waar laten jullie de mest...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-01 11:57

ja op een mestbult (je), maar hoe kom je daar dan vanaf....

Stomme vraag misschien maar ik heb de paarden nog maar twee maanden bij huis, ik weet dit soort dingen nog niet....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 12:02

De mest van * en * doen we in een aanhangwagen. Eens in de 2 weken (als ze op de wei staan minder vaak) brengen we dat naar de manege en kunnen we het daar in de mestput dumpen. Dat is bij ons gewoon gratis.
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 04-02-22 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

tina

Berichten: 1470
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Papenburg ,Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 12:28

hoi,

onze mest gaat naar een bioboer op de aanhanger in de winter elke week zomers wat minder
kost niks omdat we zelf brengen ,
Deze zomer was onze plaat erg vol door de mkz toen we niks konden wegbrengen dat hebben we op laten halen door een boer en was maar 100 gulden ook nog te doen dus

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 12:38

Omdat wij op een biologische boerderij wonen, rijden we de mest altijd uit over het land en wordt het er door heen geploegd. Je kan het ook laten ophalen door een champignonnen boer, maar dan mag er geloof ik geen zaagsel door zitten, alleen poep en stro. Oja, je kan het ook bij de rozen gooien, gaan ze goed van groeien.

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 13:02

Ik ben vrij illegaal... Als ze op stal staan, dan gaat de mest gewoon allemaal in de groene container... 3 containers vol voor 2 weken, gaat prima! We hebben wel minder afval omdat ze ook op stalmatten staan.

In de wei gaat de mest gewoon op de composthoop.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 13:08

waar ze vroeger stond ging dat ook in de groene containerbakken (was maar voor 1 pony) met een laagje takken eroverheen.. voor zover ik weet is er nooit over geklaagt maar het mag niet..

nu komt er 1 x in de week iemand met een vrachtwagen de mest ophalen, weet niet waar het heen gaat..

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 13:29

Wij "huren" het stro Haha!
Ze brengen bij ons het stro, ik gebruik het voor mijn paardjes en als de mesthoop vol is (na ong. 1,5 jaar) halen ze het gratis weer op.

Dat is het voordeel dat hier in de buurt veel aardappels en graan wordt verbouwd. Ze gebruiken de mest weer op het land.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 13:47

Bij mij is het ook makkelijk. Des staat nog steeds bij de oude eigenaar, en die is eigenaar van een blauwbessen kwekerij. Land en struikjes genoeg om de mest onder te verscpreiden.
Hoe we het later bij ons eigen huis moeten doen? Weet ik niet. van mijn paardrijvriendin weet ik dat zij achter het land nog een klein stukje braak hebben waarna de sloot begint. De mest rijden zij altijd naar het stukje braak, en eens in de zoveel tijd mikken ze dat door de groente-tuin....

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 14:49

een gat in de wei met daarin al de mest Lachen
Hopelijk gaat het beetje weg, anders hebben we ver een hele tijd een p[robleempje Haha!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 17:00

Tip: Als je er een zeil over trekt, dan lijkt het van bovenaf of je er hooi onder hebt zitten en kunnen ze je niet snappen vanuit een helicopter.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 17:14

Wij maken er een composty hoop van. We slaan het op, het verteerd en je groenten groeien nog noiit zo goed! *LOL*

Gucci
Berichten: 182
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Apeldoorn!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 17:23

Wij hebben de mestbult naar de schuur en daar gooien die mensen zelf ook vanalles op zoals oude plant etc. maar 4 keer per jaar wordt deze bult weggehaald en over het land uitgestrooid. Zodat het gras wat beter groeit.

Charlotte

Ik ben op zoek naar Gucci

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 17:55

Wij rijden het eens in de zoveel tijd met de trekker over het land uit, gewoon met zaagsel en al *LOL* maar de laatste tijd was het te nat om met de trekker het land op te komen, en hebben we iemand laten komen om het op te ruimen.
Misschien kan je gewoon es in het telfoonboke kijken, of ergens een briefje ophangen ofzo, misschien zjin er wel speciale bedrijven voor Lachen

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 18:35

Wij hebben een hydrolische ( of hoe je het schrijven mag) aanhangwagen gekocht.
Daarmee vervoeren we eens in de twee weken de mest naar een particulier met een hele grote tuin of een man die groenafval verwerkt. En dus ook mest. Daar moet je 15 gulden voor betalen bij ons.
Groetjes Kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 20:07

Gewoon een loonwerker in de buurt vragen of hij de mest op komt halen.
Ik betaal +/- 85 gulden voor een flinke kiepwagen vol. En da's dan mest van 1 paard in een tijdsbestek van ongeveer 3/4 jaar.

compagnon
Berichten: 140
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Ter idzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 15:13

Wij strooien de mest altijd over het weiland heen waar de paarden ook grazen het gras gaat dan sneller groeien alleen het stinkt wel een tijdje!

"Men kan niet verwachten dat een paard zo mooi is en zo hoog mogelijk zal springen, als het met doornige braamstruiken geslagen word."

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 18:55

Ik heb begrepen dat je paardenmest niet over de paardenwei moet uitstrooien, dat ivm met wormenbesmetting enzo.
Of je moet het minimaal een jaar laten liggen op de mestvaalt maar dat lijkt me niet zo fris!!

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 20:36

Ik bracht mijn mest eerst altijd naar een bioboer maar ivm mkz en kortingen op uitkeringen enz heeft hij het nu liever niet meer (??????)
Nu breng ik de mest naar een tuinder die zijn er erg blij mee .Ze hebben een mesthoop en strooien alles uit over het land .
Bij mijn vriendin komt hij het zelfs halen ,maar die heeft eventjes meer paarden als ik .


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers