Paard zweet op stal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Paard zweet op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 13:42

Bijons op stal staat een E-pony, bloedtypje. Nu heeft hij overal zweetplekken als hij op stal staat (ik weet niet of hij zich druk staat te maken, hoor??) Hij heeft een 200 grams deken op, dus niet zo dik en de andere paarden lopen al met dikkere dekken op. Hij heeft een aardige teddy-vacht. De dekens hebben ze al vanf begin oktober op. Heeft iemand enig idee hoe het kan dat deze jongen zo zweet, ik heb het nog nooit zo meegemaakt. Hij zweet vooral op zijn hals en borst. Moeten ze hem scheren? Ik dacht dat hij misschien altijd geschoren is geweest in de winter. Hij stond voorheen ook niet in de wei in de winter. Verward Verward Verward

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 14:05

Gisteren was het inderdaad vrij warm in verhouding met de dagen ervoor. Die van mij stonden ook te zweten. Het enige wat je zou kunnen doen is op de "warmere"dagen gewoon een dunnere deken op leggen. (en dat is een hoop werk met 6 paarden Boos! )

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 14:12

Ik heb nu al 3 x antwoord gegeven op dit topic en als ik hem plaats zie ik hem niet??? En plaats ik hem nog een keer, dan zie ik hem 2 x staan :S

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 17:17

Bedankt Tyrza!! Hoe is het eigenlijk met die kleine?? aapkat van je? Knipoog
De pony heeft het wel vaker, ook als het niet warmer is en de rest heeft nergens last van en die staan onder dikkere dekens. Overdag staan ze op de wei, geen last van zweet, maar op stal 's avonds wel???? Verward Dan is het toch al veel kouder??

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 18:53

Misschien heeftie dan op stal toch geen deken nodig. Of anders moet er alleen een niet gevoerde deken op, zodat het minder warm voor hem is.

Happy17
Berichten: 191
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 18:56

misschien is het gewoon heel erg warm in de stal. dat is bij ons ook zo ga ik ff knuffe met me verzorg friesje is ie helemaal nat en niet eens een dek op

groetjes en succes er mee