Geslachtsdeel schoonmaken van de ruin...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 15:01

gekke_koei schreef:
een vriendin van mij.. pff daar wor je helemaal ziek van.. die denkt dat dat ding helemaal moet glanzen enzo.. die maakt hem zo ongeveer 1 keer per week helemaal schoon met olidoekies enzo.. er zit geen velletje op bij hem.. valt nog mee datienie ontstoken is..


whoehahahahahaha doet ze dat bij haar vriend ook ?! hihihihihi

ik doe er ook niks aan hoor, idd af en toe tijdens een wasbeurt even schoonspuiten en de stro'tjes weghalen maar verder niks ! hij heeft verder nooit iets dus zal het wel goed zijn toch ?!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 15:20

Toevallig heb ik vorige week een stuk in de Horse & Rider gelezen hierover.

Je kunt natuurlijk beginnen met het paard eraan te laten wennen dat je hem daar aan raakt. Kriebel gewoon met je vingers over zijn buik totdat je merkt dat hij het niet fijn meer vindt. Dan ga je terug tot de plek waar hij er wel OK mee is en kriebel daar vandaan steeds een klein stukje verder.

Dat is niet het proces van een dag, daar kan veel langer over heen gaan.

Mocht het nou helemaal niet lukken, dan adviseerden ze het te doen als het paard al onder verdoving is voor bijvoorbeeld de tandarts.

Geadviseerd werd om 1 keer per jaar koker en piemel schoon te maken en zij gaven de volgende tips:

Knip je nagels kort
Gebruik latex handschoenen
Gebruik een oude schone sportsok (binnenstebuiten)

Ze hebben in de USA speciaal spul om het boeltje daar schoon te maken. Het proces was in ieder geval goed inweken om daarna voorzicht met de sok schoon te "boenen".

Ook moet je het spleetje op de eikel open "trekken" (hééééél voorzichtig natuurlijk) want daar zit ook een spulletje dat hard kan worden en veel pijn kan veroorzaken.

Ik heb het artikel niet bij me en weet ook niet alles meer uit m'n hoofd.

Suc6 iig!

=^.,.^=

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 15:47

Haha! verder dan handjes vasthouden komt ze volgens mij nie met der vriendje.. whahahaha
nouw ik ga vanaaf ens eenpoging wagen tot kriebelen Haha! vindie wel lekker.. hij laat hem altij een stukkie zakken.. dan es zien of ik hem kan vastpakken Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 18:13

Mijn paard wilde eerst ook niet hebben dat ik in de buurt van z'n leuter kwam *LOL*
Boos kijken en soms ook nog een achterbeen optillen, hij was duidelijk not amused.
Tijdens het poetsen ontdekte ik dat hij het wel erg fijn vond als ik zijn flanken wat kriebelde.
Zo ben ik steeds een stukje verder gegaan, en op een gegeven moment begon hij uit zichzelf uit te schachten (mooi woord Bloos ).
Een beetje opbouwen dus, het went vanzelf

Het belangrijkste:
Zorg dat niemand je bezig ziet, het is echt genant Bloos! Haha!

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 19:15

Mijn paard staat momenteel dus ook met een dikke koker.... Ik heb hem nog nooit schoongemaakt, buiten afspuiten in de zomer. Ik denk niet dat het onstoken is, het doet niet (overdreven) zeer en ik mag er dus gewoon aankomen. Ik heb het wel een beetje schoongemaakt met soda, maar hij schacht dus niet uit als ik er mee bezig ben dus goed schoonmaken lukt niet.
De stalbaas zei dat het waarschijnlijk komt door het stilstaan, dat noodzakelijk is i.v.m. een slijmbeursonsteking in de schouder. Ik heb dus echt geen idee..... Hij heeft het nu iets langer dan een week en ik denk dat de DA maar eens moet komen kijken. Die heb ik nog niet eerder gewaarschuwd omdat het naar mijn mening niet echt ernstig is en ook niet zeer doet, en hij plast gewoon!!

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 20:08

Maar als je zijn koker nou wel moet schoonmaken. Hoe krijg je hem er dan uit?

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 20:14

Als hij hem eruit hangt en hij ziet er goor uit, met velletjes eraan, dan spuit ik er wat babyolie over en dan valt die troep er vanzelf af!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 20:29

LadyJane, voor de zekerheid zou je het even aan de DA kunnen vragen, maar ik denk dat je je niet zo ongerust hoeft te maken.
Paarden die langere tijd stilstaan krijgen wel vaker last van een wat gezwollen koker.
Eigenlijk is het gewoon opgehoopt vocht.
Zie het maar als stalbenen, maar dan op een andere plaats Knipoog

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 20:38

bij syl kan ik het ook makkelijk doen meestal als hij lekker staat te eten hahaha,beetje kriebelen onder zijn buik en dan schacht hij vanzelf uit dan eerst de latex handschoentjes aan haha en beetje baby-olie erop smeren en heel voorzichtig de velletjes eraf halen soms ook met lauw water
(wat eerst gekookt heeft!!) en dan het boeltje goed schoonmaken,ik sta soms te Misselijk als ik die geur ruik! die maf vindt het nog lekker ook! dit doe ik 1x per maand en wat een vieze zwarte troep kan er uit zijn koker komen bleh vindt het een zeer genant klusje Bloos! en doe het dan ook meestal op stal en hoop dat niemand me zo ziet staan met die handschoentjes en mijn flesje baby olie en zijn piel in mijn hand whahaha

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 01:02

AnnemiekvM schreef:
Maar als je zijn koker nou wel moet schoonmaken. Hoe krijg je hem er dan uit?

Trekken Haha! !

Het klinkt heel stom, maar het is echt zo! Je moet er natuurlijk niet als een gek aan gaan hangen Knipoog , maar je kan met zachtjes trekken, wel z´n piemel er uit krijgen! Zoals ik in een eerder bericht al schreef, maak ik bij Dikke schoon, als hij in benevelde toestand is Knipoog . Ik heb dan ook zo´n dunne latex handschoen aan en ga dan met m´n hele hand en een dun doekje of sponsje in de koker. Dan frut ik met dat doekje/sponsje in de koker rond Clown en dan krijg je er vanzelf al heel wat prut uit Lips are sealed . (het doekje natuurlijk wel tussendoor regelmatig uitspoelen en meerdere keren schoon -lauw-warm- water nemen !!!) Als ik het gevoel heb, dat de koker schoon is, doe ik het doekje weg en trek voorzichtig z´n piemel uit de koker. Als ik schoonmaak, zorg ik er voor dat er iemand bij is, die me kan helpen (evtl. z´n been hoog houden, doekje aanpakken/-geven enz. Knipoog ) Als ik hem er uit heb, vraag ik m´n hulp om een schone doek, die alleen nat gemaakt is met lauw-warm water en maak z´n piemp schoon.
Ik vind het wel-is-waar niet echt geweldig om te doen, maar ja, het moet gewoon af-en-toe gebeuren ! Een stalcollegaatje op m´n vorige stal, vond het erg vermakelijk wat wij daar stonden te doen en had met de digi foto´s gemaakt Knipoog ! Die hebben maanden lang -uitvergroot- op de pinwand gehangen Tong uitsteken !