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 21:58

volgensmij moet je hem alleen aarden. ik heb een stuk koper voor in de grond.
die van ons is weg gebracht om de batterij er in te laten zetten

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:01

ik heb wel een goede link, pb je zo wel :)
paddestoelen moet je niet hebben, die zijn vrij slecht

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:05

Ik had er een bij Agradi besteld, bevalt erg goed, paarden hebben flink ontzag voor de draad, ook de Shet :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:06

Voor shet wil je een flinke klap (1 J minimaal) stroom en dan is 100 euro echt te weinig. Accu alleen gaat al die kant op en daar wil je er ook 2 van.

2e hands markt merken : gallagher, koltec, ako of corral.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:11

Die van mij was inderdaad ook wel een stuk duurder dan 100 euro maar met de stickerkorting goed betaalbaar.

Pas wel op met tweedehands kopen en test het apparaat voor aanschaf. Ik had mijn Gallagher verkocht en die had ik goed werkend van de muur gehaald. Volgens de kopers deed hij het echter niet. Ik heb het apparaat teruggenomen en later er iemand naar laten kijken. Er was iets zodanig doorgebrand dat hij niet meer te maken was. Zal natuurlijk nooit weten of de kopers hem wel goed aangesloten hebben. Vond het nogal vreemd maar als ik ooit nog iets wat op stroom werkt koop of verkoop wil ik het voor overdracht werkend zien.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:15

Percy schreef:
Die van mij was inderdaad ook wel een stuk duurder dan 100 euro maar met de stickerkorting goed betaalbaar.

Pas wel op met tweedehands kopen en test het apparaat voor aanschaf. Ik had mijn Gallagher verkocht en die had ik goed werkend van de muur gehaald. Volgens de kopers deed hij het echter niet. Ik heb het apparaat teruggenomen en later er iemand naar laten kijken. Er was iets zodanig doorgebrand dat hij niet meer te maken was. Zal natuurlijk nooit weten of de kopers hem wel goed aangesloten hebben. Vond het nogal vreemd maar als ik ooit nog iets wat op stroom werkt koop of verkoop wil ik het voor overdracht werkend zien.

tja,.... plus en min omwisselen en het gaat mis...
ik heb ts een link gestuurd, 2e hands van een man die ze maakt. deze geeft ook garantie hierop.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:32

Ik ben er ook bang voor dat ze dat omgewisseld hebben, best balen want het was een behoorlijk dure maar het waren de buren van goede vrienden en dan wil je ook geen ruzie er over maken. Kon het apparaat dus wel weggooien.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:04

Een alternatief is eventueel een apparaat op zonnecellen. Gallgher heeft eenb mooi nieuw apparaat de S17.
In 2013 krijg je er een gratis accu ern aansluitsetje bij. Dit apparaat kost € 199,00 incl. BTW excl. eventuele verzendkosten.
Het voordeel is dus dat je geen accus meer hoeft te laden en geen nieuwe batterijen hoeft te kopen als ze leeg zijn. In bverloop van tijd zijn ze dus goedkoper dan een paddestoel. Een batterij van een paddestoel kost namelijk € 22,95. Als je een beetje pech hebt gaat zo'n batterij 3 maanden mee.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:09

Ik heb een apparaat bij Agradi gekocht, Coral is het merk geloof ik, kan op batterij en accu, bevalt prima.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:19

juliomariner schreef:
Een alternatief is eventueel een apparaat op zonnecellen. Gallgher heeft eenb mooi nieuw apparaat de S17.
In 2013 krijg je er een gratis accu ern aansluitsetje bij. Dit apparaat kost € 199,00 incl. BTW excl. eventuele verzendkosten.
Het voordeel is dus dat je geen accus meer hoeft te laden en geen nieuwe batterijen hoeft te kopen als ze leeg zijn. In bverloop van tijd zijn ze dus goedkoper dan een paddestoel. Een batterij van een paddestoel kost namelijk € 22,95. Als je een beetje pech hebt gaat zo'n batterij 3 maanden mee.

Ken je dit apparaat uit eigen ervaring ?
Ik heb er ook wel belangstelling voor , maar geeft het goed stroom ?

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:29

Wij zijn dealer van Gallagher, ken het apparaat nog niet omdat het pas in 2013 op de markt is gekomen. Met de wat grotere apparaten op zennecellen hebben we wel goede ervaringen. Belangrijk is wel dat het apparaat vol in de zon staat, dus niet onder bomen etc. Mocht er wat zijn , ze hebben een goede after service.

BBolluijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:17

het Gallagher S17 apparaat is geschikt voor kleine weides en paddocks met maximaal 500 m - 800 m schrikdraad.
Het apparaat heeft een vrij klein zonnepaneel waardoor het minder geschikt is om de hele winter probleemloos te functioneren. Gallagher geeft aan dat dit apparaat vooral geschikt is voor tijdelijke afrasteringen gedurende het weideseizoen.

Als je dus een solar apparaat zoekt voor zomer en winter zal je naar een apparaat met een groter zonnepaneel moeten, zoals bijvoorbeeld de Koltec HS75 (€ 425) of een accu apparaat met los zonnepaneel (Koltec PG50 + accu + 20W paneel kost rond € 500).

Wil je een gericht advies stuur dan even een PB

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:22

Of dus een Gallagher S 20 + accu voor € 328,95

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:06

wij hebben ook een Gallagher hij heeft me nooit in de steek gelaten :j ook niet met een kleine shet :D
mijn fjord en grote tuiger hebben er alle respect voor, terwijl het draad bij mijn grootste halverwege zijn borst komt.
de keuze van het draad helpt ook, of je nu een klein draadje hebt of een draad of draden van 4 cm... dat scheelt

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:04

zat er niks tussen de link die ik had gestuurd?