Wie wil hoefkatrolpaard kopen en correct trainen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 11:02

De Belgische wetgeving is vrij duidelijk over verborgen gebreken.
Indien de verkoper niet op de hoogte was van het vervorgen gebrek moet hij de koper het aankoopbedrag en de gemaakte kosten terugbetalen.
Indien de verkoper wel op de hoogte was, moet hij aankoopbedrag, gemaakte kosten, interest en schadevergoeding betalen.
In geval van een professional (handelaar in dit geval) ligt de bewijslast bij de verkoper.
De koper heeft 2 keuzes: ofwel het goed terug en geld terug (plus kosten enz.) ofwel herwaardering van het goed, dus lagere prijs.
Binnen welke termijn moet de koper aanspraak maken op deze garantie?
Zo snel mogelijk! Indien nodig zal de rechter oordelen, rekening houdend met de aard van het gebrek en met wat gebruikelijk is voor het product.
Dit is het in het kort. Lijkt me dat een advocaat toch wel iets had kunnen doen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 11:45

Als de Belgische wetgeving zo duidelijk is zou ik er meteen werk van maken. Je staat als koper volledig in je recht. En ook al heb je geen factuur oid, toch zou ik me er niet zo snel bij neerleggen.

Een gezond paard is in onderhoud een stuk voordeliger dan een ziek paard. En ook al zou deze vorm van HKO goed te "genezen" zijn door AdB dan nog kost het je veel extra geld aan lessen. Voor dat geld dat dit paard kost koop je ook een gezond paard waar je direkt zonder beperkingen mee aan de slag kunt.

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 11:52

[quote="Melanie5"]Het klinkt allemaal heel sneu voor jou en het paard. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat iemand op zo'n beest zit te wachten, zeker niet voor dat bedrag.
De handelaar is heel fout geweest, maar ik zou het loslaten als ik jou was. Dit paard zal altijd een zwakke plek houden.
quote]



Denk effen voor jezelf, ja,

Kiekeboe

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 11:55

Hoi RORE,
ik zou je graag willen helpen,
Ik zou alleen niet weten hoe ik je zou moeten helpen, heb te weinig geld om het paard te kopen,
maar als ik je gewoon kan helpen hoor ik het wel

Kiekeboe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 12:57

Jippie schreef:
Als de Belgische wetgeving zo duidelijk is zou ik er meteen werk van maken. Je staat als koper volledig in je recht. En ook al heb je geen factuur oid, toch zou ik me er niet zo snel bij neerleggen.


Het grote probleem in dit geval is dat het paard al terug is naar de handelaar, waardoor de koop in feite ongedaan gemaakt is.

Blijkbaar was ik niet duidelijk genoeg in m'n vorige reaktie, waar ik schreef dat een advocaat iets had kunnen doen.
Sorry.
Veel sterkte voor het paard iig en ik hoop dat er een oplossing komt.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 13:29

ja, maar als je je paard wegdoet weer terug naar de handelaar, wie weet waar die dan terecht komt!!! waarschijnlijk bij de slacht!! en dat paard is pas 4 jaar toch?? nou, dan zou ik het toch niet opgeven hoor!!!

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 13:13

Hai Rore,
hoe moeilijk het ook is,ik denk dat je afstand van dat paard moet nemen.En ook niet moet proberen om andere hem te laten kopen.Je durft het zelf al niet aan dan kan je het ook niet van andere verwachten.
Ik denk dat je wel heel veel geleerd heb van dit verhaal.Vraag altijd een factuur als je een paard koopt ook bij een handelaar.Als hij dit niet wil geven,weet je al dat er iets niet klopt.Die handelaar heeft je gewoon een rotstreek geleverd.En ik weet niet hoeveel je voor dit paard betaald hebt,maar waarschijnlijk veelste veel.2500 euro voor een hoefkatrolpaard is veelste duur.Ik zou als ik jou was,helaas het hele verhaal rond dit paard vergeten.Ga samen met je vrien/man in onderhandeling of jullie toch een paard willen.Zo ja,zoek dan uitgebreid naar een ander.Ga naar goede bedrijven en kijk uit met handelaren.Hier in nederland mag je een aankoop keuring ook door je eigen dierenarts laten doen.Pas als die hem goedkeurt en je een factuur krijgt kopen.Dan heb je het recht om hem terug te kunnen sturen.Het is moeilijk maar wel het verstandigst.Betrek je man erin,die moet het absoluut met je eens zijn anders werkt het niet..sucses baudy

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 13:57

Ik dekn dat dergelijk leed met een gedegen aankoopkeuring voorkomen had kunnen worden. een wijze les: laat je paard altijd uitgebreid klinisch keuren door je eigen DA.

RORE
Berichten: 12
Geregistreerd: 19-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 22:18

Cassidy: nee ik had en heb geen poot om op te staan, je bent bijna de enige die het juist inschat, bedankt.

Pipo: in België echt maar 9 dagen. Ofwel zijn onze advocaten oerdom ofwel geldt dat zogeheten Europees recht hier niet en dan nog, ik kan niks van 6 maanden ver bewijzen, heb ik onmiddellijk na diagnose gevraagd in dierenkliniek.

Lovely: lees goed voor je zo grof wordt: ik verkoop niet, hij is niet eens meer van mij, behalve pijn en verlies heb ik hier dus zeker geen 2500 euro aan!! Ik WEET gewoon dat die handelaar er dat probeert voor te krijgen en ik wil niet dat nog iemand bedrogen wordt en ook niet dat R( het paard) nog verder heen en weer geslingerd wordt. En nee, sorry maar ik wil en kan hem zo niet houden. Dat paard kan geen 5 of 6 keer per week bereden worden maar wel licht en minder vaak, daarom zoek ik zo iemand maar niet voor aankoop bij mij, alsjeblief zeg, doet zo al pijn genoeg ik probeer een goede thuis te vinden bij iemand die weet wat hij heeft en er geen probleem mee heeft maar ik kan het niet helpen dat hij zoveel moet kosten. echt niet.

Irish lady: begrijp je geen Nederlands of zo? Nee ik zei nooit dat ik in zijn genezing geloof, anders had ik hem gehouden of wat dacht je?! En nee ik wil niemand anders met dat risico opzadelen daarom ben ik juist zo eerlijk, voor de zoveelste keer: ik zoek iemand die hem als gezelschap wil houden of heel licht berijden of iemand die ERVARING heeft met de trainingsmethode De Bodt, speciaal voor hoefkatrolpaarden en er ook de centen voor heeft. En ook aan jou, verwijt me de prijs niet, dat ben ik niet dat is die handelaar, die heeft er geen benul van dat ik R nog probeer te helpen, ik weet alleen uit goede bron dat hij er zoveel probeert voor te krijgen, zonder de waarheid en uit al jullie antwoorden blijkt, en dat is natuurlijk begrijpelijk, dat natuurlijk niemand zoveel voor een hoefkatrolpaard wil betalen en dat zal hij ook weten vandaar zijn leugens, vreselijk ok maar dat zal de reden zijn, zoveel is duidelijk anders geraakt hij hem nooit meer kwijt. Dus hou je verwijten voor jou, je begrijpt er geen snars van (om het op zijn Hollands te zeggen).

Beste mensen, sorry voor de harde woorden maar enkelen van jullie werden me net iets te grof, heb al genoeg te verduren gehad, zowel met paard als wegens de stress errond thuis. Kan het even?
En dan tenslotte: ik ben naïef geweest, dat weet ik nu, maar velen van jullie ook hoor. De oplossing ligt echt niet zo voor de hand als jullie zeggen, ik heb de wet, noch het recht ooit in deze situatie aan mijn kant gehad, dus het enige wat ik kon doen is hem houden en niets meer aan mijn hobby hebben behalve gezelschap of iemand zoeken die niet meer dan gezelschap verlangt of speciale trainingsmethode kent. Rechtsbijstand heb ik maar ook al gevraagd kans is bijna nul dat ze kunnen helpen. Ik heb me echt niet zomaar bij de situatie neergelegd zoals sommigen schijnen te denken. Ben gewoon moegestreden dus als jullie hem niet willen, ok maar wees niet zo grof, in Nederland is dat misschien normaal maar ik ben Belgisch en ik accepteer het niet langer. Dat is niet de reden waarom ik mijn bericht op dit forum heb gezet. Jullie hoeven me geen gelijk te geven maar zoals jullie merken, als ik onterecht aangevallen wordt krijg je de volle lading terug.

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 22:24

Als hij na een maand bij Antoine goed loopt zal je dat ongeveer 500 euro kosten.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

RORE
Berichten: 12
Geregistreerd: 19-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 22:53

Ja dat weet ik en dat ware super geweest maar voor hoelang zal hij goed gaan? Als dat waar is dan zou toch iedere paardenliefhebber met een hoefkatrolpaard dit proberen?
Maar erger nog is dat ik op het moment dat ik hem verkocht heb er heilig van overtuigd was dat er geen enkele afdoende remedie tegen hoefkatrol bestond, en mijn veearts, zelf ook eigenaar van een paard, bevestigde dat. Dierenkliniek eveneens. En pas daarna las ik over adb. Heb inmiddels ander paardje gekocht van iemand die ik zeer goed ken en die het paard van bij geboorte kent en heeft. Hopelijk nu beter maar ik zou zo graag een goede thuis vinden voor R.

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 23:22

en dat wat cynthia zei? zo'n speciaal hoefbeslag, werkt dat niet?

RORE
Berichten: 12
Geregistreerd: 19-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 23:38

ja, maar ik heb ook persoonlijk zo'n paard gekend en mee gewerkt. Dat helpt maar ze blijven korte passen nemen, springen kan niet meer, jachten ook niet en noem zo maar op, dus iemand die dat allemaal niet erg vindt kan er een lief paardje aan hebben.

becca
Berichten: 113
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 00:04

Een 5 jarige met speciaal beslag omdat hij anders pijn in zijn poot heeft en kreupel loopt?En dan mag hij ook al niet meer rennen en jachten? Ik ga er van uit dat mijn paard 30 wordt en dat ik er tot die tijd fijn mee kan rijden en kan springen en buitenrijden en dressuur rijden zonder dat hij korte pasjes maakt. als hij dat gaat doen als hij 25 is kan ik daar wel vrede mee hebben(iets eerder zeg 20 ook nog wel)Maar is het zo raar dat ik me afvraag of het houden van z'n jong dier met pijn in zijn benen en die we dan duidelijk nog wel een tijdje willen houden,of dat dat niet een stukje(pietsje) eigenbelang is?

....Mama mag ik pony les geven?
-'tuurlijk kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 00:09

RORE schreef:
ja, maar ik heb ook persoonlijk zo'n paard gekend en mee gewerkt. Dat helpt maar ze blijven korte passen nemen, springen kan niet meer, jachten ook niet en noem zo maar op, dus iemand die dat allemaal niet erg vindt kan er een lief paardje aan hebben.



Maar dan houd je zo paard toch voor jou plezier? Toch niet voor het plezier van het paard?

Net als in een ander topic, ik vind dit misplaatst egocentrisch gedrag. Ik vind het zo lief, ik wil geen verdriet, dus daarom neem ik de beslissing om het paard te laten lopen met pijn, en geen paardwaardig bestaan te laten leiden. Boos!

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 00:20

RORE schreef:
Ja dat weet ik en dat ware super geweest maar voor hoelang zal hij goed gaan? Als dat waar is dan zou toch iedere paardenliefhebber met een hoefkatrolpaard dit proberen?
Maar erger nog is dat ik op het moment dat ik hem verkocht heb er heilig van overtuigd was dat er geen enkele afdoende remedie tegen hoefkatrol bestond, en mijn veearts, zelf ook eigenaar van een paard, bevestigde dat. Dierenkliniek eveneens. En pas daarna las ik over adb. Heb inmiddels ander paardje gekocht van iemand die ik zeer goed ken en die het paard van bij geboorte kent en heeft. Hopelijk nu beter maar ik zou zo graag een goede thuis vinden voor R.



Rore, het blijft goedgaan zolang je dit systeem rijd. Er zijn zelfs mensen die beweren dat het over kan gaan, dit omdat er bij antoine vanuit gegaan word, dat dit probleem vanuit de rug ONTSTAAT.
En je zult dan ook weer kunnen springen. Verder waarom dat het niet bekend is bij veeartsen? Omdat heelveel mensen terug vallen op het oude systeem. Dit is met rijden maar ook het verschil tussen Dierenarts en Homeopathie!!
Maargoed, ik weet niet of ik hier goed aan heb gedaan om je dit te vertellen. Misschien breng ik je nu meer aan t twijfelen.

En verder weet ik dat je er niets aan kunt doen, maar het is idd de prijs die me tegen heeft gehouden, sorry hiervoor.

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 12:18

Hey RORE,
Ik vind het fantastisch wat je voor dit paardje doet. Ik zou graag helpen, maar heb zeker ook het geld niet. En ik heb ook een zorgenkindje, waar ik al mijn geld voor spaar. Ik heb hem vijf jaar geleden ook gekocht via via van een handelaar. Zonder keuring op te doen ofzo, allemaal niet nodig Bloos, ik was verliefd geworden. Lovers
Bleek achteraf dat hij ook niet zo gezond is, maar mits speciale zorg, loopt hij geweldig.
Ik ben er zeker van dat dit paardje ook weer een tweede kans kan krijgen en ik duim heel hard voor je mee! (De prijs is idd hoog, maarja daar kan jij ook niets aan veranderen!)
Veel succes!

You touched my heart you touched my soul. Goodbye my friend.
~Snifje: 09/07/1989 - 08/06/2005~
~Baloo: 01/04/2004 - 11/02/2006~

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:24

k wou dat k je kon helpen maar k moet alles zelf betalen dus een 2e paardje zit er voor me niet in..

Melody T (Vitano x Gomel ox )
Fuente (First stayerhof Ramzi x Vitano)
Devarana's Balance (Reflection x Vitano )
In training,binnekort ter dekking
General Two (Generals Goldenboy x Doc's chinch bet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:49

becca schreef:
Een 5 jarige met speciaal beslag omdat hij anders pijn in zijn poot heeft en kreupel loopt?En dan mag hij ook al niet meer rennen en jachten? Ik ga er van uit dat mijn paard 30 wordt en dat ik er tot die tijd fijn mee kan rijden en kan springen en buitenrijden en dressuur rijden zonder dat hij korte pasjes maakt. als hij dat gaat doen als hij 25 is kan ik daar wel vrede mee hebben(iets eerder zeg 20 ook nog wel)Maar is het zo raar dat ik me afvraag of het houden van z'n jong dier met pijn in zijn benen en die we dan duidelijk nog wel een tijdje willen houden,of dat dat niet een stukje(pietsje) eigenbelang is?


Een paard dat er op die leeftijd al zo beroerd aan toe is, is misschien wel het beste af bij de dood, of niet dan? Dat is misschien hard en vervelend voor de mensen eromheen, maar niet voor het paard.

RORE, je brengt een paard terug in ruil voor geld, vervolgens wil je dat iemand anders nog eens 2500 euri neer gaat tellen voor dat (arme) paard?? Lijkt mij dat jij uiteindelijk aan het financiele langste eind trekt.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:58

Lovely schreef:
Een paard dat er op die leeftijd al zo beroerd aan toe is, is misschien wel het beste af bij de dood, of niet dan? Dat is misschien hard en vervelend voor de mensen eromheen, maar niet voor het paard.


Hier ben ik het helemaal mee eens... waarom wil je een paard in leven houden (en er een ander mee opzadelen) als het zo moet leven? Ik denk ook zeker dat het dood beter af is.

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

RORE
Berichten: 12
Geregistreerd: 19-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 15:46

Lovely: beter af dood heb ik natuurlijk ook aan gedacht, een paard met pijn heeft geen leven maar ik hoop gewoon dat als hij als gezelschap wordt gehouden hij geen pijn heeft en dan wel een waardig leven heeft.

En nu voor de aller aller allerlaatste keer: ik heb hier geen cent aan!!! Wat heb jij toch? Kan je nu echt niet lezen? Van mij hoeft hij geen cent te kosten alleen een pijnloos leven krijgen als dat kan en als dat niet kan eindigt hij sowieso op de slacht, en ja liever vroeg in dat geval dan laat. Maar hij is niet meer van mij zeg, hoe kan je mij dan verwijten dat het eigenbelang is? Ik heb een ander paard maar probeer alsnog R te helpen. Ik ben de verkoper niet, ik krijg geen 2500 euro maar verloor zelfs zoveel (door te weinig terug te krijgen van handelaar), ik kan alleen maar melden dat er zoveel gevraagd wordt maar niet door mij hoor. Die handelaar weet geeneens dat ik nog iemand probeer te vinden. Dus stop eens heel even met mij te verwijten en lees eens rustig al mijn berichten van bij het begin. Dus : ik krijg geen geld als hij verkocht wordt, ik heb ook niets te beslissen over zijn leven of dood, kan alleen proberen een goede ziel te vinden die hem misschien een pijnloos leven op de wei kan bieden of iemand die hem speciaal traint. Maar dit is al de 50ste keer of zo dat ik je dit zeg, nu moet het gedaan zijn, lees toch eerst voor je erop los reageert.

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:00

Lovely kan heel goed lezen Haha! en ik moet zeggen dat ik het volkomen met haar eens ben, jij hebt de keus gemaakt om dit paard terug te brengen, terwijl je wist dat het daardoor waarschijnlijk als slachtpaard zou eindigen Scheve mond

Val nu niet iemand anders aan omdat die niet post wat jij lezen wilt, je hebt je keus gemaakt en moet deze, of terugdraaien of er mee leren leven en niet op iemand anders proberen te af schuiven, niemand gaat 2500 euro voor dit paard betalen, hoe lief het dier ook is Scheve mond

Gillian

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:02

Missouri"]
[quote="Lovely schreef:
Een paard dat er op die leeftijd al zo beroerd aan toe is, is misschien wel het beste af bij de dood, of niet dan? Dat is misschien hard en vervelend voor de mensen eromheen, maar niet voor het paard.


Hier ben ik het helemaal mee eens... waarom wil je een paard in leven houden (en er een ander mee opzadelen) als het zo moet leven? Ik denk ook zeker dat het dood beter af is.
[/quote]


ben ik het dus ook nog steeds helemaal mee eens
hij komt nu in de handel en god weet waar hij nu eindigt! polen, italie? wie zal het zeggen??

en rore, ik kan me de reacties van sommige mensen hier wel voorstellen!!
dit paard heeft geen toekomst!

en nogmaals, niemand krijg je zo gek om voor zoveel geld een kreupel paard te kopen !!!!!!
erg sneu voor het paard, maar mensen gaan toch geen kreupel paard kopen in deze al veels te dure tijden ??
en ze kennen het paard niet eens dus hebben ook geen enkele band met het dier !
en na 4 weken heb jij dat neem ik aan ook nog niet echt ...?

RORE
Berichten: 12
Geregistreerd: 19-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 16:20

We zijn het allen jammer genoeg over 1 ding eens: hij heeft geen toekomst.
Had ik na 4 weken nog geen band met hem gehad zou ik me dan nu zo uitsloven om hem te helpen? Het is toch niet omdat ik het niet kan, sommigen vinden niet wil, dan is dat maar zo, jullie begrijpen er gewoon niets van zoveel is duidelijk, dat iemand anders dat niet kan? Ik weet natuurlijk dat de kans heel heel klein is maar niet alleen Lovely moet eens goed lezen. De titel van dit onderwerp is :
Wie WIL/KAN hem kopen om correct te trainen (of gezelschap) en niet wie wil hem NIET kopen. Hier heeft niemand iets aan. Ik weet dat de kans klein is maar dit is niet iemand ermee opzadelen want ik vertel de hele waarheid dus iemand die dit zou zien zitten weet perfect waar hij aan toe is en kiest daarvoor. Dat heb ik nooit kunnen doen, kiezen. Hij was even van mij en bleek kreupel, mooie keuze heb ik gehad. En wat Lovely en nu Crossmonster betreft, nee hij heeft waarschijnlijk geen toekomst maar je weet toch nooit of iemand het op zich wil nemen? Wat heb ik te verliezen? Niets en hij ook niet meer. Ik zou eens willen zien als jullie 20 jaar verlangen naar een paard, je wordt verliefd op ééntje, koopt hem na heel veel problemen thuis daarrond, na 1 week valt hij mank en blijkt definitief kreupel of jullie hem zouden houden, ik zeg wel, in mijn situatie hé. Of of jullie de moed zouden hebben om hem zelf naar het slachthuis te brengen op 5-jarige leeftijd en er dan nog veel meer aan verliezen zodat er ook geen ruimte meer is voor een nieuw paard. Dan was hij dood ja, en ik misschien gek, zoals jullie het heten. Waw, echt mooie oplossing, bedankt. Ik reageerde dus enkel op het stuk rond eigenbelang en het financiële, hoe kunnen jullie nu zoiets denken? Welk belang kan ik er nu nog bij hebben als R een thuis vindt? Probeer me dat eens uit te leggen? Behalve dat ik blij, heel blij zou zijn als er hem toch nog een goede leven wacht., mag dat dan niet? Ik weet heel goed dat die kans, zeker tegen die schandalige prijs bijzonder klein is, denk je dat ik anders dit forum had ingeroepen? Ik vond, dacht, hoopte dat er voor hem nog iets beters moest bestaan dan de slacht, misschien was ik verkeerd, heb nog nooit zoiets meegemaakt, het kan.

RORE
Berichten: 12
Geregistreerd: 19-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 16:32

sorry, was niet echt voor Crossmonster maar voor Ann. En voor sommige anderen, ik VERWACHT echt niet dat iemand hem koopt, hoop het alleen, dat is iets helemaal anders, ik zou het bijzonder moedig maar ook bizar vinden als iemand dat doet en ook nobel. En ook mijn hoop is erg klein maar baat het niet het kan ook niet schaden. Het was goed begonnen, mensen begrepen mij op deze site, en ik was verbaasd dat er snel interesse bleek ondanks zijn probleem. Maar uiteraard bleek de prijs het probleem. Misschien zakt hij wel onder druk, weet ik veel, ik spreek niet meer tegen die rothandelaar. Maar alleen al het feit dat er heel snel interesse was, verbaasde mij al dus bleef ik hopen. Dus voor iedereen ik verwijt jullie toch niet dat jullie hem niet kopen? Vind het tuurlijk normaal dat jullie dat niet doen, maar misschien is er ergens wel iemand die die keuze wel maakt, zo'n beetje als iemand die een hondje uit een asiel persé wil helpen of zo. Alweer, ja, voor veel te veel geld, maar toch. Dus totaal geen verwachtingen maar liefst ook geen kwetsende verwijten meer, zeker omdat ze niet de waarheid zijn, alleen dat ik hem misschien naar de slacht had moeten brengen, ja, sorry, maar ik kon het niet, fout ja maar menselijk zeker? Dus als jullie dat egoïstisch vinden, ok, guilty. Maar niet over het geld of mijn intenties.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam en 159 bezoekers