Wat is je (realistische) doel in de paardensport?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 14:44

Ik wilde eigenlijk met m'n paardje Z1+5 worden voor het sportpredikaat. Dat vond ik wel mooi, want met alle blessureleed weet ik niet of we nog lang konden doorrijden.. Helaas zit dat er denk ik ook niet meer in. Ik ben nu Z1+1. Ben ver gekomen, maar Magic heeft nu wederom blessure en de startkaart voor aankomend jaar is maar afgezegd.. Dus ik weet niet of het er ooit nog van komt. Bovendien wordt sportpredikaat vanaf 1 jan. Z2+1. En ik denk dat dat wel te hoog gegrepen is. Jammer, maar het is niet anders he?

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 23:19

Stukkie land kopen als investering, knollie er op met schuilstal en stalgenoot. Samen oud worden en als ik later groot ben nog eens gaan mennen. (Ik mag hier over een jaar serieuzer over na gaan denken van mezelf)

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 13:15

Met lodewijk hoopte ik ooit Z te kunnen starten en dat is gelukt.
Voor Orbaldo is de z2 mijn streven misschien wel ooit de overstap maken als dat haalbaar is voor mij als ruiter.

Voor hinke heb ik het streven gezet op M1 ongeveer zij is te lomp en grof gebouwd om verder te komen heb ik het idee.

Ik denk ook wel dat het haalbaar is met de merrioe's die ik nu heb staan om een goedgekeurde hengst te fokken.
Ik hoop dan ook dat dat ooit lukt.
dat is wel mijn doel Haha!

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 13:24

Mijn streven is om ook Z2 te worden met mijn paard, ik rij nu M2 met hem. En dat ik hopelijk ooit nog eens een fatsoenlijk B parcours durf te springen. Springen vind ik doodeng maar ik ben aan het oefenen en het gaat steeds beter!
Verder hoop ik mijn veulen straks zo goed mogelijk te kunnen beleren.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 22:54

Hey wat leuk dat er zoveel reacties zijn gekomen! Ben ook ff een weekendje weg... Haha!
Over het algemeen is het streven dus wel naar Z of hoger... logisch ook eigenlijk, naast het streven een gezond paard te hebben! Knipoog

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 09:42

De ruiterster halen. Ik ben al Z2 geweest en bovendien M springen (met hetzelfde paard). Dus het wordt of 1 wp in het Z dressuur, Z springen en Z sgw met 1 paard (Pablo?) in 1 seizoen, of 5 wp in Z dressuur en Z springen met 1 paard (Raimaer?) in 1 seizoen.

En met Raimaer verwacht ik meer dan alleen maar Z springen maar of ik dat ook kan zullen we moeten zien.

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 10:15

Ik heb ook wel een paar doelen, die waarschijnlijk ook wel haalbaar zijn met Jumper (Tja, het een superpaardje he.... Haha! ). Ik wil graag ooit eens een keer een kur op muziek rijden, dat lijkt me echt heel gaaf om te doen, en volgens mij vind Jump dat ook want die is gek op muziek... (Ben pas L1 met 2 wp dus dat duurt nog wel even...). Verder wil ik graag een keer in mijn vroegere 'rijgebied' Twente in het L springen kunnen starten, en dan tussen de 'grote jongens' rijden (in Denekamp of in Lonneker of zo) en dan natuurlijk de snelste in de barrage zijn... (moet ook kunnen, of liever gezegd, Jumper kan het, die was tenslotte Z springen..., nou ik nog... Tong uitsteken ).
En om een keer de Hippiade te rijden lijkt me ook wel leuk. Ben afgelopen jaar al naar de Brabantse kampioenschappen geweest, maar ja, de B mag niet door he... Moet ik eerst even L2 worden, en dat is dus mijn doel voor deze zomer *LOL* .
Maar het aller, allergrootste doel is om mijn lieve schat van een paard gezond te houden en fijn oud te laten worden bij ons. Dat vind ik belangrijker dan alle wedstrijden ter wereld!

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 10:30

mijn doel is om mijn ideale paard te vinden (of is het nu al niet realistisch meer??).
Dat ideale paard moet lekker dressuur kunnen lopen, een sprongetje op zijn tijd. superbraaf en betrouwbaar met buitenrijden in het bos of langs het strand, maar het moet ook geen sulletje zijn, een beetje pit mag er wel in zitten. Ik zou het ook leuk vinden om western en aangespannen met hem te kunnen rijden. Wedstrijden hoeven voor mij niet zo nodig, maar ik sluit het niet helemaal uit.
Al met al een uitgebreid wensenlijstje, als het paardje daarbij dan ook nog een lief karakter heeft en een bijzonder kleurtje ben ik helemaal gelukkig.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 10:43

Mijn allergrootste doel is mijn paard gezond te houden, zodat hij nog heel wat jaartjes mee kan, ofwel in de wedstrijdsport ofwel recreatief.

Wat prestaties betreft kijk ik nooit verder dan een jaar vooruit. Je weet immers nooit of de dingen wel lopen zoals je had gehoopt of verwacht, hoe goed je je best er ook voor doet. Anyway, eind volgend seizoen wil ik in ieder geval één klasse 3-wedstrijd goed volbracht hebben. En dan is het nog maar een klein stapje naar de 100 km op het CEI in Ermelo van 2005. Maar dat is pas over ruim anderhalf jaar, daar heb ik alleen nog heel vage plannen voor. Als ik die klasse 3-bevestiging haal, ben ik al dik tevreden. Oh ja, en ik wil graag wat wedstrijden in het buitenland rijden, dat zal wel Duitsland worden.

En als het met Ret allemaal niet meer gaat, dan hoop ik dat er ooit weer een paard komt waar het net zo goed mee klikt. Wat ik dan met dat paard ga doen, hangt helemaal af van mijn wensen en mogelijkheden op dat moment.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 11:07

Mijn doel met Mander is ooit om Pleasure, TRail en Reining te starten bij de WRAN. Vooralsnog zit onze 1e onderlinge wedstrijd er aan te komen. Dus we zien wel hoe het verloopt. Haha!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 12:41

Nou het begin is in ieder geval gemaakt! Knipoog

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 12:42

Een van mijn doelen is om met mijn 'pony'tje dat niet geschikt voor de sport' zou zijn zover mogelijk te komen in de dressuur(ik ben inmiddels 18, dus tussen de paarden). Eigenlijk wil ik bewijzen dat je geen KWPN'er nodig hebt om iets te bereiken, een beetje de vreemde rassen promoten!! Belangrijker vind ik het echter om nog meer een team te worden en zo steeds verder te komen. Aangezien ik de eerstkomende 3 jaar geen wedstrijden kan rijden ivm studie zal ik me daar nu op gaan richten. Daarnaast hoop ik wat meer spring ervaring te krijgen en Spot daar ook wat meer van te kunnen leren. Maar het allerbelangrijkste blijft dat we plezier hebben samen!

Voor mezelf heb ik als doel om het naar mijn zin te houden in de sport en het paardrijden als serieuze hobby houden. Woensdag begin ik met de ORUN-basis cursus, die hoop ik goed af te ronden en mocht Spot drachtig zijn dan hoop ik ver een paar jaartjes met haar veulen te kunnen beginnen. Dat laatste is niet erg realistisch, Als ze al drachtig is is het nog maar de vraag of we het veulen houden!

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 12:46

mijn doel is om met mijn epony tussen de paarden m/ z te worden.. voor sommige een makkelijk doel ik moe er moeite voor doen maar lukt wel Lachen

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 13:17

Mijn eerste doel is,om op wedstrijd te kúnnen gaan...Dus eigenlijk,mijn ouders een trailer afpoeieren Knipoog .
Daarna lijkt het me onwijs als mijn paard zich fatsoenlijk en rustig gedraagd op wedstrijd...En als dat allemaal in orde en gelukt is,hoop ik in een lekker tempo richting het Z te gaan..