autozieke hond.

Moderators: Amaryllis, Just_Sannee, C_arola, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Unity

autozieke hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 19:58

Onze pup moet copiloot worden. Hij gaat straks met mijn broer mee in zijn bus als ze zinlijk is.
Maar nou komt t grootste probleem, Sjiem is autoziek...........

Groeit een pup hier overheen??

Hyper!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:02

de meeste wel, maar het kan wel ruim een jaar duren...
toen onze hond (inmiddels 8) nog pup was had hij er heel erg last van, 5 km was al te veel, en langzaam aan kon hij steeds meer hebben, steeds langere afstanden.
het werkt om naar veel leuke dingen te gaan, dan gaan ze autorijden leuk vinden

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:24

Er zijn volgens mij ook wel pilletjes tegen wagenziekte voor honden te krijgen bij de dierenwinkel.

Jady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:28

Mijn pup had dit ook,na verloop van tijd kunnen ze wel steeds langere afstanden aan.
Belangrijk is dat ze uit het raam kunnen kijken,dan is het minder.
Bij mij is de ervaring,hoe lager hoe meer kwijlen en overgeven.

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

DennisJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:29

Er zijn idd ook pilletjes voor. Oefenen helpt ook.
De hond van Max was in het begin ook vaak wagenziek. Maar dat ging al beter naarmate ze het meer deed.

Benno: dressuur M+11, vaardigheid Z+14 en Sport-AA ☆ Deedee: dressuur L+18, vaardigheid M-1 en prestatie sport-B
http://www.staldenci.nl

*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Danie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:41

Onze hond is nu bijna vier en die is er nog niet over heen niet een pilletje helpt hij heeft gewoon een zwakke maag.
Dus niet elke hond groeit er over heen!!!
Succes ermee
Gr.Danie

Auke Fan Bommelsteyn 03-05-2000-21-05-2006 RIP

http://itfryskehynder.forum2go.nl/index.php

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 21:54

Mijn pup was de eerste weken ook goed wagenziek. Zorg dat hij met zijn neus bij frisse lucht kan (raam op een kiertje) en idd, oefenen, steeds een beetje langer en gewoon naar leuke dingen. En vooral: als hij overgeeft niet streng praten of wat dan ook.
Mijn hond was er na een paar weken vanaf, hopelijk gaat het bij jou ook zo.
Hij is nu ruim een jaar en gaat elke keer als ik hem uitlaat al standaard naast de auto zitten (en dan maar beteuterd kijken dat we er niet mee weg gaan)

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 09:04

goed oefenen en zorgen dat hij de auto associeert met leuke dingen. Bijv. 100 m in de auto dan lekker naar buiten om te spelen. En later bijv. klein stukje rijden eruit (bij huis) en daarna in de auto wat lekkers geven en weer eruit (daarna niet meer rijden om te voorkomen dat ie over gaat geven). Probeer steeds een stukje verder te rijden. Ik ken een paar honden waar dit bij geholpen heeft na 6 weken konden ze lange afstanden aan. Suc6!

x_ultimate_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 15:33

pas eten geven als je weer thuis bent, dan valt er niks over te geven en hebben ze gelijk een goede ervaring met auto rijden

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:06

Veel honden kunnen er overheen groeien, maar soms zit het gewoon zo, en worden ze altijd ziek. In dat geval heb je kamlerende druppels en/of pillen of druppels tegen auto ziekte.

Als je puppy de auto uit komt en je krijgt wel eens een stroomschok van hem, dan moet je hem in je auto zetten in een stalen bench met een wollen kleedje.
Veel honden (én mensen) worden ziek van de statische energie in de auto.

Succes!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:57

Mijn hond was toen ze pup was ook wagenziek. Als ik haar voorin had, en ze op schoot zat was er niets aan de hand (we zijn zo ook uit België komen rijden toen we haar ophaalden, een rit van 2,5 uur), maar achterin de station werd ze altijd ziek. Het eerste jaar hebben we haar daarom niet meer achterin gehad, maar voorin. Of op schoot, of als ik alleen was voor de bijrijdersstoel. Sinsdien ging het goed!
Het schijnt met het evenwicht te maken te hebben, wat bij een jonge pup nog niet goed ontwikkeld is en tot klachten kan leiden. Als ze wat groter worden, steviger op de benen staan en hun evenwichtsorgaan beter ontwikkeld is, gaat het meestal vanzelf over. Mijn hond zit nu gewoon achterin, zonder problemen.

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie