Vind je Deurne een goede paardenschool?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Vind je Deurne een goede paardenschool?

Nee
33 (35%)
Ja
17 (18%)
Weet ik niet
44 (46%)

Totaal aantal stemmen: 94


Sheilalover

Berichten: 173
Geregistreerd: 26-10-03
Woonplaats: Friesland

Vind je Deurne een goede paardenschool?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 15:10

Hey ik heb veel negatiefe/positiefe dingen gelezen over deurne.
Maar met al die verschillende berichten weet ik het echt niet. Verward

Dus ik dacht.. dan doe ik het maar met een poll! Knipoog

O:) (`'·.¸«¤...Innocent...Maybe...¤»¸.·'´) Schijnheilig


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 16:35

ik heb er ook gezeten , veel geleerd (qua theorie) en veel lol gehad, maar dat je iets aan het diploma hebt ----> NEE !
je leert qua ervaring meer door bijvoorbeeld een jaar in duitsland op een stal te werken of iets dergelijks, rijden leer je op deurne absoluut niet
theoretisch leer je er wel ontzettend veel, en ook de verzorging word veel aandacht besteed, en dat is ook wat waard!
maar mensen die echt goed kunnen rijden gaan echt niet naar deurne iig!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:00

Ik ben er nog nooit geweest, maar wel gehoord dat het er heel streng is.

- Offline -

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:13

streng??? nee allang niet meer !!! okej als je echt een etter bent misschien wel, maar doe je gewoon normaal en haal je niet teveel kattekwaad uit (of je doet het slim zoals mij, je word niet gepakt Haha! )
dan valt het reuze mee, echt geenbullebakken en het strenge van vroeger is allang niets meer van terug te vinden , elk jaar word het meer een penny-meisjes school

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:18

oke wat ik gehoord heb(en deels gelezen):
Elke ochtend 6 uur bed uit, paarden controleren, eten ,stallen aanvegen en geen stro(o)tje laten liggen. Paarden poetsen. Rijden, gewone les. Eten, rijden/gewone les. "savonds huiswerk, paarden controleren. En in het weekend naar huis, en als je iets niet geod had gedaan mocht je in het weekend niet naar huis.

- Offline -

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:24

poehpoeh daar komt het geroddel weer. Uit zo'n subjectieve vraag kan je toch nooit een objectief antwoord krijgen. Het is toch voor iedereen anders, dus de vraag is: is Deurne een goede school voor jou en daar kan je alleen antwoord op krijgen door zelf te gaan kijken. (Donderdag open dag he!)
Weetje wat trouwens vet was, ik zat vrijdag zo in het walhalla (cafe) en toen zat ik met zo iemand te praten die daar ook altijd is enzo, begon ik natuurlijk weer over paarden Bloos zegt ie: Oh das wel leuk ja, mijn vader is directeur van het hippisch centrum. Ik zo wat? Goedenavond Wow! Haha!
Dus ik hem allemaal bier geven en 3 keer zo aardig doen haha.. (nee viel wel mee, zo ben ik niet natuurlijk Schijnheilig ) Gave connectie he Cool Want hij zei dat hij alles voor mij kon regelen wat ik maar wou. Maar dat vond ik dan weer wat minder als dat zo gaat Scheve mond

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:40

Je spreekt je zelf tegen.Lachen

- Offline -

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:43

Ikke? Waar? Oh ik zie het al denk ik.
Nou, ik kan er toch wel blij om zijn, maar het toch matig vinden van hun?
Maarja misschien was ie bezopen, k doe er ook niks mee ofzo Lachen

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 18:23

DeesDeBest schreef:
oke wat ik gehoord heb(en deels gelezen):
Elke ochtend 6 uur bed uit, paarden controleren, eten ,stallen aanvegen en geen stro(o)tje laten liggen. Paarden poetsen. Rijden, gewone les. Eten, rijden/gewone les. "savonds huiswerk, paarden controleren. En in het weekend naar huis, en als je iets niet geod had gedaan mocht je in het weekend niet naar huis.



valt allemaal best wel mee, okej het is vroeg opstaan en idd je moet je stal en paard 100 % in orde hebben, maar dat is eigenlijk niet meer dan normaal als je echt in de paarden verder wilt!
savonds huiswerk....ehm meestal heb je genoeg tussenuren om dat te doen , en meestal zit er wel een studiebol in de klas waar iedereen het dan van overschrijft Haha!
het weekend mag je altijd naar huis, behalve als je weekend dienst hebt!
vroeger was dat wel anders ! maar nu , als je straf hebt dan krijg je eerst een gele, en daarna (na 2 gele geloof ik) een rode kaart, een rode is een weekend nablijven , een gele is vrijdagmiddag nablijven (vegen of iets dergelijks ) maar echt streng??? nee valt echt wel mee Lachen

Sheilalover

Berichten: 173
Geregistreerd: 26-10-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 19:14

Hoe stout moet je dan doen tot dat je een gele krijgt?

Haha niet dat ik dat wil maar ik chek het even! Tong uitsteken

O:) (`'·.¸«¤...Innocent...Maybe...¤»¸.·'´) Schijnheilig

Sheilalover

Berichten: 173
Geregistreerd: 26-10-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 19:49

Je moet wel wat weten he als je er later meschien heen wilt gaan! Knipoog

O:) (`'·.¸«¤...Innocent...Maybe...¤»¸.·'´) Schijnheilig

Sheilalover

Berichten: 173
Geregistreerd: 26-10-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 21:47

Wow de antwoorden van ja en nee zijn "erg" close!

O:) (`'·.¸«¤...Innocent...Maybe...¤»¸.·'´) Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:53

crossmonster schreef:

vroeger was dat wel anders ! maar nu , als je straf hebt dan krijg je eerst een gele, en daarna (na 2 gele geloof ik) een rode kaart, een rode is een weekend nablijven , een gele is vrijdagmiddag nablijven (vegen of iets dergelijks ) maar echt streng??? nee valt echt wel mee Lachen



Vergeet niet het voor je box staan met je zadel en hoofdstel om te kijken of je dat wel goed gepoetst had, anders kon je gezellig blijven. Daarnaast was het zo dat we op zaterdagochtend pas naar huis gingen en niet op vrijdag.

En zo kan ik je nog wel wat dingen vertellen over men. Brammeijer........gezellige vent was het altijd

Maar deste leuker was het om te etteren Haha!

Sheilalover

Berichten: 173
Geregistreerd: 26-10-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 22:00

Gelukkig was dat vroeger! Of is het nog steeds zo? Gaaaap

O:) (`'·.¸«¤...Innocent...Maybe...¤»¸.·'´) Schijnheilig

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 02:37

Pipo schreef:
En zo kan ik je nog wel wat dingen vertellen over men. Brammeijer........gezellige vent was het altijd


Zo ken ik nog wel een etter van een vent: Coeffen of Loeffen of zoiets. Ik ben alleen op orientatieweek geweest, en dat was meer dan genoeg. Die vent had ik na 3 dagen al ruzie mee... Echt een misbaksel!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 03:10

loeffen? die is helemaal niet zo erg ! zijn lessen daar leer je veel van, of je nou langs de kant staat of in zijn les rijd, die zegt waar het op staat !
een misbaksel?? hij zegt gewoon wat er fout is aan je, misschien niet met opbouwende kritiek, maar gewoon recht voor zijn raap, als je daar niet tegen kan, sja dan kun je beter achter de kassa gaan werken ofzo, loeffen is in het normale leven een hele aardige vent,excentriek okej dat wel,en hij vloekt en tiert maar hij is een vd weinige leraren waar je nog echt iets van leert!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 03:27

Ik laat me toch echt niet uitschelden als we de paarden na een stop van 3 maanden onder onze kont krijgen en het paard doet even gek!
Ik heb ook niet gezegt dat je er niets van kunt leren, ik vond het gewoon een bullebak zoals hij tegen ons tekeer ging Boos!
Overigens heb ik altijd streng les gehad en ben van mening dat (ik in elk geval) daar meer van leer dan iemand die aardig is. Maar ook ik heb mijn grenzen.

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 04:45

griebels"]
[quote="Pipo schreef:
En zo kan ik je nog wel wat dingen vertellen over men. Brammeijer........gezellige vent was het altijd


Zo ken ik nog wel een etter van een vent: Coeffen of Loeffen of zoiets. Ik ben alleen op orientatieweek geweest, en dat was meer dan genoeg. Die vent had ik na 3 dagen al ruzie mee... Echt een misbaksel!
[/quote]

Mijn gehele opleiding heb ik dressuur, springen lesgeven en theorie gehad van hem, daarnaast was hij mijn mentor. Als de gehele school uit dit soort mensen zouden bestaan, zou het nivo stukkken hoger liggen.

Deze man blijft mijn leermeester, ik vind hem fantastisch!!!!!!!!!!!!!! Super veel kennis van paarden en paardrijden.........mensen zonder talent hebben een zwaar leven bij hem...........

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 09:52

Pipo schreef:

Mijn gehele opleiding heb ik dressuur, springen lesgeven en theorie gehad van hem, daarnaast was hij mijn mentor. Als de gehele school uit dit soort mensen zouden bestaan, zou het nivo stukkken hoger liggen.

Deze man blijft mijn leermeester, ik vind hem fantastisch!!!!!!!!!!!!!! Super veel kennis van paarden en paardrijden.........mensen zonder talent hebben een zwaar leven bij hem...........




helemaal mee eens !!!
enne paarden drie maanden stilstaan griebels??? hoe kom je daarbij??? de zomerstop is op zijn hoogst 6 weken (of hebben ze nu meer vakantiedagen gekregen dan Verward )
en in die 6 weken worden alle paarden regelmatig rondgehobbeld, misschien niet zo serieus gedressuurd, maar die beesten staan geen drie maanden stil dus dat is onzin!!
en verder wat pipo zegt, als je waardeloos rijd, dan heb je het idd heel heel heel erg zwaar bij hem.....

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 11:23

ik zag dit topic toen dacht ik, hier moet ik toch wel op reageren als deurne studente, wel grappig we hadden het van de week met een leraar nog over dat het vroeger zo streng was, dat er zoveel discipline was, maar dat het nu allemaal zo makkelijk is geworden, veel mensen hebben het beeld van vroeger toen deurne nog particulier was voor zich, toen was het streng!alles moest tip top in orde zijn anders kon je vertrekken...
waarom is dat tegenwoordig niet meer?omdat de maatschappy van tegenwoordig dit niet meer pikt!als het nog zo streng zou zijn en ouders van leerlingen zouden dit horen dan zouden ze hun kind daar meteen weg halen, ik zeg niet alle ouders maar de meeste wel, want er loopt een hoop verwend spul rond!!Deurne is tegenwoordig een normale school, als alle scholen, met dezelfde regeltjes ect. Bij deurne zit er alleen een paardenbedrijf achter, waar iedereen gewoon in meewerkt. En dat je je box schoon moet maken en je tuig moet poetsen en de stal moet vegen is toch niet meer dan normaal?dat moet later toch ook als je verder wilt in de paarden. Je leert er ook voor.
Kwa leren rijden moet je niet naar deurne gaan, je leert er wel wat, maar niet meer als ergens anders, je moet zorgen dat je op de juiste stage adressen terecht komt want daar leer je een hoop!als je jezelf er tenminste voor inzet.
Op deurne leer je de theorie die je op stage in praktijk moet gaan uitbrengen. Ook hebben we gewoon vakken als engels,duits,boekhouding,nederlands ect..
dus het is echt niet alleen paardenvakken...
maar ben je nieuwsgierig kom dan donderdag naar de open dag!

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 12:31

Ik ben er net vanaf Haha! 3 Jarige deeltijd-sport opleiding gedaan, in 2 Jaar , want mocht een jaar overslaan Tong uitsteken

Och, heb ik er wat geleerd ? Natuurlijk wel wat op bepaalde onderdelen, maar veel niet meer dan dat ik al wist.
Gezellig ? Zeker wel en veel contacten aan over gehouden en de koets natuurlijk Knipoog http://www.dekoets.nl
Loeffen ? Lachuh vent en tenminste nog met wat verstand Knipoog

Och als je in de paarden wilt, ga er lekker heen, we kunnen allemaal wel zeuren, maar als je zo in de paarden begint weet je zowiezo dat je niets/weinig verdient/kans maakt. Wie weet hou je aan een stage een fijne werkplek over !

Sheilalover

Berichten: 173
Geregistreerd: 26-10-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 13:01

Ach jah dat is waar.

O:) (`'·.¸«¤...Innocent...Maybe...¤»¸.·'´) Schijnheilig

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:04

ik heb gehoord als je GEEN eigen paard hebt dat je dan zo'n afgedankt paard krijgt daar en dat het duur kost om daar op school te zitten .. verder zou ik het niet weten eigenlijk

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:34

tanja15 schreef:
ik heb gehoord als je GEEN eigen paard hebt dat je dan zo'n afgedankt paard krijgt daar en dat het duur kost om daar op school te zitten .. verder zou ik het niet weten eigenlijk


het kost inderdaad wat meer dan veel andere opleidingen. maar dat komt omdat je ook betaalt voor het logeren+eten (iets van 2100 euro per jaar), en je ook stallingskosten betaald voor je paard (iets van 900 euro per jaar) of als je geen eigen paard meeneemt, dan betaal je huur+stalling schoolpaard (iets van 1500 euro per jaar).
daarbij komen dan de kosten die je op iedere andere school ook hebt, namelijk lesgeld en boeken/materiaal.

stallingskosten heb je ook als je gewoon een eigen paard hebt, en als je als student op kamers gaat en je eigen eten betaald ben je ook aardig wat kwijt in een jaar.

maargoed als je het zelf op moet hoesten is het natuurlijk bij elkaar flink wat, gelukkig zijn mijn ouders zo lief om het voor mij te betalen OK dan!

loeffen had ik bij de selectiedag, ik ben doorgelaten dus vind hem goed Cool Schijnheilig Haha! Bloos!
ik zit nu eerst een half jaar op stage, dus hoe het allemaal gaat als je les hebt enzo, weet ik nog niet

Sheilalover

Berichten: 173
Geregistreerd: 26-10-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 13:53

Ach jah je krijgt dan ook een diploma.

Maar kun je met dit diploma meer doen dan andere diploma's?

O:) (`'·.¸«¤...Innocent...Maybe...¤»¸.·'´) Schijnheilig


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Noor17 en 116 bezoekers