Vind je Deurne een goede paardenschool?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Vind je Deurne een goede paardenschool?

Nee
33 (35%)
Ja
17 (18%)
Weet ik niet
44 (46%)

Totaal aantal stemmen: 94


Nienkuh

Berichten: 98
Geregistreerd: 26-10-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:03

weet iemand nog een goede paardenschool?


Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 14:14

tanja15 schreef:
ik heb gehoord als je GEEN eigen paard hebt dat je dan zo'n afgedankt paard krijgt daar en dat het duur kost om daar op school te zitten .. verder zou ik het niet weten eigenlijk


een afgedankt paard is het niet, de meeste van de schoolpaarden hebben vaak al veel gelopen. de meeste hebben z springen gelopen, er zijn er ook een aantal bij die internationaal in de dressuur hebben gelopen
maar waarom zegt iedereen dan dat het afgedankte paarden zijn....nou dat word gezegd omdat dat ze er teveel van verwachten zo van ow dat paard heeft z gelopen dan kan ik het ook wel even!er zitten een paar rotbokken tussen vind ik, maar een ander vind die weer fijn. de schoolpaarden kunnen zat, alleen worden ze elk half jaar door een ander gereden....
een schoolpaard kost 750 euro extra per cursus

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 15:05

Sheilalover schreef:
Ach jah je krijgt dan ook een diploma.

Maar kun je met dit diploma meer doen dan andere diploma's?


nee niet bepaald, met dit diploma ben je theoretisch en praktisch (niet wat rijden betrefd!!!!!)
goed onderlegd, als groom of als knecht op een fokkerij of iets dergelijks heb je dan idd een streepje voor op anderen, maar dan nog moet je jezelf bewijzen natuurlijk
maar een handelsstal of sportstal zal echt niet jou aannemen vanwege je diploma!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:07

daar heb je gelijk in crossmonster
rijden leer je niet perse op deurne en dat is wat de meeste denken daarom denkt iedereen zo slecht over deurne.(rijden leer je niet in 4 jaar)
over de verzorging heb ik echt al heel veel geleerd!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:10

crossmonster"]
[quote="Pipo schreef:

Mijn gehele opleiding heb ik dressuur, springen lesgeven en theorie gehad van hem, daarnaast was hij mijn mentor. Als de gehele school uit dit soort mensen zouden bestaan, zou het nivo stukkken hoger liggen.

Deze man blijft mijn leermeester, ik vind hem fantastisch!!!!!!!!!!!!!! Super veel kennis van paarden en paardrijden.........mensen zonder talent hebben een zwaar leven bij hem...........




helemaal mee eens !!!
enne paarden drie maanden stilstaan griebels??? hoe kom je daarbij??? de zomerstop is op zijn hoogst 6 weken (of hebben ze nu meer vakantiedagen gekregen dan Verward )
en in die 6 weken worden alle paarden regelmatig rondgehobbeld, misschien niet zo serieus gedressuurd, maar die beesten staan geen drie maanden stil dus dat is onzin!!
en verder wat pipo zegt, als je waardeloos rijd, dan heb je het idd heel heel heel erg zwaar bij hem.....
[/quote]

Nogmaals, ik heb niet gezegt dat hij niet kan lesgeven o.i.d. Persoonlijk vond ik hem (en meerdere in mijn groep toen) niet deugen. Ik heb het wel over 12 jaar geleden dat ik die week heb gedaan, misschien was het toen nog wat strenger als nu. Misschien herrinner ik me het niet meer goed en is de zomerstop idd 6 weken geweest, maar ze hadden in elk geval een tijd stil gestaan. Paarden waren superfris, en hij begon toen over "kl**tzakken etc... Nou daar ben ik niet van gedient. Hij kan misschien heel goed zijn en aardig, maar bij had ie het toen verpest. Er zijn naderhand nog meer dingen gebeurd waar ik raar van opkeek. Meisje dat op een paard zat dat zich achterover liet vallen (elke keer weer) en ze moest erop blijven... Totdat ze eronder kwam... Fijne leermeester Verward

Maar goed, ieder zijn eigen mening... Dit is de mijne! Ik kan wel zeggen dat ik bij Albert Voorn naderhand veel meer heb geleerd dan dat ik waarschijnlijk ooit daar zou hebben geleerd.

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:27

sorry griebels, ik nam eigenlijk zonder na te denken aan , dat je er niet al te lang geleden was geweest, hoe het twaalf jaar geleden was dat weet ik niet, iig zeker weten 100 keer strenger als nu!!!
en loeffen heeft idd een paar keer (mm misschien wel vaker ) een berisping gehad over zijn taalgebruik, daar maakte hij op den duur grapjes over als : doe die "bips" naar achteren (sja zei die dan want kont zal ik ook wel niet meer mogen zeggen Haha! )
dus sorry dat ik je aanviel, ik kan niet oordelen over hoe het toen was

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:30

Dan zal het idd wel strenger zijn geweest toen, aangezien hij berispingen heeft gehad, en nu meerdere mensen wel over hem te spreken zijn. Verder zand erover... Haha!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:48

de hele school is verandert, het is allemaal makkelijker geworden en niet meer ouderwets
alleen cor loeffen is nog steeds van de oude stempel (misschien wel al iets minder vroeger gooide die nog wel eens een krukje door de bak heen wat ik heb gehoort en dat doet die niet meer)

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:27

ik ben eerlijk gezegd dat je er zonder deurne ook wel moet kunnen komen in de paarden wereld, om je paard te verzorgen of te rijden heb ik geen deurne nodig, je leert door de jaren heen, als je een eigen paard hebt heel wat qua verzorging vindt ik zo. en over dat rijden kan ik alleen maar beamen, ik ken best wat mensen die deurne hebben gedaan, maar of ze nou zo super rijden. marion schreuder gaf vroeger mijn tnate en mijn stiefzussen onder andere les, ze hebben nu nog contact met haar, marion heeft als het goed is haar eigen dochter afgewezen om naar deurne te gaan, dus ik weet niet wat voor idee ik er over moet denken.

en om 6 uur op staan doe ik normaal ook al als het nie eerder is, en bij mij op stal is het ook altijd super schoon en mijn paard ziet er ook al zeg ik het zelf er altijd top uit. ik vind dit heel normaal hoor.

ik denk dat veel mensen te ligt over het paardewereldje denken, vooral mensen die er nog maar weinig ervaring in hebben, ik merk bij mezelf hoeveel ik er voor moet laten veel mensen begrijpen niet dat ik dat voor de paarden over heb, het blijft appart zeg ik altijd maar.

ik heb zelf altijd dol graag naar deurne gewild mijn hart ligt bij werk in de paarden en dat is nog steeds zo al heb ik mijn keuze niet op deurne laten vallen, ik heb mede door mijn stiefzussen een andere kijk op deurne gekregen, zei hebben heel hun leven gereden op nationaal en internationaal, de een is een aantal keer europees kampioen springen bij de pony's geweest zei hebben beide in deurne de masterclass gedaan, ik kan je vertelen ze waren de helft van de tijd niet aanwezig e.d hebben gerotzooid, en zijn met nog een paar andere tot alle verbazing toch geslaagd, ik krijg op die manier geen prachtig beeld van die school. ze zijn na wat omstandigheden gestopt in de paarden en het enige wat ze konden gaan doen was in de winkel gaan staan of iets vergelijkbaars. kijkend naar mijn eigen toekomst en mijn mening dat je zonder deurne als je echt doorzet er ook wel komt, heb ik gekozen voor een opleiding ondernemer/manager op een breed vlak waar ik dus veel en veel meer mee kom.

soms zit ik te denken dat ik nu ook op deurne had kunne zitten, en soms vind ik het erg jammer, ik was erg graag heen gegaan maar ben toch blij dat ik een andere keuze heb gemaakt.

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:16

Ik heb zelf niet op Deurne gezeten en ik ben er ook nooit geweest, maar heb er wel een mening over.
Mijn schoonzus heeft er nl. op gezeten en die belde mij vanavond nog op wat ze moest doen nu haar paard met een wondje stond dat dik was....
Twee jaar paardenschool en je weet DAT nog niet eens?
Zij zelf zegt ook dat ze er eigenlijk alleen maar heeft leren vegen. Dus ik heb er niet zo'n goed beeld van.

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 16:12

Ik denk dat als je echt de paarden in wil je aan Deurne een goede school hebt.
Je zit daar fulltime in de paarden en wordt redelijk goed voorbereid op de harde toekomst van veel werken!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:30

Ik denk dat dat wel meevalt. Als je met paarden werkt, kun je namelijk niet om 17u zeggen: "zo het is 17u ik ga naar huis!" Ik heb vaak zat tot 23u 's avonds op mijn werk gezeten. Soms zelfs de hele nacht door als je met meerdere paarden naar een wedstrijd ofzo ging...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Sheilalover

Berichten: 173
Geregistreerd: 26-10-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 19:00

wow das lang

O:) (`'·.¸«¤...Innocent...Maybe...¤»¸.·'´) Schijnheilig

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 20:03

Tja het werken met paarden gaat echt niet over rozen hoor... Heel hard werken voor een mager loontje...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 20:59

heey allemaal
ik heb er echt heel veel negatieve reacties over gehoord.
het zou heel erg (te) streng zijn, en de ruiters zouden meer afgestraft worden dan worden geholpen of dit waar is weet ik niet , maar ik heb het wel van veel mensen gehoord. ik zou er zelf niet graag heen gaan...
xx anne

Pepper

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 20:59

voor een heeeel mager loontje, ik heb er bewust voor gekozen om werk te zoeken wat stik wat beter verdiend! nu werk ik fulltime op de vr8wagen en mijn uren tellen vanaf het moment dat ik instap tot het moment dat ik uitstap, pauzes tellen gewoon door (en die nemen wij ook niet, ja af en toe wat koffie bij de boer, maar dat is klantvriendelijkheid he Knipoog Haha! )
ik heb deurne gedaan en daarna 2 jaar op een stal gewerkt, daar verdiende ik met evenveel uren , de helft van wat ik nu verdien Scheve mond

vrije tijd heb ik nu ook niet, ik werk, kom thuis om even om te kleden en snel een hapje te eten , daarna ga ik 3 of 4 paarden rijden en dan weer naar huis, douchen , slapen en om 3 uur weer me nest uit Scheve mond
dus vrije tijd heb ik niet, maar ik heb wel drie kanjes van paarden, een mooie auto, een mooie (najah mooi, "apart" ) vrachtwagen,
ik spaar elke maand wat geld, en ik hou zelfs nog wat geld over om kleren te kopen, dus wat wil ik nog meer?

toen ik id paarden werkte kon ik geen vr8wagen betalen en ook nog eens 3 paarden onderhouden, ja het kon wel, maar kleren kopen zat er niet in
dus mensen , paarden is een leuke hobby , maar echt geld verdienen zul je er nooit mee doen
een aangezien ik een BIG spender ben, moest ik wel wat anders verzinnen Haha!

maar desalniettemin heb ik wel een hele leuke en wijze tijd gehad op deurne, praktisch en theoretisch ben ik goed onderbouwd (pfoe begint hier te stinken )
maareh rijden kan ik nog steeds voor geen meter hoor Haha!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 21:04

PePpeRL0vE schreef:
heey allemaal
ik heb er echt heel veel negatieve reacties over gehoord.
het zou heel erg (te) streng zijn, en de ruiters zouden meer afgestraft worden dan worden geholpen of dit waar is weet ik niet , maar ik heb het wel van veel mensen gehoord. ik zou er zelf niet graag heen gaan...
xx anne



streng???? onwijs gezellig en leuk!!
maar men is vooral negatief over het niveau van rijden dat is gewoon 0,0
maar streng? whaha nee al jaren ....eeuwen niet meer !

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:08

Symbeami schreef:
Zij zelf zegt ook dat ze er eigenlijk alleen maar heeft leren vegen.


Dat heb ik ook gehoord van een kennis die er zelf op heeft gezeten, maar dat was wel jaren terug.

De een zal er positief over zijn ,de ander negatief. Echt een wezelijk verschil zal het niet uitmaken voor je carriere. Je bent niet gegarandeerd van een (paarden) carriere en daarom vind ik het zonde om zo'n school te doen. Je kunt beter een 'echte' opleiding volgen en daarnaast met paarden bezig zijn, of gewoon goede instructie volgen. Een echte school volgen lijkt mij niet nodig.

- Offline -

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:15

Franske"]
http://www.dekoets.nl!
[/quote]

Dat heette toch de Mert????????


[quote="Franske schreef:
[Och als je in de paarden wilt, ga er lekker heen, we kunnen allemaal wel zeuren, maar als je zo in de paarden begint weet je zowiezo dat je niets/weinig verdient/kans maakt. Wie weet hou je aan een stage een fijne werkplek over
!
[/quote]


Inderdaad je krijgt een basis mee en daarnaast kom je op bedrijven waar je normaal niet zo heel snel komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:37

Zonder Deurne zul je er inderdaad vast wel komen. Alleen als er dan eens iemand bij je in de les afdonderd, en die ouders klagen je aan..........dan zou je misschien wel eens een klein probleempje kunnen hebben.

Verder denk ik dat het GROOTTE gros van de bokkers nog niet de helft kan rijden dan wat er in Deurne gevraagd word, en daarnaast dat het realistisch zelfbeeld al zeker niet zo best is, dus ik vind het gezeik.

De meesten hier rijden amper een b proef dus die kunnen daar echt zat leren.

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:51

Amen Pipo!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:59

Pipo schreef:
Zonder Deurne zul je er inderdaad vast wel komen. Alleen als er dan eens iemand bij je in de les afdonderd, en die ouders klagen je aan..........dan zou je misschien wel eens een klein probleempje kunnen hebben.

Dit snap ik ff niet, je hoeft écht niet een opleiding óp Deurne gevolgd te hebben om les te mogen geven. Daar heb je zat andere mogelijkheden voor om een (paardrij) instructeursdiploma te halen.

En er zijn hier op bokt idd kinderen die geen verstand hebben van Deurne of amper een b proef kunnen rijden, maar dat lijkt me niet het grootste gedeelte. Er zijn zat inhoudelijke discussies hier te vinden, waarvan je echt wel verstand moeten hebben om er in te reageren. In dit topic heb ik die wel voorbij zien komen (de mensen met verstand), in reactie op je tweede opmerking. Wat vind je dan gezeik in dit topic?

Iedereen zal daar wel wat kunnen leren, ik zeg niet dat je er niks kunt leren of dat het een superslechte school is, maar voor om van de paardenwereld je beroep te kunnen maken hoef je géén Deurne gevolgt te hebben.

- Offline -

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 10:24

DeesDeBest schreef:

Iedereen zal daar wel wat kunnen leren, ik zeg niet dat je er niks kunt leren of dat het een superslechte school is, maar voor om van de paardenwereld je beroep te kunnen maken hoef je géén Deurne gevolgt te hebben.



Er is een andere mogelijkheid om een diploma lesgeven te krijgen en dat is ERmelo........dat is geen opleiding dat is een cursus.

Want velen van jullie realiseren zich niet wat voor ellende lesgeven zonder papiertje kan geven.

En met gezeik bedoel ik niet alleen kinderen.............

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 10:28

Ik denk toch dat DE opleiding in de paarden in WArendorf is. DAar kan Deurne niet aan tippen.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 10:30

Maar Pipo, is de Orun dan niet geldig als papiertje?
Toch ook wel, anders zijn er veel "gevaarlijk" bezig.

Verder woon ik maar een paar KM van Deurne af en zie vaak genoeg Deurne mensen rijden.
Dan is het nivo niet meer het nivo van vele jaren geleden.
Wat dat betreft had het beter prive school kunnen blijven.

En wat zeuren de mensen toch over dat vroege opstaan.
Doe vanaf mijn 16 niet anders dan tussen 4.50 en 5.50 opstaan, ligt eraan hoe laat ik moet beginnen en dat heeft niks met paarden te maken.
En dan tot 10 uur savonds doorgaan is geen uitzondering geweest.
Om daarna nog ff een paard te rijden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, GrapeshotBot, RoRo44, StonedRomy en 37 bezoekers