Hoe zinvol is verzekeren? Meningen en ervaringen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:00

Ik heb Kawa niet verzekerd.
Ik heb wel een grote pot opzij gezet voor het geval er veel kosten komen.

Ik heb dit niet gedaan omdat ik zelf verantwoordelijk wil blijven voor mijn beslissingen.
Omdat ik idd ook al eens verhalen had gehoord over mensen die het niet eens zijn in wat de verzekering hun gebied te doen.

Ook wist ik niet wat voor prijskaartje ik eraan moest hangen, want aankoop bedrag was toch heel wat minder als dat er een paar keer serieus is geboden.
En nu als 11 jarige is hij dat ook niet meer waard Lachen

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:41

Dees schreef:
In mijn ervaring blijken de kosten van eenvoudige veterinaire begeleiding veel lager te liggen dan de verzekeringspremies op jaarbasis. Dat is, totdat er echt operaties nodig blijken... en hard maar waar; dat moet het paard dan ook maar net waard zijn.




Uhm, de kosten van eenvoudige veterinaire begeleiding lager dan verzekeringspremies? Dat geintje van Fitz kostte me nu al als 'eenvoudige veterinaire begeleiding' wel even 800 euri en dan is er nog geen fotootje geschoten.
De rekening van de kliniek (met foto's en alles er op en eraan) die er nog achteraan komt wil ik nog niet eens zien Boos!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 15:36

Kennelijk is alles in Friesland goedkoper Knipoog
WErkelijk waar, 3 jaar lang de balans opgemaakt. Premie verzekering op jaarbasis 800 piek, verhaalbare veterinaire kosten max 400 piek...
voor mij kon verzekeren niet uit.

Sinds de euro is wel het een en ander veranderd; wellicht dat de premies geen x2 berekening hebben gehad, de DA rekenen wel vaak zo.... Scheve mond

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 23:22

Leve de verzekering!! Ik had mijn paard drie maanden toen ze een snijwond in haar voorbeen had. Op zondagavond naar Utrecht gebracht en daar s'nachts op de operatietafel gelegen om de peesschede te spoelen. Toch wel fijn om je geen zorgen te hoeven maken of je het wel kan betalen.

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 12:36

wat kost een gemiddelde verzekering dan

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 13:32

dobbel schreef:
wat kost een gemiddelde verzekering dan


Dit ligt eraan voor hoeveel jij je paard wilt verzekeren. Kijk op de sites van EFO, Interpolis en AMEV om je premie te berekenen

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 14:22

Wij hebben nu de 2 belangrijkste paarden in de verzekering.
Heb mijn lesje wel geleerd, ondanks het een anders paard was.
Die heeft een beenbreuk opgelopen,en die was niet verzekerd, dus die man kon de operatie niet betalen, een paard met een mooie bloedlijn en wat een goed sportpaard had kunnen worden.
Ik weet wat sommige operaties kosten, echt een vermogen.
Door dat soort dingen verzekeren we de paarden waar we veel mee doen.

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 13:06

Waar verzekeren jullie je paarden dan en wat ben je kwijt voor een paard rond de 3500 euro

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 13:14


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:52

Ik heb al jullie argumenten en verhalen een goed doorgelezen. Ik denk toch dat ik de verzekering er maar uit doe. Een operatie oid kan ik gewoon bekostigen. Maar als Lois een vage kreupelheid heeft is hij daar weer niet voor verzekerd.
Voorlopig betaal ik behoorlijk wat aan premie en daar heb ik de afgelopen 6 jaar [gelukkig] nog nooit wat van terug gezien.

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:09

Ik heb besloten om mijn paard toch te verzekeren ik heb dit bij hippo gedaan uitgebrijde verzekering met beperkte ziektekosten verzekering

Redgold

Berichten: 181
Geregistreerd: 19-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 20:50

Ik heb Mari voor een laag bedrag verzekerd om een ziektkosten verzekering te kunnen afsluiten. Nu 4 jaar.
Ieder jaar heb ik wel een nota ingediend en met het eigen risico eraf, kreeg ik zo'n 25 euro terug.
Nu waren vorig jaar de voorwaarden gewijzigd en ik heb nu een beperkte ziektenkosten verzekering. Mari had Einschuss, 132 euro DA kosten en ik krijg niks terug, het is niet levensbedreigend, dus valt niet onder de voorwaarden van een beperkte ziektenkostenverz.
Tja daar betaal ik zo'n 25 euro p/m en moet toch nog deze nota zelf betalen.

Ik denk er dus over ook de verzekering eruit doen.

Maar wat als er wel iets levensbedreigends aan de hand is Verward

En ik durf nu niet meer, ik heb mijn auto in aug. WAplus verzekerd. Rijdt in nov. bij iemand achterop. Moet dus de schade aan mijn auto zelf betalen Huilen
Zie nou wel het gebeurt altijd als je zoeiets niet denkt nodig te hebben. ik heb 16 jaar schadevrij gereden.

Ik ben een beetje bijgelovig hierdoor geworden Bloos!

Vraagje aan jullie, wat zijn jullie hoogste kosten geweest voor een veterinaire behandeling???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 21:18

Hoogste kosten, ik denk E200,- en dan omdat ik er op stond dat er foto's gemaakt zouden worden. Valt dus nog wel mee ik betaal veel meer aan premie per jaar.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 21:20

Ik heb ook een verzekering bij Hippo lopen, uitgebreide verzekering. Mijn vorige paard heeft zoveel ongelukken gehad dat ik in 2 jaar tijd een enorm bedrag kwijt was aan veeartskosten Zelfs als ik elke maand een bedrag zou sparen, was het niet genoeg geweest om die veeartskosten te dekken...

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:16

Ik neem liever het zekere dan het onzekere ik weet nu dat als er wat gebeurt de kosten bijna helamaal gedakt worden

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 23:17

Redgold schreef:
Vraagje aan jullie, wat zijn jullie hoogste kosten geweest voor een veterinaire behandeling???


ik laat het bedrag even prive Lips are sealed maar een merrie met veulen 10 dagen in een kliniek, sondevoeding voor het veulen, antibiotica voor de merrie, telt u maar uit.

prompter

Berichten: 11098
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 23:20

Sjuimpje schreef:
Ik heb de paarden niet verzekerd,
ten eerste zou ik niet weten wat voor prijsjes ik op hun hoofden zou moeten plakken.
Het aankoopbedrag? Ik ga er echter wel vanuit dat ze inmiddels heel wat meer waard zijn, probleem is dat voor hogere bedragen de premies vanzelfsprekend ook enorm oplopen.
Verder is bij ons de situatie gelukkig zo dat wij een beest nooit een dure behandeling hoeven te ontzeggen omwille van geld.
Van het geld wat wij jaarlijks aan premies kwijt zouden zijn kunnen we ook elk jaar een ander paard kopen, om het maar even cru te stellen.


Hier ben ik het eigenlijk helemaal mee eens! Voor dravers worden enorm hoge premies gevraagd, ik kan beter zelf wat opzij leggen, dat is uiteindelijk veel goedkoper....

Redgold

Berichten: 181
Geregistreerd: 19-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 23:45

Lielle"]
[quote="Redgold schreef:
Vraagje aan jullie, wat zijn jullie hoogste kosten geweest voor een veterinaire behandeling???


ik laat het bedrag even prive Lips are sealed maar een merrie met veulen 10 dagen in een kliniek, sondevoeding voor het veulen, antibiotica voor de merrie, telt u maar uit.
[/quote]

Ik wil het wel uit tellen maar.....ik heb geen idee.
Ik kan me voorstellen dat dat veel geld is, ik zou toch graag willen weten in welke bedragen ik moet denken. vanaf 1000 euro? vanaf 2000 nog hoger?

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 04:16

Naar alle nare verhalen die je hoort over verzekeringsmaatschappijen als het gaat om uitkeren, zou ik geloof ik mijn paard niet standaard verzekeren. Mijn eigen paard heb ik wel verzekerd maar uitgebreid. Ik heb eigenlijk nog niets met dat paard gehad dus ik vind het best moeilijk. Voorlopig houd ik hem nog maar even verzekerd. Ik denk dat bij het verzekeren van het paard de financiele waarde van het paard een grote rol speelt. Niet verzekeren en systematisch geld opzij leggen kan een optie zijn voor iemand die wat minder te besteden heeft. Die heeft in ieder geval het geluk dat het moeilijke geode(wat je vaak hoort) aan zijn deur voorbij gaat.

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 10:33

Ik heb mijn paard wel in de verzekering, ik heb wel een eigen risico van 125 euro. Ik heb nu 2 x een ongelukje gehad waarbij ik vrij hoge dierartskosten had en daar dus ook het een en ander weer van terug heb gezien. Je kan natuurlijk wel zeggen ik leg elke maand geld apart maar stel je paard krijgt ernstige koliek of iets anders dat ie bv op de faculteit moet staan dan lopen de kosten hoog op hoor. Ik heb nog helemaal geen negatieve ervaringen met de verzekering, het is maar net waar je zelf voor kiest suc6!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 10:44

Nou ik heb Jolynn wel in de verzekering, en wat ben ik daar blij mee. Zoals sommige van jullie misschien nog weten is Jolynn in mei haar veulen verloren. Het veulen was te groot en moest operatief verwijderd worden. Daarna was haar schede verkleeft en heeft ze een keer of 4 op de kliniek gestaan, totale kosten ongeveer 4000 eurotjes.Ik weet niet hoe dat met jullie zit, maar ik heb geen 4000 euro achter de hand hoor, ik heb nl ook nog een gezin. Nou ik heb mijn premie er voor de komende jaartjes wel uit. Pas geleden had ze een hoefzweer, zelfs haar pees was helemaal opgelopen, antibiotica en drie bezoeken van de da. Hoppa nog eens 240 euro, en ook dat kreeg ik op een klein bedrag weer helemaal terug.

Nee, mijn paarden zijn verzekerd, ik heb ondertussen te veel ellende meegemaakt.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 12:27

Nerootje schreef:
Ik heb mijn paard wel in de verzekering, ik heb wel een eigen risico van 125 euro. Ik heb nu 2 x een ongelukje gehad waarbij ik vrij hoge dierartskosten had en daar dus ook het een en ander weer van terug heb gezien. Je kan natuurlijk wel zeggen ik leg elke maand geld apart maar stel je paard krijgt ernstige koliek of iets anders dat ie bv op de faculteit moet staan dan lopen de kosten hoog op hoor. Ik heb nog helemaal geen negatieve ervaringen met de verzekering, het is maar net waar je zelf voor kiest suc6!


dat weet ik, maar die maandelijkse verzekeringskosten doen dat ook. We kunnen de kosten dragen als dat nodig is, dus verzekeren we niet. We hebben er 4 staan, waarvan drie verzekerd zouden moeten worden dan. Tel eens op wat je dan kwijt ben!

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 12:29

Ja daar heb je gelijk in voor 4 paarden lopen de kosten dan ook hoog op.