Hoeveel is 1 schep??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 16:51

Je kent dat raadseltje toch wel: wat is nu zwaarder, een kilo lood of een kilo veren? Haha! 50% van de mensen die je dat vraagt trapt erin Cool

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 19:04

YouKnowWho schreef:
Je kent dat raadseltje toch wel: wat is nu zwaarder, een kilo lood of een kilo veren? Haha! 50% van de mensen die je dat vraagt trapt erin Cool


Wat is daarop dan het antwoord?
lijkt me erg logisch dat een kilo lood heel wat zwaarder is Haha!
Maar aangezien ik niet zo snugger ben in van die raadseltjes zal ik het wel fout hebben Scheve mond

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 20:22

Haffie"]
[quote="YouKnowWho schreef:
Je kent dat raadseltje toch wel: wat is nu zwaarder, een kilo lood of een kilo veren? Haha! 50% van de mensen die je dat vraagt trapt erin Cool


Wat is daarop dan het antwoord?
lijkt me erg logisch dat een kilo lood heel wat zwaarder is Haha!
Maar aangezien ik niet zo snugger ben in van die raadseltjes zal ik het wel fout hebben Scheve mond
[/quote]

Hihihi jij hoort dus bij die 50 % Haha!. Een kilo is dezelfde massa eenheid, alleen heb je om 1 kilo veren te krijgen HEEL VEEL veren nodig en voor 1 kilo lood maar een klein blokje. Qua volume verschillen ze, maar qua gewicht zijn ze hetzelfde!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 20:26

Een schep biks is meer dan een kilo, kleine biks weer nog meer dan grote biks (zit minder lucht tussen).

Het is inderdaad net wat je in de schep doet, een schep biks zal een stuk zwaarder zijn dan een schep haver of muesli...

Als je echt precies wilt weten wat je voert, zal je dus inderdaad een weegschaal mee moeten nemen naar stal! Haha!

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 20:29

Ik heb daar dus echt nooit bij nagedacht, ik ging er altijd vanuit dat het 1 kilo per schep was.
Heeft Fitz even geboft Knipoog

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 08:35

YouKnowWho"]
[quote="Haffie"][quote="YouKnowWho schreef:
Je kent dat raadseltje toch wel: wat is nu zwaarder, een kilo lood of een kilo veren? Haha! 50% van de mensen die je dat vraagt trapt erin Cool


Wat is daarop dan het antwoord?
lijkt me erg logisch dat een kilo lood heel wat zwaarder is Haha!
Maar aangezien ik niet zo snugger ben in van die raadseltjes zal ik het wel fout hebben Scheve mond
[/quote]

Hihihi jij hoort dus bij die 50 % Haha!. Een kilo is dezelfde massa eenheid, alleen heb je om 1 kilo veren te krijgen HEEL VEEL veren nodig en voor 1 kilo lood maar een klein blokje. Qua volume verschillen ze, maar qua gewicht zijn ze hetzelfde!
[/quote]

Euhh ooja Haha! ben nooit zo goed geweest in natuurkunde en scheikunde Haha!