tijdschema voor je paardje, hoe doen jullie dat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RealMaantje
Berichten: 528
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-01 22:22

Hay!!!
Ehm nou heb ik nog een vraagje:
Hoe doen jullie dat met school je pony verzorgen? Gaan jullie bijv. meteen na school naar je paardje, verzorgen, thuis eten en huiswerk maken?
En als jullie het zo doen hoelang doen jullie er dan over? En als! jullie ongeveer 2 uurtjes naar je pony's gaan wat doen jullie dan? Uitmesten ofzo?
Ik wilde dit namelijk weten voor als! ik ooit nog een paardje krijg hoe ik dit ga regelen Clown
Kusjes Maantje Party!!

[Edit Karin] titel aangepast [/edit]


_________________
~*~!~*~!~*~!~*~!~*~!~*~
Geen paard, geen leven! Krijg ik ooit nog een pony? Ik wacht al zo lang........
Afbeelding

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-09-03 09:18 ]</font>

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 22:36

toen ik nog verzorgpony's had ging ik uit school soms eerst naar huis en soms meteen door(lag eraan hoe laat ik vrij was...)ik moest altijd ong. 8 stallen uit mesten(als ik alleen was..)en ong..ahm..5 pony's rijden, maar ik reed altijd alleen de leuke..haha LOL en 1 onder het zadel stappen(d.w.z. zonder zadel..)en met 2 shetjes(tegelijk)ff 1 of 2 rondje lopen over het harde(de ene was kreupel andere iets van 32...en ze waren onafscheidelijk)met de pony die ik stapte knuffelde en poetste ik altijd wat uitgebreider(was m'n lieveling)..en met een andere deed ik alleen maar ff hoeven uitkrabben als ik met de pony's klaar was voeren(bix en hooi)en dan opruimen en vegen en als de pony's al klaar waren met eten en het mooi weer was naar buiten(buitenbak)gooien...maar dat was dus als ik alleen was, anders deden we dit met meerdere mensen..(maar meestal was ik alleen)
meestal was ik rond een uur of 8 thuis..dan GTST(dat keek ik toen nog)en huiswerk en slaapie slaapie doen..

_________________
pluutje en grannie are the best 4-ever!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pluutje op 2001-08-31 22:39 ]</font>

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 22:44

ik ga na school (rond half 4, ligt aan m'n rooster) naar m'n pony toe, daar ben ik dan 2,5 of 3 uur ongeveer.. in die tijd ga ik haar meestal rijden of longeren (rijden ongeveer 1 uur, longeren half uur maar dat is meestal verschillend) als het niet modderig is zet ik haar even in de paddock (anders op de spuitplaats, dan spoel ik haar benen ook even schoon) en dan mest ik uit. daarna laat ik har vaak nog even grazen of ga nog wat met haar tutten, dan alles opruimen, voer geven (granenmix met een beetje zeewier en wat lekkere dingetjes, appeltjes of peren of peen enzo, of soms maak ik een beetje slobber) en de stal aanvegen, naar huis.. dan ga ik eten (ben altijd te laat voor het eten en mijn broertje zit te zeuren dat ik naar paarden stink *LOL* ) daarna doe ik m'n huiswerk en als ik tijd over heb ga ik nog even achter internet of tv kijken.

heel soms ga ik 's avonds naar Evita, maar dan komt mijn vader of moeder mij ophalen omdat ik dan niet meer alleen naar huis toe mag fietsen.

RealMaantje
Berichten: 528
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-01 22:49

Beankt voor jullie reacties! Nog iemand die wil vertellen?

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 08:31

Op het moment loop ik stage met onregelmatige diensten maar als ik op school zit ben ik meestal rond 4 uur thuis.
Dan ben ik om half 5 op stal.
uitmesten van drie boxen, vegen, opruimen enz.
Als ik dan tijd heb rijden of zoiets.
Ligt eraan wat ik de volgende dag op het programma heb staan.
Kim

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 08:36

Bij mij is het eigenlijk altijd verschillend. Als het warm is ga ik 's avonds altijd naar Robin. soms 's middags ook even dan ga ik even wandelen of hem wassen enzo. En dan ga ik naar huis huiswerk maken, even bokken en dan eten. 's avonds ga ik dan weer terug en dan ben ik er meestal 2 tot 3 uur. als ik 's middags ga ben ik er meestal euhh.. 2 tot 4/5 uur. Als ik eerder uit ben ga ik op de fiets en blijf ik soms wel een uurtje of 8 op stal. In de vakantie heb ik zelfs dagen gehad dat ik er 's ochtends om 9 uur was en 's avonds om 7 uur weer aanfietste.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 13:14

Ik heb het geluk dat mijn paard bij mijn grootvader staat en ik dus niet te veel werk heb met uitmesten enzo! Lekker handig! Party!!

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 13:37

ik zit ook op school.... ik ga meestal dinsdag avond donderdag avond en zaterdag en zondag en heel af en toe een vrijdag middag....

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 13:41

elke dag fiets ik meteen door ben ik om kwart over 3 bij expensive poetsen, knuffelen, rijden doe ik dan dan effe naar de geitjes en om 5 uur, half 6 ben ik dan weer thuis, totaan 6 uur huiswerk maken, dan eten en om half 7 dan weer huiswerk maken
tadaaa...

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 14:10

Ik ging meestal na school gelijk naar huis snel huiswerk maken en daarna naar de manege Bolivia doen.. Beetje poetsen enzo, wandelen. Maar toen Manon op vakantie was ging ik meestal gelijk na school eerst naar Bolivia. Beetje poetsen, rijden of wandelen enzow.. En dan huiswerk maken en misschien daarna nog een keertje ff kijken.. Eigenlijk was het verschillend. Het lag eraan hoe laat ik thuis was en hoeveel huiswerk ik had.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 16:26

smorgens naar school.....is vlakbij stal dus ik fiets uit school zo'n 10 min naar stal toe en als ik daar ben zet ik magnfiek uit dr box vast....dan mest ik dr box uit...en opstrooien
daarna deken eraf poetsen opzadelen +- duurt een half uurtje/3 kwartier...
daarna een uurtje rijden meestal 3 kwartier goed rijden en dan het laatste kwartiertje uitstappen daarna afzadelen poetsen dekens er op alles weg hangen/zetten....en daarna kruiwagen legen en weer naar huis meestal ben ik er wel 2 en half uur... de ene keer langer dan de andere keer ligt er aan of ik ga rijden of longeren of dat ik haar losgooi en of ik na het rijden haar benen moet afspuiten + afdrogen dus ik ben niet altijd precies zo'n tijd bezig...de andere keer zit ik daar nog ef drinken+kletsen enzo...
en als ik dan thuis kom is het eten en douchen...beetje tv kijken of naar vriendinnen...of huiswerk maken dat heb ik echt zeer weinig meestal niets alleen wat leer werk echt relaxt! nou ja dan is het meestal tijd om naar bed te gaan zo'n 11 uur ofzo...zo ziet mijn dag er meestal uit of ik moet niet naar de paarden gaan....hah.. Party!!

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 19:37

Ik ga meestal vanuit school naar huis, huiswerk maken, bokken, eten en dan naar Ling toe.
Dan ga ik eerst lekker uitgebreid poetsen, 1,5 2 uur rijden en dan weer fijn verzorgen op stal zetten en weer naar huis.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 20:20

Ik werk dan full-time, is denk ik wel een beetje te vergelijken met school... behalve het huiswerk dan Lachen
In de zomer staan ze op het land of in de paddock en ga ik 's middags na werk (16.00 uur) ff kijken bij Sib en ga ik of rijden/longeren en ff poep scheppen etc. afrastering controleren ong. 2-2.5 uur ben ik daar mee bezig.

In de winter wordt het een ander verhaal...: 6 uur 's ochtends voeren, naar werk (om 10.00 uur krijgen ze weer een pluk hooi van de stalgenoot) om 16.00 uur weer voeren, stal uitmesten en evt. rijden. Om 21.00 uur krijgen ze weer eten (van stalgenoot)
Soms heb je het idee dat je bezig blijft, maar ach, tis hobby, soms blijf je heen en weer crossen. Gelukkig staat Sib 5 minuten verderop en kunnen we de ene week het voeren omwisselen... ik sta dus niet op een pensionstal waar alles geregeld wordt. Is wel makkelijk als je op vakantie gaat, voordeel van alles zelf doen is dat je precies je paardje kan houden zoals jij dat wil zonder dat je daar gezanik over krijgt wat goed zou zijn...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 22:20

Tis vooral je tijd nuttig besteden en kijken wat het hardst nodig is...
Zo sla ik de maaltijd nogwel eens over Knipoog
Haha nee ik heb nu een beetje het ritueel:
School toto half 5
5 uur bij de paardjes
spelen, mesten, drinken
6 uur eten
7 uur bij de paardjes
wandelen, binnen zetten
(ligt eraan hoeleuk het is)
half 9 huiswerk en de crap
(lees internetten)

Tgaat nu NET dus hoop nie dat ze op mijn konijntjes aai school van huiswerk geven houden want dan heb ik een vet prob! Scheve mond\

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 22:26

Ik sta op een manege en mest niet zelf uit.

Ik werk voor mezelf en dat betekent dat ik de ene dag 's ochtends ga, dan weer eens 's middags en dan weer 's avonds. 'ochtends ben ik er om half negen, poetsen, longeren of rijden, afspuiten, knuffelen, voeren en weg, meestal ben ik dan 2 uur bezig.

Als ik overdag werk, dan ga ik of aan het einde van de middag voor het eten om een uur of half 5.Meestal ben ik dan 2,5 uur bezig.

's avonds ga ik rond 7 uur en dan ben ik meestal tot 10 uur op stal.

De reden dat ik 'sochtends sneller ben is omdat er dan niet veel mensen zijn om te kletsen, 's middags al wat meer en 's avonds is het gewoon gezellig.

Als ik met Spirit ga dan ben ik ook snel omdat we dan dingen samen doen, dat scheelt echt.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 22:36

Help, jullie hebben precies nooit huiswerk. Bij ons is het wel elke dag een gigatoets ofzo en dan nog als het kan een paar taken voor het stomste bijvak. Vooral van buiten leren haat ik, ik kan echt niet memoriseren al al die leerkrachten willen tot in de puntjes het juiste antwoord op het blad zien. pppfft...
Ik heb zeker niet altijd tijd om 's avonds te gaan rijden, maar natuurlijk verzorg ik de pony's goed en krijgen ze de nodige aandacht (wat primair is, rijden komt op de 2de plaats). Als ik met de fiets ben, hoef ik 's morgens enkel de 'krul' van de elektrische afrastering open te zetten en de pony's mogen de wei in. Dan niet te veel knuffels, want ik ga recht naar school en de pony's gebruiken weinig tot geen deodorant. Na de school pony's binnen zetten en knuffel geven. 's avonds eventueel nog rijden. Mijn vader gaat ook altijd nog even kijken voor de middag. Zo ziet het er bij mij uit.

orchard ..
Berichten: 20
Geregistreerd: 01-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 22:51

hoi ik heb ook een eig pony en wat ik doe ik kijk wat mijn uren zijn en waneer ik uit ben en als ik rond 14.00 uit ben dan ga ik meteen daar heen en dan word ik later op gehaal. en als ik 16.30 uit ben dan ga ik in de avond.dus zo doe ik het met mijn pony Party!! *LOL* groetjes vivienne

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 23:44

Ik ben meestal rond 6 uur thuis van school dan ga ik meteen door naar de paarden, eerst mijn eigen paardje rijden (ik sta op een marnege dus uitmesten hoef ik niet gelukkig maar) en daarna vaak nog een paard rijden ben meestal om 11 uur thuis, en mijn huiswerk doe ik in de tussen uren op school, en als ik dat andere paard niet hoef te rijden heb ik autorijles, en ik moet vaak op zaterdag 's ochtends van 8 tot 6 de stallen op de manege doen en dan tussen door de paarden en dan daarna door om op te passen om 8 uur, als ik de stallen niet hoef dan ga ik adm werk doen op een advocaten kantoor en op zondag ben ik groom van verschillende mensen dus eigenlijk ga ik elke zondag wel mee op wedstrijd, oja op woensdag ochtend ben ik vrij van school maar dan werk ik ook.

je moet er wat voor over hebben
goed plannen is belangrijkste

RealMaantje
Berichten: 528
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-01 14:06

Echt heel erg bedankt voor jullie reacties! Een ding heb ik nog op te merken: Sommige van jullie gaan na het avondeten nog naar je pony maar het is dan toch donker in de winter? Je ziet dan toch helemaal niks? Oh, jah er zijn natuurlijk lampen Frusty maar ehm stel ik heb een pony en ik ga elke dag na school dus rond de 3 uur en ik blijf tot de 6 uur krijgt ie dan wel genoeg aandacht? In de zomer ga ik natuurlijk wel wat langer en in de vakantie, maar als het doordeweeks en 's winters is? Krijgt ie dan wel genoeg aandacht?
Nou, doei!

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 14:18

Bij mij is het heel verschillend.

In de winter, ga ik uit school meteen mijn paardje verzorgen en rijden, omdat het dan 's avonds te donker is. 's Avonds maak ik dan mijn huiswerk.

In de zomer ga ik eerst huiswerk maken en eten en daarna dan tot een uurtje of half 10 nog naar mijn paardje, omdat het dan nog lekker lang licht blijft.

Weet alleen nog niet hoe ik het nu ga doen, nu ie op pensionstalling komt te staan.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 15:08

*toen Chriss nog bij me thuis stond, ging ik s'ochtends voor school altijd ff langs, brokken voeren en een knuffel.
iemand anders voerde ruwvoer en zette haar buiten, in de winter moet ik er dus voor zorgen dat als ze een deken om moet, dat ze die dan ook om heeft.
na schooltijd ging ik eerst naar huis, ff dingen voor mezelf doen en dan ff snel voor het eten of na het eten, de stal uitmesten en Chriss binnen zetten en voeren als ik dus niet ga rijden.
als ik wel wil rijden ga ik naar huis, kleed me om en ga met Chriss weg, daarna uitmesten en weer voeren en dan zelf eten.

*nu staat ze op een andere stal, daar word voor je gevoerd, uitmesten moet je wel zelf doen.
als ik vrij ben ga ik smiddags naar de stal toe en zet Chriss en een klein ponytje buiten.
s'avonds ga ik er weer naar toe en mest de stal uit en zet Chriss weer binnen en dat andere ponytje ook.

*nu ik weer school heb, ga ik meteen uit school naar de stal en zet Chriss en Boy (dat kleine C-ponytje dus) buiten en ga dan naar huis.
savonds kom ik weer (vaak pas na het eten) en mest dan uit en zet ze weer binnen.
als ik ga rijden, zal ik dat s'avonds gaan doen, dus uitmesten, Boy op stal en met Chriss rijden en verder verzorgen en dan op stal.

dit is dus als ik alleen het hoognodige doe, maar meestal blijf ik wel bij mn paard en de stal hangen want meestal zijn er wel meerderen op stal en dat is altijd gezellig.
vaak ben ik ook niet op tijd terug voor het eten, maar dan schuif ik aan als de rest al aan het eten is of ik neem ff een bord op mn schoot als de rest het al op heeft.
dat is bij ons thuis geen probleem, maar bij anderen zal dat vaak wel een probleem zijn als je niet op tijd thuis bent voor het eten, maarja, mijn moeder werkt vaak tot laat, mn broertje moet wel eens vroeg weg (sport) net zoals ik (rijles auto/paard, of gewoon naar mn paard toe), maar vaak lukt het toch wel om met zn drieen te eten.

Marline
Berichten: 31
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 15:11

Hoi ik loop 3dagen in de week stage en 2 dagen school, of ik ga savonds op mijn brommertje of ik spijbel gewoon van vn school, ze missen me toch niet en ik mis ook niets!!! En ik heb een drukke week met m'n paardjes erbij!! Ik prop ze er gewoon tussen!! ff ontspannen hoor als ik bij de paarden ben!!!!! Haha!