Help:: springzadel hoe en wat..??

Moderators: Just_Sannee, Amaryllis, C_arola, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mariska15

Help:: springzadel hoe en wat..??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 08:21

Hallo,
ik ben normaaliter altijd aan het proberen te dressuren maar nu ben ik ook al een paar keer gaan wezen springen (met les op de club) en het was me toch leuk joh!! Haha! De instructeur die blijft maar zeggen hoe geweldig mijn paard kan springen, en snapt niet dat ik er al niet eerder mee ben begoonnen, maar oke dit is natuurlijk leuk maar het springen zelf vind ik ook hartstikke leuk! Nou heel leuk voor mij allemaal maar nu komt het probleem.. Ik heb een dresuurzadel! en ik heb nu al drie lessen met mijn dresuurzadel 1.20 gesprongen, maar toch is dit niet echt comfortabel. en nu wil ik graag een springzadel kopen, maar die krengen zijn natuurlijk best duur! En nu was mijn vraag aan jullie.. of jullie weten welk zadel ik ongeveer het beste kan nemen en of het beter is om een tweedehands te kopen en heeel belangrijk, wat is de beste adelpasservice...???????????? Verward Verward Verward

Alvast bedankt voor de reacties. Lachen

P.S. De aanleiding voor dit topic is dat ik er vorige week heel hard en ongelukkig vanaf ben gevallen.. Verdrietig

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:15

ik weet niet welk merk je zoekt.. en wat voor jou het fijnste is.. ik vind zelf die van stubben er wel goed uit zien.. maar das een kwestie van smaak en ik weet ook nie of het lekker zit Haha! zal wel.. vind stubben over het algemeen wel lekker zitten..
maar er staan zat zadels te koop rond de 200 euro nog enzo..
en springzadels zijn wel wat goedkoper dan dressuur.. uitzonderingen daar gelaten natuurlijk Haha!
maar je hebt bijv. de stubben siegfried al voor 1250 geloof ik.. 2e hands heb ik ze ook al voor 600 langs zien komen..
dus ik weet niet in welke prijsklasse je wilt zoeken..
ik weet niet of je van plan bent echt door te gaanmet springen... maar een 2e hands is toch goed om zo mee te beginnen.. mocht je verder gaan inde springsport.. knhs en zo.. dan kan je altijd nog een ander(nieuw) zadel kopen.. het zou zonde zijn als je een dure had gekocht en je springt maar eens in de maand ofzo weetje Haha! dan had je beter een veelzijdigheidszadelkunnen kopen..

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:21

Ik was voor mijn tweedehandszadel al bijna 900 euro kwijt Bloos Maar dat zadel was nog bijna gloednieuw en zit en ligt super Party!!

Je kunt eens kijken naar de Rossner zadels van Divoza. Dat zijn best aardige zadels Niet te duur Ze verkleuren wel wat op de zweetbladen, maar de prijs-kwaliteitverhouding is goed

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Tessya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:22

Ik heb nooit een zadelpasservice laten komen. Bij de meeste kleinere ruiterwinkels kan er altijd wel iemand bij jou thuis komen kijken hoe het zadel op je paard ligt. En vaak mag je ook een zadel meenemen, om eens te proberen. Je moet gewoon eens naar een ruiterwinkel toe gaan en daar op wat verschillende zadels gaan zitten. Dan merk je gauw genoeg wat de verschillen onderling zijn en wat jij fijn vind zitten.
Vanavf 500-600 euro kan je al een leuk springzadel kopen. En vaak heb je een 2e hands al voor 200-300 euro. Alleen ligt een 2e hands natuurlijk weer anders op je paard en zit het anders dan een nieuw zadel (een 2e hands is natuurlijk al ingezeten door de vorige eigenaar).

Maar ik vind het knap dat jij 1.20m kan springen met een dressuurzadel zeg!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie