Hoe vaak per dag ga jij naar je paard???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoe vaak per dag ga jij naar je paard

1x per dag
76 (61%)
2x per dag
21 (17%)
3x per dag
8 (6%)
meer dan 3 keer per dag
18 (14%)

Totaal aantal stemmen: 123


Rodi
Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Krimpen a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 21:26

Ik ga 2 keer per dag en in het weekend vaak 3 keer per dag. Mijn paard staat elke dag ruim een uur op de wei, ik ga dan lekker met de hond wandelen. En de tweede keer dat ik kom ga ik lekker rijden, longeren, los met andere paarden. Op zaterdag heeft hij meestal vrij en dan gaat hij 3 keer per dag de wei op of lekker los en spelen met andere paarden. s'avonds ga ik vaak met hond en paard wandelen Lachen Vind dat andere mensen zelf moeten weten wat ze doen met hun paarden, maar mensen die hun paard rustig kunnen laten staan op stal zullen nooit mijn vrienden zijn. Vind dat je toch minimaal 1 keer per dag naar je paard toe moet en dan niet even snel eruit. Maar lekker bezig zijn. Ga zelf maar eens 48 uur in een klein hokje zitten, dan wordt je ook gek...

Begrijp best dat niet iedereen de tijd heeft om 2 keer per dag naar hun paard te gaan of soms een keer niet kan, maar zorg dan dat iemand anders je paard eruit haalt...

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 21:35

Zo vaak als dat ik kan. Dus door de week sowieso elke dag en zaterdags meestal de hele dag als het druk is bij de paarden en soms werk ik er ook nog een beetje bij Haha! En woensdag heb ik vrij dus eerst autorijden van 8 tot 10 en dan tot 8 uur 's avonds bij de paarden. Kan daar gelukkig altijd een hapje mee eten!

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 22:02

Hai,

Ik ga meestal 2x per dag.(voor en na mijn werk)

Ik heb in de bossen gestaan met mijn vorige pony(die overleden is)
en dan kwam ik gerust een paar dagen(werkte toen 7 dagen per week) niet maar daar werden de paarden iedere dag buiten gezet,stal gemest en binnen gehaald en gevoerd.
Ik had daar een meisje die het heerlijk vond om geregeld bosritten te maken op haar en ik belde wel naar de staleigenaren of alles oke was.
Mijn pony stond daar werelds met alle goede zorgen en kwam niets tekort.
Ik ben echter gaan verhuizen en nu ik hier woon(veengrond)is het allemaal anders en zijn de paarden geheel afhankelijk van mij om hun box uit te komen.
In de winter staan de paarden bij slecht weer dan ook binnen en is het dus mijn taak en verantwoording om mijn dieren zich te kunnen laten uitleven.
Iets wat ik heel belangrijk vindt.
Kan ik niet dan zorgt een ander daarvoor,zou dat echt niet lukken dan ga ik zelf.
Echter heb ik hele lieve stalgenoten dus het is nooit een probleem en zo helpen we elkaar het leven fijn te houden voor onze paarden en onszelf.

Ikzelf heb Fybromialgie en het gaat zeker niet altijd makkelijk.
Soms ben ik na 5 uur werken erg moe en doen mijn spieren pijn maar mijn paarden zullen daar niets van merken.
Nu zijn zij ook belast met een handicap dus intensieve training hoeft er niet gegeven te worden maar ze moeten zeker iedere dag hun stal uit en bewegen.
Soms heb ik een aanval en dan kan ik echt een paar dagen niets doen en dan springen mijn lieve stalgenoten weer te hulp OK dan! vooral koetjespaard is een grote steun voor mij en dat weet ze Knipoog
Mijn vriend wil me dan nog wel eens erheen rijden zodat ik ze toch kan zien en knuffelen Lovers maar verder lig ik dan plat en heb veel pijn maar mijn paarden lijden hier niet onder.

Ja,de paarden zijn heel belangrijk voor mij en mijn vriend respecteerd dit(we hebben beide onze hobby,de mijne is alleen iets duurder Knipoog )

Groetjes Smousje.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 22:15

ik ga 3x maar dat komt omdat ik mijn paard thuis heb eerst 'sochtends voeren en buiten zetten dan tussen de middag hooi met worteltje en dan 's avonds voeren en binnen zetten

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 13:50

Om de dag en in het weekend elke dag Lachen

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 14:12

Ik ga 1x per dag, hij wordt goed verzorgt en staat de hele dag buiten. Dus ik hoef niet extra te gaan voor losgooien oid.
Ik heb trouwens ook 2 dagen in de week dat ik niet ga want 1x rijd mijn moeder en 1x zn bijrijdster, maar als die niet kunnen is het ook geen probleem.
Overigens als hij voor een ziekte vaker bezocht zou moeten worden zou ik daar wel tijd voor vrij kunnen maken.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 14:12

Ik ga een keer per dag, in het weekend als ik het heel erg druk heb wil ik nog wel een zaterdag overslaan, ik kan dit doen omdat hij er dan een uur of 5 uitkomt elke dag en aan spelen is met zijn vriendjes in de paddock. In de zomer staat hij de hele dag op de wei. Daarbij hoef ik me geen zorgen te maken om buiten zetten, mesten, voeren ed, dit wordt allemaal gedaan Lachen

Op mijn vorige stal was dit niet het geval en kwam ik 2x per dag om hem wat beweging te geven.

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 16:34

Ik denk ook zo een paard kan niet kiezen voor zn baasje dus ik zorg dat ze voldoende aandacht krijgt wel heb ik het geluk dat ze smorgens buiten word gezet en optijd weer binnen word gehaald en ze hebben zon mooie grote grasgroene wei dus denk dat ze hier zelf heel tevreden mee is..en smorgens en savonds word ze gevoerd voor de stal eigenaar is dit gewoon een leuke hobby en doet het graag maar ik zorg iedere dag dak in iedergeval haar voldoende aandacht heb gegeven..

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 17:12

Wij gaan elke dag naar Arsen. Normaal delen we de dagen van de week met z'n tweëen, maar nu Alke een tijdje thuis is komt zij elke dag. Soms wel 2 keer. Ik kom dan 3 keer per week nog eens extra. Niet dat het nodig is, maar omdat we het leuk vinden. Daar heb je toch ook een paard voor genomen. Hij wordt verder binnen en buitengezet door de eigenaar van de stal, uitgemest en gevoerd. Wij komen voor het rijden en poetsen en helpen hem als we kunnen.

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 17:40

Ik ga doordeweek een keer per dag om te verzorgen, mesten, rijden, voeren ect. Maar als ik vrij heb ga ik 2 x per dag. S'morgens meestal de klusjes doen en s'avonds uit de wei halen en voeren. Het liefst was ik er de hele dag Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 18:52

Ik ga normaal gezien 3 x per dag, 2x om te voeren en 1x om iets met hem te doen. Soms ga ik nog vaker.
Alleen als ik ziek ben, de laatste paar dagen weer eens flink last van astma gehad, ga ik maar 2x alleen om te voeren.
Met mijn sociale contacten gaat het prima, ik gebruik de avonden hiervoor.