Hebben jullie een dagboek voor je paard??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Heb jij een dagboek voor je paard?

Nee, vind ik niet nodig
21 (39%)
Nee, maar ik vind het een goed idee en ga het ook gebruiken
9 (16%)
Ja
15 (28%)
Anders, nl.......
8 (15%)

Totaal aantal stemmen: 53


Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Hebben jullie een dagboek voor je paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 17:16

*Hebben jullie een dagboek voor je paard?
Gewoon een agenda of een schrift waarin je schrijft als je bv hebt gereden, of hoe je pony/paard zich die dag heeft gedragen.
*Wat schrijf je erin?
*Waarom heb je ereen?

Ik heb er zelf wel eentje, nog niet zo lang.
Maar ik vind het zelf wel fijn, je kunt zien hoe vaak je ongeveer rijd, je kunt de vooruitgangen zien.
En ik vind het ook wel leuk om te bewaren.

Bloos! Heb em net even beplakt met fotos van me knollie *LOL*

Pennymeisje.... nee hoor Schijnheilig Tong uitsteken


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 17:23

Nee ik heb geen dagboek.... ik houd in mijn hoofd bij per week wat hij heeft gedaan en daar plan ik zijn vrije dagen en longeer dagen in.
Als ik een verzorgster zou hebben zou ik het wel doen, maar dan meer om aan elkaar te laten weten wat er met het paard is gedaan.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 17:29

nee, dat hou ik toch niet bij en ik zie het nut er niet van in bij Dees.

- Offline -

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 17:31

Nou ik heb niet een dagboek waar je je belevenissen van je paard in hebt ik heb wel een ander dagboek dat daar schrijf ik alles in bijvoorbeeld: de belevenissen school,paard,thuis,buitenom!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 17:33

Nee heb ik niet maar vrijdag komt er een bijrijdster voor mn pony voor de eerste keer kijken en als dat wat wordt wil ik toch wel graag zoiets gaan gebruiken ja Haha!

Rona, Linanda en Oackly

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 17:44

Nee ik heb het ook niet, het enige dagboek dat ik heb is dat van wanneer ze beslagen zijn en wanneer de laatste keer de Da is langsgeweest...

Ik had vroeger wel zo een pennydagboekje gehad voor de wekelijkse manegelessen. Maar als ik dat nu eens teruglees wat ik allemaal heb geschreven... *schaam* Haha!

Maar eigenlijk is het wel geen slecht idee. Misschien dat ik het wel eens ga proberen om elke dag de negatieve en positieve punten op te schrijven, dan zie je duidelijk wat er betert en wat niet.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 17:48

Ik hou samen met de gene met wie ik mijn kast deel een schriftje, voor het weekend als we er niet samen zijn en er zijn dingen die doorgegeven moeten worden.. Een doorgeefluikje dus..

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 17:50

ik schrijf in et schrifje van me v-knollies , soort dagboek dan kunnen de eigenaren zien wat ik heb gedaan.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 17:53

Ik tik iedere dag een stukje op mijn pc en zet er af en toe wat digifoto's
bij. Af en toe stuur ik dan weer een deel naar haar vorige eigenaresse.
Ik vind het wel leuk om bij te houden wat we hebben geoefend en de vooruitgangen die we boeken.

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 17:54

Bij ons op stal ligt wel een agenda. Daar staat in wie er wanneer komt rijden en wie er dan gereden wordt en als je klaar bent zet je er in wat je gedaan hebt Hoe lang je gereden hebt en of je iets gewassen hebt Gevoerd of Gemest Vork .

Ook staat erin wanneer de DA of de hoefsmid eventueel komt of wanneer ie geweest is en wie of wat er gedaan is. Het ontwormen staat er ook in.

Op het prikbord hangt het voerschema en foto's Cheese! En de laaste reclame folders die met paarden spullen te maken hebben vindt je daar ook.

Verder liggen er geloof ik wel 3 jaargangen bit en een heleboel theorie boeken voor als je het even niet meer weet

Vooruitgang is dat alle eskimo's centrale verwarming krijgen. En zich vervolgens kapot moeten werken om een koelkast te kopen.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 17:57

Nee. Vind het een erg goed idee, maar weet van mezelf wel dat ik dat niet blijf opschrijven.
Wormenkuren, rotstraal, andere ziekten of bijv. de hoefsmid hou ik natuurlijk wel allemaal bij.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 17:58

xKatleentjex schreef:
Ik had vroeger wel zo een pennydagboekje gehad voor de wekelijkse manegelessen. Maar als ik dat nu eens teruglees wat ik allemaal heb geschreven... *schaam* Haha!


Whaha zo'n manegeboekje heb ik ook!...En ook niet gevloven wat er in stond...Bijzonderheden les: IK HEB GEGALOPEERD!!! ... Haha! Of: Ik heb voor het eerst zelf het zadel erop gelegd.. *LOL* Erg komisch dat boekje..Dat bewaar ik!!!

Ik heb geen eigen pony dus ook niet zo'n boekje maar denk dat ik er wel 1 neem als ik een eigen pony krijg...Dan niet alle details erbij maar gewoon hoelaat je ong hebt gereden per dag...En natuurlijk de hoefsmid/dierenarts enzo...En als mijn pony een wondje heeft dan schrijf ik dat er ook in...Als de dierenarts dan moet komen ervoor kan ik precies vertellen hoelang mijn pony het al heeft en of het groter of kleiner is geworden enzo... Ikke pennymeisje??????

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 18:23

Ik heb een soort van dagboek Knipoog
Op mijn site staat met enige regelmaat verhalen die ik heb geschreven over laiser. Zo staat er bijvoorbeeld ook bijna altijd iets als er iets bijzonders is gebeurd. (Dat is altijd wel handig kan ik altijd na zoeken wanneer iets is gebeurd en hoe we daar toen op gereageerd hebben.
Maar soms ook gewoon een zomaar-verhaaltje.
Ik schrijf het ook niet per se voor anderen, maar gewoon omdat ik het zelf leuk vind om het nog eens na te kunnen lezen. Aangezien ik het wel op mijn site heb staan, heb ik er al vaak leuke reacties op gehad. De fokker bijvoorbeeld komt zelf niet op internet, maar zijn nichtje kijkt regelmatig even hoe het nu allemaal gaat Knipoog

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 18:31

Nee, toen ik Yorghos pas had heb ik dat wel een tijdje gedaan. Maar bij mij versloft zoiets al snel.
Het enige wat ik nu nog bijhoud is wanneer de smid of de DA moet komen en wanneer ik moet ontwormen...

* To Belg, or not to Belg *

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 19:22

Ik heb niet echt een dagboek maar in mijn agenda komen wel de uitslagen van wedstrijden te staan, afspraken voor hoefsmid, inenten, ontwormen, ook wat de homeopaat voorschrijft en dat soort dingen.

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 19:38

Ik heb geen dagboek voor Sting, vind het niet echt nodig.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 19:43

mmmmmmmm,het is geen dagboek maar meer een werkboek.

ik heb altijd minimaal 5 ponys tegelijk gehad en zo hou ik in de gaten dat iedereen genoeg beweging krijgt,ook wat voor beweging.
wat er op viel of wat erg goed ging.
ook speciale zorg staat erin,kreupelheden,stijfheid,koorts enz.

ik kan niet zonder deze agenda!!

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:29

Ik heb het niet voor m'n paard/pony (heb ik trouwens niet Knipoog) maar ik heb wel zo'n schrift waar ik dingen over m'n wedstrijden in opschrijf, zoals de opmerkingen van de jury bij de pas de deux enzo, waar we volgende keer op moeten letten e.d.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:43

Ik schrijf zelf voor de eigenaar van Oki op wat ik met haar doe op de dagen dat ik haar doe. Zelf schrijft ze vrijwel nooit iets op.

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:49

Ik schrijf ook nooit op wat ik met mijn paard doe enzovoorts, maar misschien zou dat toch eens handig zijn, aangezien je dan sneller kunt zien wanneer de hoefsmid voor het laatst is geweest en wanneer er veranderingen in haar gedrag zijn kun je zien vanaf wanneer dat als speelt. Dus misschien ga ik het ooit nog wel bijhouden, maar waarschijnlijk vergeet ik toch alles erin op te schrijven Haha!

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:02

Ik heb ook niks, ik onthou in mijn hoofd welke paarden gereden moeten worden en wat ik met welk paard gedaan heb en hoe het ging. De dierenarts en hoefsmid staan op het bord en welk paard hoeveel voer moet hebben hangt boven de voerkist. Onnodig dus.

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:07

Bij Tancreda had ik er eentje ja.
Ik hield het dagelijks bij, heb ik van maart tot september (haar dood) vol gehouden, en ben daar echt super blij mee dat ik dat heb gedaan. Ik kan nu altijd nog nalezen als ik dat wil, en leuk om haar ontwikkelingen bij te hebben gehouden. en na te lezen.

Bij Genderose heb ik het in het begin niet gedaan (toen ik haar echt ging doen, vorig jaar dus). Ik heb het geprobeerd, enkele keren in geschreven, maar omdat ik er geen tijd meer voor wilde maken en geen zin meer in had heb ik het niet meer gedaan. Wel erg veel spijt van nu...

Ik schrijf wel in mijn school agenda elke dag wat ik heb gedaan. Maar enkel: Gereden of losgegooid of iets dergelijks.

Baal er vreselijk van dat ik geen uitgebreid dagboekje ok van haar heb bijgehouden...

Van de tweeling heb ik trouwens de eerste twee weken ook dagelijks een dagboek bij gehouden (http://groups.msn.com/tweelingdagboek) waar ik ook erg blij mee ben dat ik dat heb gedaan!!!

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:10

Ik schreef trouwens voor Tancreda heel uitgebreid. Heel veel bladzijden per dag, bijna elke stap opgeschreven die ze deed zal maar zeggen Haha!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:23

Ik heb een gewoon dagboek waar ik alles in opschrijf en ja dus ook vaak even over de paarden.

Met de hoefsmid maak ik altijd gelijk een volgende afspraak en dat zet ik op de kalender.

Ontwormen doen we met een groep en die houden alles bij.

Inenten gebeurd met de hele stal en dan is er vaak iemand die er wel over begint of een briefje ophangt.

Rijden doe ik op dit moment niet maar want ik verder doe is makkelijk te onthouden.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:57

Wij hebben ook een dagboek. Daarin schrijven we wat we met het paard gedaan hebben en wat leuke dingen erom heen. Aangevuld met foto's, leuk voor later. Maar het is vooral omdat wij Arsen met z'n tweëen rijden. Dan kan de ander lezen wat er de vorige dag met hem is gedaan.
Moet wel zeggen dat we elkaar regelmatig spreken, zeker als er iets aan de hand is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 22 bezoekers