Stoppen met werken of minder tijd/geld voor paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Stoppen met werken of minder tijd/geld voor paard?

Stoppen met werken
Geen stemmen
Meer werken, en minder tijd voor paard
8 (17%)
Stoppen met werk bij AH, en ander werk zoeken voor 1x in de week
22 (46%)
Anders, namelijk...
17 (36%)

Totaal aantal stemmen: 47


YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Stoppen met werken of minder tijd/geld voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 20:15

Ik heb een probleem Verward:
Ik ben dus 5 dagen per week bij Jasmijn. Behalve op maandag en woensdag. Op maandag zing ik en op woensdag werk ik bij de Albert Heijn om geld te verdienen voor de paarden, zodat ik wat soepeler dingen kan kopen voor de paarden. Persoonlijk vind ik 5 dagen te weinig voor de paarden, maar ik kan nu eenmaal niet vaker..
Nu is er het volgende probleem bij gekomen:
Mijn contract is eind December verlopen bij de Albert Heijn (had een contract voor een half jaar), en ze willen mijn contract wel verlengen maar daarvoor moet ik vaker werken. Zo niet, dan moet ik stoppen.. Dus dat betekent dat als ik vaker ga werken, ik nog een dag minder bij de paarden ben. Maar als ik stop verdien ik geen geld meer om bijvoorbeeld kapotte dingen voor de paarden te vervangen.
Dus als ik moet kiezen uit 2 dingen:

Stoppen met werken en geen geld meer voor de paarden.
Of meer werken, en nog minder tijd meer voor de paarden.

Ik weet echt niet wat ik moet doen. Misschien kan ik ergens hier in de buurt een baantje vinden voor 1 dag per week Scheve mond Of anders een baantje met paarden, dat lijkt me namelijk super. Maar ik weet het niet Scheve mond

Wat zouden jullie doen?


Sting

Berichten: 12850
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 20:26

Ik zou gaan stoppen met werken, vooral als je geen 4 keer per week bij de paarden wil komen.
Je kan ook nu gaan informeren of er werk is in de buurt, is dat er niet, dan kan je bij de albert heijn werken.

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 20:34

Ik zou kijken of je ergens een bijrijdster kan vinden!

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 20:38

Stoppen met werken 0% [ 0 ]
Meer werken, en minder tijd voor paard 20% [ 1 ]
Stoppen met werk bij AH, en ander werk zoeken voor 1x in de week 60% [ 3 ]
Anders, namelijk... 20% [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 5

Wie heeft er op 'meer werken' gestemd? En waarom Lachen?

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 20:43

Ik denk dat ik meer zou gaan werken en misschien een bijrijdster zoeken net als ikke_89 zegt. Je moet je paarden ook kunnen onderhouden en ze alles kunnen geven waar ze recht op hebben.

Ik werk zelf 38 uur in de week en kom dagelijks bij mijn paard. De rest staat ze lekker op de wei en daar heeft ze helemaal geen problemen mee. En als je het zo erg vind, zoek dan een fijne bijrijdster waarmee je op 1 lijn zit. Ik heb dan ook wel erg veel geluk met mijn opa die ook regelmatig bij Solide is te vinden en de buurkinderen die er graag mee knuffelen...

Ja het is jouw keuze... Wij hoeven hem niet te maken voor jou.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Anne_GTI

Berichten: 18194
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 20:47

Ik heb op meer werken gestemd. Paarden kosten een boel geld en een beetje extra achter de hand is nooit weg. Tijd voor een paard kun je altijd maken, als je maar wilt. Er zijn tijden geweest dat ik van 8 tot 8 werkte, 6 dagen per week. En toch mijn paarden reed. ('s morgens om 6 uur) In de middagpauze even naar huis, paarden in het land en dan weer terug etc. Daarnaast had ik ook nog een huishouden en een vriend die ik ook nog wel eens tegenkwam in huis. Je moet gewoon effectief met je tijd omgaan en onbelangrijke tijdrovende dingen schrappen. (bv tv)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131720
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 20:56

Je verhaal is me niet helemaal duidelijk, misschien moet je me een beetje helpen om "tot een goed advies te komen" Knipoog
Begrijp ik goed dat je in je examenjaar van de Havo zit (of ben je student, want da's toch een verschil - zie profiel) ?
Dan ga je overdag naar school, 3 avonden doordeweeks voor je paard en het weekend voor je paard, 1 avond zingen en 1 avond (?) werken, klopt het zo ?

Als het bovenstaande klopt, dan zou ik proberen om een baantje voor het weekend te vinden.
Dan kun je wat meer uren maken (volle dag werken i.p.v. avond ?) en heb je die avond nog tijd voor je paard, plus dat je op een doordeweekse avond extra tijd hebt voor je paard.
Je vangt dan 2 vliegen in 1 klap: extra uren dus meer geld, en een extra avond voor je paard !

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 08:30

Anders, namelijk ?

Ik ben het met Oscar eens.
Zoek een baantje voor het weekend.

Op bijv een Manege of ga 's avonds in de Horeca werken.
Heb je gehele ochtend voor je paard en ga je 's avonds werken.

Kan je en bij je paard zijn en werken (geld verdienen)

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 08:54

waarom kan je niet bv na school en voor je gaat zingen op maandag naar de paarden toe?

en uit school even huiswerk maken en dan naar de paarden en daarna gaan werken, of gaat dat niet?

je kan ook opzoek gaan naar ander werk, maar stoppen met werken zou ik dus echt niet doen!je hebt immers geld nodig voor je paard!

probeer bij een andere supermarkt ofzo een baantje te vinden, lukt dat niet, ja dan maar meer werken, of bijvorbeeld op woensdag+zaterdag bij de AH, dan kan je bv de ochtend of avond van de zaterdag vrij houden voor je paard en de rest van de dag wel gewoon werken

maar als je dus niet snel iets anders kan vinden, zou ik bij de AH blijven, da heb je iig toch geld voor je paard

mocht het echt niet gaan, 2 dagen werken per week, kan je altijd nog stoppen he.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 09:08

Ik zou proberen een baantje te zoeken dat beter te combineren is of een tijdstip dat beter te combineren is.
Het is erg link om niet voldoende financiën te hebben om dingen te vervangen. Dat betekent namelijk dat als er onverwacht hoge dierenartskosten zijn, je dat waarschijnlijk ook niet gewoon kunt betalen.
Blijven werken dus, maar proberen het anders te plannen zodat het beter te combineren is.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 11:07

Of: stoppen met zingen en op maandag erbij gaan werken.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 11:32

Je kunt verschillende dingen doen:
Meer gaan werken en een bijrijder zoeken.
Meer gaan werken en stoppen met zingen.
Een andere baan zoeken, wel voordat je deze baan opzegt.

Kun je niet beter in het weekend gaan werken ipv 's avonds?

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 12:17

ander werk zoeken, ergens waar je in je contract vast kan leggen dat je een vaste dag kan werken.

Cowgirl

Berichten: 23718
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:17

2 dagen in de week niet naar het paard kunnen vind ik echt wel meevallen.

Je zou voor die 2 dagen een verzorgster kunnen zoeken.

Waarom ga je niet op zaterdag ochtend werken? Dan heb je de middag nog voor je paard.

Of neem een krantenwijk dan kan je een beetje zelf je tijden indelen.
De telegraaf bezorgen het is wel vroeg je bed uit maar je ddoet het voor je school en dan heb je s'middags/s'avonds voor je paard en je huiswerk Haha! .

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 14:42

Oscar schreef:
Je verhaal is me niet helemaal duidelijk, misschien moet je me een beetje helpen om "tot een goed advies te komen" Knipoog
Begrijp ik goed dat je in je examenjaar van de Havo zit (of ben je student, want da's toch een verschil - zie profiel) ?
Dan ga je overdag naar school, 3 avonden doordeweeks voor je paard en het weekend voor je paard, 1 avond zingen en 1 avond (?) werken, klopt het zo ?


ja, zo klopt het Lachen Maar het probleem is ook een beetje dat het s'avonds dnker is, en wij geen verlichte buitenbak hebben.. Dus ik moet overdag wel rijden Verward

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 17:37

Neem een verzorgster! En neem een baantje ergens anders voor 1 of twee keer in de week. Zo heb je: genoeg tijd voor je paarden, genoeg tijd voor het zingenm baantje om geld mee te verdienen en ook nog tijd voor je huiswerk als je alles goed indeeld!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 17:43

Het is niet haar eigen paard als ik haar profiel goed lees, dus een verzorgster nemen is geen optie Knipoog Ik zou gewoon stoppen met zingen en die avond gaan werken..

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 21:33

Haha, nee klopt!! En misschien dom antwoord, maar stoppen met zingen is dit jaar geen optie Verward
Ten eerste vinden mijn ouders dat niet goed, en ten tweede heb ik een soort van 'contract' er mee, omdat ik Nationaal optreed. En dit jaar moet ik naar Athene om te zingen Verward

Maar ik ga zo nog wel even heel diep na denken hierover, en dan hoop ik tot een oplossing te komen. En nog bednakt voor alle reacties Lachen!!

Finesse

Berichten: 530
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 22:17

Ik zou een andere baan gaan zoeken, voordat je deze opzegt.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 22:46

Ik werk vijf dagen per week 8 uur, een fulltime baan dus. En toch kom ik bijna dagelijks (meestal 6 dagen per week) bij Kore. T is maar net waar je je prioriteiten stelt! Ik zit bijvoorbeeld bijna nooit voor de buis (maar wel op Bokt! Haha! ) en eet vaak snel wat. Zo kan ik zoveel mogelijk naar stal.
In jouw geval zou ik je baan zeker niet opzeggen. Ga gewoon na je werk naar het paard, of zeg het zingen op..? Verward

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 23:29

De dagen dat je werkt, kun je toch gewoon naar je paarden gaan en niet rijden maar wel wat anders doen waar je geen licht voor nodig hebt? Hoe zijn je paarden gehuisvest? Als ze op de wei komen, dan maakt het toch helemaal niet uit.

Ik zou sowieso meer gaan werken, want zonder geld lukt t helemaal niet.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 00:29

En als je nu eens gaat zingen tijdens het paardrijden. Scheelt ook weer een dag!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 13:11

Mag niet van je ouders stoppen met zingen? Je moet toch zelf wel weten wat je doet?

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 13:15

Jippie schreef:
En als je nu eens gaat zingen tijdens het paardrijden. Scheelt ook weer een dag!


haha das ook een idee!

maar ik zou wel blijven werken!
het geld is wel belangrijk lijkt mij
ik zou een ander baantje zoeken, en anders een bijrijster die ook wat mee wilt betalen?

succes iig!

Dag lieve mama...

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 12:24

CielitoLindo schreef:
Mag niet van je ouders stoppen met zingen? Je moet toch zelf wel weten wat je doet?


Ja dat is ook zo. Maar ik kan dit jaar sowieso niet stoppen omdat ik een soort van 'contract' heb (omdat ik in heel Europa optreedt... Scheve mond ).
En ik kom uit een vrij getalenteerde muziekfamilie (niet opschepperig bedoeld hoor!!) en van mij word verwacht dat ik ook muziek blijf spelen... Verward (Erg vaag, ik weet het. Maar snap je het nog een beetje Knipoog ?)

Dus ik mag wel stoppen maar dan is iedereen een beetje teleurgesteld. Maar het gaat om nu (dus dit jaar) en nu is stoppen met zingen is nu geen oplossing helaas.

Volgend jaar wel, want dat ben ik der dus wel af Cool


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dees, Gaabje, LuCa88, Trendiction, xSimonee en 23 bezoekers