beleren door kinderen,wat vind jij daarvan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

beleerd worden door een kind?

Poll eindigt op

dat gaat best,toch?
22 (36%)
dat doe ik ook!
10 (16%)
daar ben ik het niet mee eens!
28 (46%)

Totaal aantal stemmen: 60


ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 11:44

Onder goede begeleiding is het imo geen probleem...
Vooral niet met pony's


Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 12:44

Ligt eraan of degene wat kan rijden en ervaring heeft .. En goede begeleiding ..

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 13:31

NOu ik zou het niet doen want sommige kinderen denken goed te zijn voor de paarden of pony´s maar achteraf zou ik het niet doen,
1. Als de kinderen dingen verkeert aanleren dan worden vaak de paarden afgekapt.
2. Ik zou het liever zelf doen want dan krijg je eebn betere band met je paard.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 13:36

Een vriend van mij rijd al heel lang paarden in, hij is nu 18. Inmiddels kan hij het ook zo goed dat het geen probleem meer is, ook zonder begeleiding. Dan vind ik wel dat het kan, ook bij jongere kinderen, zolang er maar een goede begeleiding bij is. Maar naar mijn idee kan het echt inrijden van een paard niet in je eentje, dus iemand die veel ervaring heeft erbij hebben is nooit weg!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 13:56

Ik heb toen ik 16 was Dennis zelf in gereden, en toen Den alles een beetje snapte ben ik ook met Tammy begonnen.

Mijn gevoel zegt liever niet. Maar voor een shet oid moet je wat, daar kan je dan lichte/kleine tieners op zetten. Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar mensen met wat meer ervaring(dat kan dus best iemand van een jaar of 16 zijn die al jaren rijd, dat liever dan iemand van 30 zonder ervaring).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

tiamopatatje
Berichten: 79
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 14:16

hoi,

ik ben toevallig 14 en heb op mijn 12de 2 fjorden ingereden; zij zijn nu bezig aan hun B-dressuur wedstrijden,en ik ben nu zelf mijn pony aan het opleren,alhoewel het soms lukt en soms niet,.....
maar het gaat best
dus ik versta niet waarom niet?

{color=red}Tiamo = Verkocht{/color}
{color=pink}Kalupso komt {/color}

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 16:41

Karin schreef:
Maar moet een pony van 1.20/1.30 dan maar door een volwassene worden ingereden? Lijkt me niet echt prettig voor zo'n pony. Wat is er mis mee als een kind dat doet onder begeleiding van een volwassene?


Idd.
Van de zomer is bij ons Dusty ingereden door een meisje van 11 wat met haar eigen pony L1 rijdt. Dusty wordt in april 4, en loopt nu keurig braaf met beginnertjes op zijn rug de bak door te hobbelen. Denk dus dat het meisje in kwestie prima werk heeft gelevert, ondanks haar leeftijd

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 16:48

ik heb zelf ook verscheidene pony's beleerd.
het gaat om kennis inzicht enz.
een volwassene kan nog zou oud zijn maar mischien minder weten dan iemand van 15 over paarden.
goede begeleiding enz.

boemel

Berichten: 8351
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 17:49

Onder goede begeleiding kan het best.
Ik heb op mijn 15e ook al verschillende ponies ingereden. Allemaal fijne brave dieren geworden hoor.

Mijn zusje zat als 8-jarige ook al op verschillende 3-jarige ponies. Daar had ik dan eerst een paar keer op gezeten en daarna reed zij ze met mijn hulp verder door. Met 1 merrie, die ze 6 weken onder het zadel had is ze zelfs al 1e geworden in de B-dressuur.

Veel ponies zijn zo klein, daar kan je gewoon geen volwassen persoon voor vinden. Dan ben je toch op kinderen/tieners aangewezen.

M1+10

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 18:02

ik ben het er niet mee eens, want menig kind is niet ervaren genoeg om zelf een paard/ pony in te rijden. Daarbij vind ik het ook niet verantwoord dat een kind zoiets doet ivm ongelukken.
Als ze graag een pony willen inrijden dan alleen onder begeleiding van een volwassen persoon met voldoende ervaring.

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 19:29

ik denk dat het wel kan als er maar goede begeleiding bij is...
ik rijd dartmoors in voor iemand en dat doen ook kinderen die bij mij rijden maar ben er wel altijd zelf bij

ONDERSCHRIFTLOOS

Saul

Berichten: 9649
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 19:35

Dyonne schreef:
Wat voor kinderen? Welke leeftijd, en ervaring?
Ik ben 17, en heb tot nu toe al 4 pony's beleerd. En een pony gecorrigeerd.
Naar mijn idee niets mis mee. Hoewel ik bij de eerste twee wat weinig ervaring had.
Maar pas zag ik ook een meisje van 11, wat een pony beleerde. Meisje kan zelf nog niets eens lichtrijden. Dan ben je in mijn ogen helemaal verkeerd bezig.


Amen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 19:39

animals schreef:
NOu ik zou het niet doen want sommige kinderen denken goed te zijn voor de paarden of pony´s maar achteraf zou ik het niet doen,
1. Als de kinderen dingen verkeert aanleren dan worden vaak de paarden afgekapt.
2. Ik zou het liever zelf doen want dan krijg je eebn betere band met je paard.


En hoe oud ben jij dan? Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 19:56

Ow word hier zo boos om.
Waarom zouden wij alleen maar omdat we jonger zijn de dingen niet zo goed doen als jullie oudere.
Jullie moeten is wat meer vertrouwen hebben in de "kinderen" !
Vind gewoon dat het kan!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 19:56

Er zijn idd kinderen die vaak beter rijden dan volwassenen en als ze weten wat ze doen, waarom niet? Wel met begeleiding natuurlijk Haha!

Rona, Linanda en Oackly

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-03 19:58

kinderen gebruiken voor het helpen met inrijden van kleinere ponys is natuurlijk niets mis mee mits ze dat wel ook durven en goed luisteren naar wat er gezegd word.

toch worden veel kleine ponys ''ingereden ''door kinderen alleen.
en....toch loopt het vaak ook nog eens goed af(vaak door lief karakter van de ponys)
en let op:inrijden is niet zitten,trekken in de richting waar ze heen moeten en er op los schoppen of slaan.

inrijden:dat de pony begrijpt op welke lichte hulpen ze moeten reageren in stap,draf en galop in een bak omdat ze je begrijpt en dat voor je wil doen! voor een shetlander is inrijden vaak een totaal andere zaak dan een (voorbeeld) nrps-er inrijden voor in de toekomst te dressuren of wedstrijden te gaan rijden.

ikzelf was ook 17 toen ik mijn eerste paard ging beleren,waarschijnlijk zal ik fouten gemaakt hebben ,maar het is goed gegaan.deze merrie was 3 jaar niet uit de stal geweest bij die kloteboer,ze was niet verkeersmak,ze was niet zadelmak,poetsmak,bitwijs en vol energie en angst maar binnen drie maanden waren we l1.nu beleer ik zo'n 3 paarden/ponies per jaar van shetlander tot haflinger.
en de shetlander kan net zo netjes de b-proef lopen dan de haflinger.

dus ja:voor kinderen gebruiken voor het inrijden.
en nee: voor kinderen die ponies zelf inrijden(over het algemeen)

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Lienoke
Berichten: 139
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 20:10

Ik vind dat het kan maar je moet wel zorgen dat het kind voldoende rijervaring heeft en zich er echt wel mee wil bezig houden!

**Laat mij maar dromen**

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 21:05

Jah ik zou niet inzien waarom niet.Ik ken genoeg kinderen van mijn leeftijd die heel goed rijden en verantwoordelijkheidsgevoel hebben en gerust een paard zadelmak kunnen maken.Maar ik ken er ook anderen dat ik denk .Hangt echt van de persoon af , je hebt evengoed iemand van 18 die hier niet in staat voor is .Hangt dus niet echt altijd van de leeftijd af.Ik ken kinderen van een manege en die hebben dus echt niet altijd iemand nodig voor hun te 'begleiden' , en dat meisje is 15.Vind het raar dat de meerderheid het er niet mee eens is.Hangt volledig af van de persoon.

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 21:11

Kijk er zijn kinderen van 14 die Z rijden en heel goed weten waar ze het over hebben,en er zijn kinderen van 17 die al 10 jaar rijden en nog steeds weinig hebben opgepikt.
Het verschilt heel erg per persoon,per paard en of dat er wel dan niet begeleiding is.

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 81 bezoekers