Harry's Horse ongevoerd regendeken, ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Harry's Horse ongevoerd regendeken, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-03 16:40

Ik ben vanmorgen met Bunbun wezen shoppen, en heb me een ongevoerd regendeken van Harry's Horse aangeschaft.
Ik weet geen naam ofzo, maar het gaat om een ongevoerd deken met loopsplitten vooraan, gekruiste buiksingels, bilriemen en staartflap.
De stof is met een soort honingraatmotief (zou zeer sterk moeten zijn) en waterdicht (polyester, moet niet bespoten worden om waterdicht te maken ofzo) maar wel ademend.
Ik heb em in het blauw, maar hij was ook in het beige te krijgen.

Nu vroeg ik me gewoon af of iemand ervaring heeft met dit deken (of met dekens van Harry's Horse in het algemeen)
Bijvoorbeeld wat betreft stevigheid van de naden, schuurplekken, pasvorm, effectieve waterdichtheid,...

Ik kan pas morgen passen, maar stel dat het deken (veel) te groot zou zijn, kan ik wel ruilen, maar dan moet ik overschakelen op een ander merk/model, want ik heb nu de kleinste maat meegenomen. Dus ook advies over mogelijke alternatieven zijn nog welkom.
(minimale voorwaarden: echt waterdicht, ongevoerd, ademend, goede pasvorm)

Ik vroeg me ook af of ik bijvoorbeeld bij een licht bezweet paard echt moet wachten tot het volledig droog is, vooraleer ik het dek opleg. (gezien dat het een ademend dek is)

Laat maar horen Knipoog

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.


fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 16:42

Ik heb die zonder voering, met 150 gram en met 300 gram (ook nog zelfde model in katoen)

MAW ik ben erg tevreden over HH-dekens!

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 16:44

Het is echt een super deken, ik heb er alleen maar goede ervaringen mee.

Maar ik zou hem niet op een bezweet paard leggen, eerst goed drogen en dan pas je deken er op(maar dat vind ik ook bij staldekens enzo).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 16:49

Goede ervaringen met een shire die ik ken die m draagt.
Leuke deken voor mooie prijs!


ingvdh

Berichten: 6368
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 17:15

IK heb een HH 300 grams en bevalt prima! Owen heeft hem al drie weken op en is nog helemaal heel! (is een nieuw record Haha! ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 19:22

Ik heb gehoort dat die HH regendeken hartstikke goed is, hij is meer voor het voorjaar en najaar en niet duur!
je kan ook de zoekfunctie gebruiken er zijn genoeg topics over deze deken geweest!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 19:35

Ik heb voor Licor HH 200 en 300 grams. De 300 grams past het beste (nochtans zelfde maat), de 200 grams heeft hij wat schuurplekken gehad, omdat die de neiging had achter zijn (toch niet erg hoge) schoft te kruipen. Opgelost door 1 gaatje vaster te doen bij de borst. Waar zijn jullie gaan shoppen Tong uitsteken?

Ik heb zelf een regendeken van Bucas, omdat die ook ademt, en dat doet die van HH geloof ik niet... Nou ja, de prijs is er dan ook naar Haha!

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 19:37

Ik heb er ook al 3 jaar een (ongevoerd etc, precies die ene die jij beschrijft). Hij is 100% waterdicht, zelfs in de stromende regen (paard in loopstal...) en slijt nauwelijks. Het enige wat ik eraan heb moeten repareren was een stukje van de bies dat losgeraakt was. Ik leg hem in de winter over een niet-waterdichte gevoerde deken heen, zelfs dan blijft hij goed op zijn plek liggen.

Plus niet duur idd.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-03 19:51

Idra schreef:
Ik heb voor Licor HH 200 en 300 grams. De 300 grams past het beste (nochtans zelfde maat), de 200 grams heeft hij wat schuurplekken gehad, omdat die de neiging had achter zijn (toch niet erg hoge) schoft te kruipen. Opgelost door 1 gaatje vaster te doen bij de borst. Waar zijn jullie gaan shoppen Tong uitsteken?

Ik heb zelf een regendeken van Bucas, omdat die ook ademt, en dat doet die van HH geloof ik niet... Nou ja, de prijs is er dan ook naar Haha!


Bij Hopa in Heist op den Berg natuurlijk, ik was bij Bunbun en die woont daar echt vlakbij. Plus vandaag 10% korting...

Deze ademt wel hoor, dus misschien toch een net iets andere deken als de jouwe? (Deze was er nog in 150grams en 300grams)

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 bezoekers