Sporen vanaf B verplicht!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pluutje

Berichten: 5625
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 15:52

Ik wist wel dat het zo was, tja, ze kunnen ook gewoon zeggen dat het vanaf de M verplicht is en dat je het daarvoor zelf mag weten. Maar ze vinden het vast leuker om te zeggen dat het eigenlijk verplicht is maar dat de B en L dispensatie hebben gekregen...Beetje raar is het wel, maar ik denk dat niemand er een verklaring voor heeft...

Zelf start ik B, met sporen. Ik rijd altijd met sporen(behalve een enkele keer bijv. met pas de deux als de ander liever zonder rijdt)laatst heb ik een keer zonder gereden en eigenlijk merkte ik weinig verschil. Alleen als ik moet wijken ofzo dan vind ik het wel fijn om even een prikje in de reserve te hebben als het ware. Hij reageert wel op mijn been en wijkt ook wel op mijn kuit maar als ik vind dat hij bijvoorbeeld even de achterhand er iets meer bij moet pakken vind ik een klein prikje wel handig.

Als je niet zonder sporen kunt rijden ben je in mijn ogen verkeerd bezig, sporen zijn een HULPmiddel. Maar deze discussie is meer op zijn plaats in een ander topic.

Bij mij op stal zijn de meesten vel tegen sporen, ik ben een van de weinige die ermee rijden. Als een van hun met een goede reden komt en mij weet te overtuigen, wie weet doe ik ze dan wel af tot ik in de M zit. Ik vind sporen veel fijner dan een zweep, ten eerste omdat ik het irritant vind om zoveel in je handen te hebben. En te tweede omdat je hem altijd wel een beetje gebruikt(is mijn idee), tenzij je paard er zo op afgestompt is maar daar gaan we maar niet vanuit. Een spoor kun je gewoon wel óf niet gebruiken.

Er zullen altijd mensen blijven die verkeerd met sporen omgaan, net als met de slof en meer van dat soort dingen. Maar met een zweep kun je ook best wel wat schade aanrichten lijkt mij.