Palomino kleurige dressuurpaarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 21:03

Rivano"]

Als je Duhao een lekker ding vind, dan ben ik benieuwd wat je van Lancelot vind...

(staat 2x op de foto's die ik je gestuurd heb)
[/quote]

Ja die is ook geweldig *kwijl* *kwijl*
En ik heb net even voorzichtig bij mn ouders geinformeerd en ik denk dat ik ze wel kan overhalen om naar duitsland te gaan... Haha!

[quote="biepp schreef:
Ik heb wel een Palomino D pony voor je in de aanbieding Knipoog

(en stiekem wil ik ook wel weer een palomino paard, maar ik zou ook niet weten waar ik die kan vinden...)


ja die heb ik al in mijn collectie Pling Dis Goldy:
Afbeelding

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 22:07

In België is er ook een fokker geloof ik. Maar weet niet of je zoiets zoekt, en ook niet in België waarschijnlijk.
We hebben daarvan 2 3-jarigen gekocht, beiden palomino, welsh, en echt leuke gangen. Ook nog eens super karakters, beiden zijn aan kleine kindjes verkocht (D-Epony's).

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 22:15

angelke schreef:
In België is er ook een fokker geloof ik. Maar weet niet of je zoiets zoekt, en ook niet in België waarschijnlijk.
We hebben daarvan 2 3-jarigen gekocht, beiden palomino, welsh, en echt leuke gangen. Ook nog eens super karakters, beiden zijn aan kleine kindjes verkocht (D-Epony's).


Nee, ik zoek echt een paard. Goldy is een D-pony en ik pas er nog net op, maar voor het verdergaan/komen in de wedstrijden wil (en moet) ik een paard hebben. (ik mag nl met mn 18 jaar niet meer tussen de pony's rijden) (Goldy blijft trouwens wel hoor.. haha, heb ik straks 2 van die gouden monsters op stal staan Haha! )

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:59

Ik ken verschillende PAARDEN palomino fokkers waarvan de bloedvoering warmbloed (BWP, CF, SBS, KWPN), anglo-arabier, arabier en volbloed is.

In nederland is er geen vereiniging maar in belgië bestaat de Royal Belgian Palomino stamboek al 30 jaar met fokkers uit belgië, nederland, duitsland, luxemburg en frankrijk. Zelf heb ik BWP en halfbl.arabier merries die ook geregistreerd zijn met de R.B.P..

Tot welke niveau dressuur wilt U gaan ? Hoe groot moet de merrie zijn/worden? Welke leeftijd (veulen/jaarling of 'geleerd')? Dit bepaald natuurlijk de prijskaartje.
Palomino warmbloeden zijn zeldzaam ... believe me I know ! En dit met iet wat fatsoenlijke papieren bepaald ook de prijs.

Laat me iets weten want er zijn fokkers voor elke beurs in elke prijsklasse maar als je denkt een warmbloed palomino gekleurd veulen voor 1500-2000 euro te kopen dan zit je er royal langs!
In Duitsland is er een fokker met duits warmbloed goedgekeurde palomino hengsten die vraagt EN KRIJGT tussen de 6000 - 15000 euro voor haar veulens, maar haar beesten zijn ook iets apart Vingers aflikken

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 15:02

Duitsland is toch niet zo heel ver weg ? Ik zou inderdaad gewoon daar eens een kijkje gaan nemen, plan een leuke route met meerdere adresjes op een dag, en kijk je vader eens lief aan ... Knipoog