haast geen vacht,toch daardoor snel nat?

Moderators: Amaryllis, Just_Sannee, C_arola, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

beautyfull_mickey

haast geen vacht,toch daardoor snel nat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 20:13

mickey (=volbloedje) heeft en krijgt dus haast geen wintervacht.
nu zit ze er dus ook nog lekker kort in.
maar toch zweet ze al super snel en droogt ze echt heel erg langzaam op.
zou dat ondanks ze een korte vacht heeft toch daardoor kunnen?
want met rijden is ze na een kwartier begint ze echt flink nat te worden,en na een half uur les is ze echt zeiken nat,en duurt 1 tot 1,5 uur voordat ze droog is,gaat echt zo langzaam.
dus ik twijfel om haar te scheren,maar dan alleen echt als dat kan komen door de vacht ondanks ze die niet echt heeft.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:28

het lijkt me niet erg logisch. maar je hebt nou eenmaal paarden die snel zweten en heel veel nazweten, ieder paard is nou eenmaal anders dus...
om ze sneller te laten drogen werkt het bij ons erg goed om ze een zweetdeken op te leggen en daarna in de stapmolen te zetten. Binnen een half uurtje zijn ze dan kurkdroog, en je hoeft ook nog eens niet bang te zijn voor verzuring in de spieren (al heb je daar met goed uitstappen toch geen last van...)

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 20:36

ja mij leek dat ook niet echt,omdat ze haast geen wintervacht heeft.
vandaar dat ik dit dus plaatse.
maar voorheen deed ze dat echt niet zo,dat snel zweeten.

ik heb haar ook al vaker na het rijden onder het solarium gezet,en dan was ze ook nog niet echt droog.

zweetdeken heb ik ook,maar nadat die het meeste zweet heeft opgenomen is mij verteld om hem af te doen,anders laat die het vocht weer zakken en komt het weer op het paard.

ook droog ze niet goed onder een zweetdeken,dus nadat die het meeste heeft opgenomen haal ik die af,omdat ze er dus anders juist onder gaat zweten,maar dan is het probleem dat ik haar dus dan zonder deken moet laten staan wat ik niet echt een goed idee vind.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:24

Je zegt dat ze dat voorheen niet deed? Misschien wat verminderde conditie? Ik zou haar denk ik liever niet scheren.
Ik doe na de les altijd een zweetdeken op en die haal ik er na een uur of zo af en doe dan de gewone deken op. Dat werkt prima. Maar daarvoor moet je de gelegenheid natuurlijk wel hebben.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie