Hurricane regendeken: iemand ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Hurricane regendeken: iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 18:29

Ik was vanmiddag bij een ruitersportzaak en ben verliefd geworden op een deken Haha!
Ik was al een beetje op zoek naar een deken voor Sting, en heb er nu dus 1 gevonden.
Maat 185, merk Hurricane, ongevoerd

Weet iemand of dit een goede deken is en of hij echt helemaal waterdicht is??????????
Ook negatieve reacties graag ff melden Haha!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 19:04

Nic heeft die ook (denk tenminste dat het dezelfde is) en nog 2 andere mensen op stal ook. Nic heeft hem in blauw en die andere in het beetje paarsig.

Hij is niet helemaal 100% waterdicht trouwens. Als Nic een de hele dag buiten staat en het regent heel erg dan gaat er er echt wel doorheen! Maar helemaal 100% waterdicht (ook als het keihard regent) zijn er denk ik maar weinig of geen. Die van Nic is nog ingesprayed met waterafstotende spray, en die houd het aardig uit. Meestal ie alleen een beetje vochtig! (als het gewoon zachtjes regent blijft ie helemaal droog hoor!) Hij is wel mooi winddicht!

Weet jij btw wat de nieuwprijs is van die deken? (:D)

*foto gevonden, niet heel erg duidelijk maar ok.*
Afbeelding

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 19:53

De nieuwprijs van deze deken is 89.95 of 95 euro, afhankelijk van waar je hem koopt Lachen

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 20:22

Dat is wel dezelfde, bij ons kost hij 90 euro, maar ze hebben opruiming, dus nu is hij 75 euro ofzo.
Over dat waterdicht, ik weet het niet.... als hij niet helemaal waterdicht is....

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 22:46

Ik heb hem ook!

Ik heb het in een ruitersportzaak 2ehands gekocht, maar wel er wel bij gezegd dat ie een keer naar de stomerij is geweest en er was garantie. Toch gekocht, bij de eerste beste regenbui, deken was helemaal lek! Terug naar de zaak, mensen hebben hem teruggestuurd naar Nederium, fabrikant of leverancier?. Uiteindelijk na een paar weken heb ik een hele nieuwe gekregen van Nederium. Lachen

De nieuwe heb ik inmiddels een goed jaar en nog steeds waterdicht! Zorg er alleen voor dat je het niet te heet was, dan wordt ie poreus.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 23:58

Ik heb er ook een, Owen heeft hem al 3 seizoenen op gehad en hij is nog steeds waterdicht.
Waterdichte dekens was ik nooit, ik heb de ervaring dat ze dan vaak in de loop van de tijd toch gaan lekken. Als de deken niet meer gebruikt wordt hang ik hem een paard dagen uit en berg hem op in de schuur. Schoonmaken heeft weinig zin, na 1 of 2 dagen is hij toch weer vuil.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:54

Een paard bij ons op stal heeft er ook een gehad. Ze heeft hem nooit behandeld of gewassen maar na 1 jr was hij niet meer waterdicht. Daarna een Harry's Horse gekocht en die blijft wel prima. Hier op bokt stond een berichtje dat je hem nu goedkoop bij Agri??? kunt kopen - dus zou even zoeken op Harry's Horse...