Revalideren?!

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

femskie

Revalideren?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 22:41

Hallo mensen!!!!

Wat doen jullie voor oefeningen met een paard dat arthroseachtige problemen heeft gehad met een van de achterbenen?
Ze zal altijd een beetje een zwakker been houden maar zou ze dan nog een sprongetje kunnen maken en een beetje kunnen dressuren?
Heeft iemand ervaring met een paard met zo'n soort probleem?

Heel erg bedankt voor reacties!!!
Knipoog
groetjes, Femke

Ikkem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 10:23

arthrose achtige problemen? Arthrose gaat niet meer over hoor. Daar zal ze altijd last van blijven houden, maar het ligt aan het paard en de manier hoe je ermee om gaat hoe snel het erger wordt.

Ik raad aan, vooral niet stilzetten maar blijven rijden. Maar niet zo intensief. Springen zou ik afraden, misschien een laag sprongetje in het bos op zijn maar niet meer. En dressuur, hoog niveau lijkt me niet meer haalbaar. Maar nogmaal, niet stilzetten!!!! Dan wordt het alleen maar erger

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 13:12

ik weet inderdaad dat arthrose niet meer over gaat.. volgens de paardenfysiotherapeut ( vriend van de eigenaar) zou het hier om een probleem gaan dat erg op arthrose lijkt maar het niet is.
Uitkomst zal zijn dat het been stijver zal zijn naarmate het hersteld.

Het leek me sowieso heel slecht om haar helemaal stil te zetten, zeker omdat ze echt mijn maatje is!!
Dus dat doen we dan ook niet.
Dressuur doen we niet op hoog niveau maar om haar vooral wat soepel te houden. Maar dat springen he... daar heeft ze zelf geloof ik zo'n lol in! Hindernisjes vindt ze echt interessant.
Heb je zelf ook zo'n paard, Ikkem?

Trotse mama van Merel Noortje!! 24-12-2013
Wurolieta (v. Lancet) FOREVER YOUNG 2003-2012
Skylger Roos (v. Peru's Scen Tao) M2 + 4
Amber (Terschellinger volbloed) 27 jaar

Ikkem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 18:03

Nee ik heb geen eigen paard...
Als de paardfysio t zegt zal het wel zo zijn. Dus lekker blijven rijden maar niet te intensief. En dat springen, ik zou t wel doen, maar natuurlijk ophouden als je merkt dat je paardje er last van krijgt.

Maar heel veel succes met hem/haar. Ik hoop dat het allemaal weer goed komt. En vooral veel plezier met zn tweeen

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 20:16

Thanx Ikkem, denk dat dat wel zal lukken!!
ik ga inderdaad gewoon lekker door, wel voorzichtiger dan met een "gewoon" paard maar goed..toch fijn om meningen van anderen te horen te krijgen!!

Ik wou wel een fotootje van haar laten zien maar ik heb geen idee hoe dat moet.. misschien een beetje dom te zien aan al die anderen die wel foto's hebben bij hun bericht...
greetz, Femke

Trotse mama van Merel Noortje!! 24-12-2013
Wurolieta (v. Lancet) FOREVER YOUNG 2003-2012
Skylger Roos (v. Peru's Scen Tao) M2 + 4
Amber (Terschellinger volbloed) 27 jaar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie