Valse knik...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Valse knik...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 00:07

Hey,

aan de hand van een ander topic kwam de vraag bij mij op, hoe zie je dat een paard in een valse knik loopt als die aan de teugel loopt? Ik begreep dat je moet letten op de zoveelste wervel ofzo, maar dan nog zie ik het niet :S hebben jullie misschien 2 foto's van een paard dat goed loopt en een paard dat met een valse knik loopt? (Meerderen zijn ook goed hoor! Dan kan ik het beter herkennen, elk paard is natuulijk anders gebouwd) En hoe merk/zie je het, als je op het paard zit, dat het paard een valse knik heeft?

Groetjes Tessa

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 20:27

Ik kijk wel even. Moet ik eerst aan mijn zus vragen of ze wil uitleggen hoe ik foto s moet neer zetten. Ben niet heel handig met computers

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 21:47

Ik zal even zoeken naar mijn foto's...
Helaas wel vanaf de verkeerde kant (manen ervoor)
Dit is Aranka, ze loopt snel met een valse knik. Met les moet ik haar nu laag, voorwaarts neerwaarts laten lopen en daar aanleuning zien te krijgen zonder dat ze die valse knik maakt... Erg moeilijk, want ze gebruikt het om achter de teugel te lopen Knipoog
Je kunt hier zien dat ze knikt ergens op 1/3 van de hals in plaats van dat ze gelijkmatige rond wordt in de hals.
Afbeelding

Op deze foto is het in mijn ogen al een stuk beter...
Afbeelding
Hier corrigeerde ik haar en is de valse knik weg. Ze loopt nu ook met de neus voor de loodlijn...
Afbeelding

Ik reed haar hier net een week of twee drie nadat ze 2 jaar niet in handen was geweest. Ze is ook amper onder het zadel geweest. Let aub niet op mijn houding... Het gaat immers om het knikje Knipoog

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 15:43

thanx! dat licht al wat op Lachen

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 16:00

met een 'valse knik' bedoeld men dat ze niet de gehele hals buigen, maar alleen een deel ervan Verward ?