Kan een paard boeren ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 16:48

Dat overgeven echt niet kan , weet ik.

Althans , een paard KAN wel overgeven , maar dan is hij echt stervende ook , vanwege een breuk in de maag-mond of iets dergelijks ...het fijne ervan is me ontschoten Lachen .

Wat Karuna zegt : proppen in de wei....

Dat zou idd ook kunnen !

We hebben hier zat wei , in 3 stukken verdeeld.
Sinds een week of 2 mogen ze om de dag op het nog hoge volle groene stuk wei , sappig volvet gras van nog sinds de zomer na de droogte.

Het zou idd best kunnen dat ze het sindsdien doet ,
de eerste dagen dat ze op dat stuk hadden gestaan had het Friesje zelfs haar biks niet opgegeten .

Nu je het zegt denk ik ineens dat die volle wei best de oorzaak zou kunnen zijn OK dan! .

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:07

ja hoor paarden kunne volgens mij ook boeren laten want dat doet mijn paard ook dat die dan wat rommelt!

Ik maak het maar zelden mee dat een paard dat doet maar het is zeker geen luchtzuigen!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:11

Ja, paarden kunnen boeren.
want ik heb het bij Padij 2 keer gehoord!
Dan is het net alsof luchtbelletjes naar boven komen, en dan hoor je een echt BOER geluid.
Ik lag ECHT helemaal in een deuk!

Tango
Berichten: 15
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 17:16

Als mijn paard in een volle wei heeft gestaan en zich lekker rond heeft gegeten dan laat hijook een boertje. Ik ga dan meestel wat met hem stappen. Ook kan hij wat zwaarder gaan ademhalen door die volle buik!
Dus dat is misschien het pompen wat je ziet.
Als hij echter vooral met vochtig weer pompt (dat doet mijn paard namelijk) dan kan het zijn dat hij toch ligt dampig is.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 17:22

Een paard kan wel boeren. Het kan een voorteken zijn van koliek.
Mijn paard heeft het ook lang geleden een keer gehad, toen ze inderdaad van het weiland af kwam, ze deed het een paar dagen, dit waren dus voortekenen van koliek. De veearts zei ook dat je dit als indicatie moet gebruiken voor koliek. Dus als je jouw paard van het land haalt en ze boert, zou ik haar maar wat schraler zetten.