Iemand ervaring met Equi Mash?

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Solanos

Iemand ervaring met Equi Mash?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 10:56

Graag wil ik slobber gaan gebruiken. Maar eerst wil ik jullie ervaringen/opmerkingen met slobber. Nu ken ik alleen het merk Equi Mash. Voor/nadelen? Hoe klaar te maken? Hoeveel te geven?
Alle reakties hierover zijn welkom

Er is genoeg voor iemands behoefte,
Er is nooit genoeg voor iemands hebzucht!

Solanos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 14:29

Helemaal niemand???

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 16:45

Je kan ook zelf slobber maken. Met zemelen en dan er doorheen doen wat je wilt; bijv. granen of wat biks en wortels. Let er wel op dat als je bijv 1 schep granen je neemt, dit het beste voor kan weken met water. Het zet nl. nogal uit. Zelf doe ik 1 schep, daarbij 1 liter water en ga dan rijden/poetsen/mesten. Daarna doe ik er 1 liter warm water uit de thermoskan bij. Goed roeren en smullen maar.

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 17:10

Mijn paard krijgt 's avonds Slobber Mash van Havens. Bevalt prima. Er hoeft alleen warm water bij. 20 minuten laten staan en dan is het klaar. Het ruikt heerlijk en mijn paard doet er een 'moord' voor!
Ik heb een koliekgevoelig paard, dus vandaar dat ze deze slobber krijgt (en voor de lekker natuurlijk) Er is ook olie aan toegevoegd. Ze krijgt momenteel een halve schep per dag (naast brok en muesli), maar meer is geen probleem. Geen nadelen dus.
Equi Mash ken ik niet.

Solanos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 19:45

Hee bedankt voor jullie reakties. Ben blij dat er toch nog iemand reageert Knipoog) Kyona, ik ben nogal lui aangelegd, dus zelf klaarmaken zie ik niet zo zitten.
Emem, welke verhouding slobber/water gebruik je. 1 schep mash, 1 liter water?

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 00:36

Ik gebruik ongeveer dezelfde hoeveelheid water als slobber. Dus bijvoorbeeld 1 schep slobber, ook 1 schep water. Maar dit gaat op de gok, meet ik niet zo precies af. Na een aantal keren kun je dat feilloos schatten. Op de zak van Havens staat trouwens precies hoe je het moet maken.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie