21 mm bit?

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Odeale

21 mm bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-03 21:48

Ik heb nu een 21 mm k en k conrad ultra bit. Hier kan ik haar in de bak fijn op rijden. Het enige is wel dat we de laatste tijd zijn we bezig met galopwissels, dit op de grote volte en dan door een S van hand veranderen. Als ze dan terug in draf moet voor de wissel, is ze het hier wel eens niet mee eens Haha!, maar dit is ook nieuw voor haar, kan me voorstellen dat dit nog moet wenne. Afijn, gaat dus prima met 21-mm bit. Ook springen!!

De laatste tijd vind ik haar buiten echter wel eens moeilijker te rijden met dit bit. En dan niet in stap of draf of met handgalop, maar meer als we lekker de zandpaden opgaan, en we meer dan een handgalopje willen . Ik vind dat als een ander voor mij harder wil dan ik oid ze naar mij moet luisteren, en zachter gaat. Hier is zij het dus helemaal niet mee eens. Flink achterover, spelen, praten (ho, ho rustig...), maar bijna niet terug te krijgen. Fokt zich dan helemaal op en heb het idee dat ik niet veel te vertellen heb. En soms als ik voorop gallopeer dan is het moeilijk haar terug te krijgen (ruim voor einde). Ze stopt wel aan het eind, maar ik wil dat ze stopt als ik dat wil en niet omdat het het einde pad is. Of overdrijf ik nu???

Vraag:
Is een 21-mm bit nu een heel (extreem) zacht bit, en dan mede doordat het van k en k is, speciale draaiïng van middenstuk? Kan het geen kwaad om bijv. een 18-mm te proberen?

Moet ik toch proberen dit rijtechnisch op te lossen, tja hoe? Met geweld midden op het pad op de rem zetten? In de bak luisterd ze echt heel goed. Ik rijd in de bak weinig op teugels, meer op zit. Ik heb niet het idee dat ze wat op het bit uit zou doen.

Wie heeft advies voor mij??

groetjes Miranda

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie