Boomloos zadel ook goed voor de mensenrug ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Erna208
Berichten: 2409
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: Twente

Boomloos zadel ook goed voor de mensenrug ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 12:40

Als ik info lees over boomloze zadels, bijv. de Torsion, de Barefoot, dan worden die aangeprezen als zijnde heel goed voor de rug van het paard. Ik kan me daar heel veel bij voorstellen.

Doch weet iemand - graag een gebruiker - of ze ook goed zijn voor je eigen rug ?!

Ik rijd zelf liever zonder zadel dan met.
Overweeg om een boomloos zadel aan te schaffen, mits ook goed voor de eigen rug.

Wie vertelt wat uit eigen - positieve of negatieve - ervaring ?


josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 12:47

Hmm, volgens mij is z'n zadel beter voor je rug dan een engels zadel.

Bij een engels zadel zit je snel met je heup naar voren. En dat is niet zo lekker voor je rug.

Test gewoon is z'n zadel. Dan kun je altijd nog zeggen of het wat is. Mijn lijkt het heerlijk zitten.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 13:27

Voor mijzelf is het een hele opluchting vergeleken met de Engelse zadels die ik hiervoor had... je wordt lekker ontspannen heen en weer geschommeld door je paard en wordt niet door een voorgevormd zitje in een bepaalde houding geduwd.

Toen ik na verkoop van mijn Torsion tijdelijk weer met mijn Wintec 500 reed kreeg ik weer last van mijn rug , was blij toen de Barefoot arriveerde OK dan! .

Ik krijg van meerdere mensen mailtjes dat zij danwel hun fysiotherapeut erg enthousiast zijn over dit zadel omdat het je dwingt je actief aan je paard aan te passen , je moet het zelf doen want het zadel zet je niet in een bepaalde houding. Ook mensen die ineens weer veel langer kunnen rijden zonder rugpijn en het al bijna opgegeven hadden Lachen .

Maar er zijn zoveel verschillende rugpijnen dat het natuurlijk niet vanzelfsprekend is dat een boomloos zadel altijd goed aanslaat.

Dat zul je alleen door het zelf (een tijdje) te proberen kunnen ontdekken Lachen .

Zonder zadel wordt je rug ook lekker losgemaakt door de bewegingen van je paard , en je moet ZELF zorgen dat je netjes en praktisch erop blijft zitten. Daardoor is dat fijner voor veel mensen met rugpijn-klachten.

Een boomloos zadel heeft in principe hetzelfde effect.

Maar wie weet heb je zelf wel een rugpijn die juist verergerd wordt door de plaatsing van de beugelriemen of wat dan ook.

Ik heb qua rugpijn-klachten alleen nog maar positieve ervaringen gehoord maar er zullen best mensen zijn waarbij boomloos juist averechts werkt door het ontbreken van het echte zitkuipje Lachen .

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 16:27

Ik moet van mijn fysiotherapeut zowiezo verplicht af en toe zonder zadel rijden voor de beweging en de warmte.

Morgen ga ik een boomloos zadel uitproberen om te kijken of ik er voldoende steun aan heb.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, veranadautje en 31 bezoekers