vers brood

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-01 17:16

Ik werk bij V&D op de take out, en verkoop/bak daar broodjes, nu was het zo heet vandaag dat we nauwelijks wat verkocht hebben, en ik heb een hele berg broodjes meegenomen, voor Jino dacht ik, maar is dit goed? het is vers gebakken bruinbrood met zaadjes dr op.. kantoch geen kwaad?


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 18:05

nee hoor ik doe het ook wel eens er zit 1 nadeel aan en das doordat het zo vers is het gaat plakken aan het gehemelte vooral bij wit brood daar moet je wel ff op letten

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 19:04

hoi,

ik geen mijn paard ook altijd een paar sneetjes brood.
Vooral nu omdat hij een beetje dunnere mest heeft geef ik hem wat witbrood.
Je moet alleen net zoals met alles niet teveel geven met het oog op koliek.

groetjes,
linda

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 19:07

Kan geen kwaad hoor, wel met mate geven, want het zwelt op in de maag door het speeksel.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 20:20

Vers brood zwelt te veel uit in de maag. laat het brood daarom eerst een dagje oud worden door het ind ezon te leggen.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 21:06

Ik heb ook altijd gehoord dat je een paard geen vers brood mag geven. Daar konden ze koliek van krijgen je moest het brood minstens een dag laten liggen.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 09:11

Ik krijg altijd een hele hoop brood van de buren van mijn grootouders en ik laat dat altijd drogen. Vers brood is slecht voor paarden; ze kunnen er koliek van krijgen. Bruin brood is beter dan wit brood. Ik probeer de porties zoveel mogelijk te verdelen; wit brood en wat meer bruin brood.

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 09:48

ik krijg altijd brood van de buren voor de beesten (vooral geiten) en dat laat ik altijd een dag of 2 dagen liggen. altijd laten liggen voordat je het geeft. ze kunnen namelijk verstopt raken.

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 10:52

ik voer al mijn dieren ook regelmatig brood, maar ik heb thuis een soort rooster gemaakt waarop ik het brood eerst helemaal laat drogen, voor de geiten is vers brood heel gevaarlijk en ik dacht eigenlijk voor paarden ook als ze teveel krijgen.
Als het brood heel vers is krijg je een hele dikke kluit die bijna niet te verteren is, en daardoor is de kans op koliek heel groot....
Ik zou er heel voorzichtig mee zijn en het eerst heel god laten drogen...(mijn brood is altijd net toast wanneer ik het uiteindelijk voer)

Sonja

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 15:42

Joh, dit heb ik nooit geweten. Toevallig heb ik dit weekend een verse boterham aan mijn paardjes gegeven.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 20:46

1 boetrhammetje kan ook niet zoveel kwaad, maar als je een plak of tien geeft, is het natuurlijk en ander verhaal. ikzelf laat brood altijd drogen, buiten dat het dan nauwelijks schimmelt (als het droog blijft) vindt mijn paard dat nog veel lekkerder!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 00:41

Hoi, hoi,
Het brood altijd eerst laten drogen, zodat het ook (bij broodjes) van binnen droog is (anders koliek gevaar Verdrietig !!!) en nooit zo veel geven ivm "hoefrehe" (ik weet niet hoe je dat in het NL zegt ; ik bedoel dat ze er die aandoening aan de benen van kunnen krijgen door een te veel aan eiwit)!
Doei, Sterre

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 10:02

Mijn paarden lusten niet eens brood, dus dat is makkelijk. Ik heb ook nooit teveel brood dat ik weg moet gooien want ik bewaar het in de vriezer.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 10:06

Yor ik zou het gewoon een dagje laten liggen en dan geven.

Maar let op teveel is nooit goed Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 10:10

Nog effe voor wie het eerst een paar dagen laat liggen; haal het wel uit de zak, zodat er geen schimmel in kan komen. Daar is een paard nl. heel gevoelig voor en daar kan 'ie echt flink koliek van krijgen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: laran, Pomski en 105 bezoekers