Vind je Deurne een goede paardenschool?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Vind je Deurne een goede paardenschool?

Nee
33 (35%)
Ja
17 (18%)
Weet ik niet
44 (46%)

Totaal aantal stemmen: 94


Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 23:06

proves my piont

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 23:18

Mijn standpunt in deze is volgens mij al duidelijk zat......... Gevoel voor paarden kan je niet leren, dat heb je of dat heb je niet..........

Als je gevoel voor paarden heb dan kom je verder zonder deurne dan iemand zonder gevoel en die jaar daar studeerd

De mensen met gevoel en deurne......... vind ik geweldig, maar veel mensen met gevoel gaan niet meer naar deurne...... vroeger wel. Vroeger was het een hele goede opleiding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 23:33

DeesDeBest schreef:
proves my piont



Het proves alleen dat als je iets wil bereiken dat daar geen diploma voor nodig is.

Alleen bepaalde beroepen hebben dat wel nodig: Arts,Leraar, verpleegkundige............en in mijn ogen ook paardrijinstructeur. Het is een verantwoordelijke baan. De verantwoordelijkheid van 10 van die kleine wezentjes waar hun ouders trots op zijn. Daar heb je gewoon een stukje opleiding voor nodig! En daarnaast verzekeringstechnisch ook!!!

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 10:34

Daar ben ik het helemaal mee een Pipo, alleen leert de praktijk iets heel anders. De meeste maneges (zo ook die van ons) betalen zo bar weinig dat je er gewoon met een normaal gezin niet van kan rond komen. Het gediplomeerde personeel (zo ook mijn vriend die vier jaar op Deurne heeft gezeten --> toen het nog een particuliere, hele dure school was) gaat meestal toch een andere baan zoeken buiten de paarden om.
Iedereen kan tegenwoordig les geven, je neemt gewoon een jong meisje, jonge jongen in dienst voor stalwerk en leert een beetje de basis van het lesgeven. Of diegene nu zelf wel of niet kan rijden komt niet eens aan de orde. Je hebt dus heel goedkoop personeel lopen, goed voor de centen, maar niet voor het bedrijf! Doordat er helemaal geen wet is dat zegt dat iemand die les staat te geven een diploma nodig heeft, krijgen mensen die dus wel een opleiding gedaan hebben geen kans meer. En dat vind ik dus heel erg. Ze zouden daar echt iets aan moeten doen vind ik.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:44

Als jij geen diploma hebt en er valt iemand van een paard en breekt daarbij iets, of nog erger is verlamd of gaat dood dan heb je dus een groot probleem als intructeur (en manege eigenaar) zijnde.

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 13:01

Valt wel mee hoor! Als er teminste één iemand rond loopt die een diploma heeft, is dat al genoeg om de rest te dekken. Is heel erg, maar wel heel erg waar.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:13

Hebben jullie die documantaire bij de EO over deurne gevolgd?
Nou, er waren 2 meisjes die na Deurne NIETS meer met paarden te maken wouden hebben.

Ik vind deurne ook geen gode school om RUITER te worden.
Wel een goede instructeurs opleiding, of voor een diploma om paardenhouder te worden.
Maar de rijstijl die je daar leert, staat mij niet aan.

Als je toch iets met paarden wilt doen, ga dan naar Warendorf.
Daar leer je alles, en leer je ook goed rijden.
Marlies van baalen heeft daar op school gezeten, mn instructrice heeft daar gezeten, en als je die ziet rijden, vallen je ogen eruit.

Op Warendorf krijg je soms ook les van Johann Hinnemann, en allemaal van die soort ruiters.

Maar naar Deurne zou ik niet gaan.
Deurne heeft bij veel mensen een slechte naam.

En als je daar heen gaat, moet je het ook maar volhouden.
En het zijn er maar een paar die dat lukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:16

Dancer_Valou schreef:
Valt wel mee hoor! Als er teminste één iemand rond loopt die een diploma heeft, is dat al genoeg om de rest te dekken. Is heel erg, maar wel heel erg waar.


Een aantal jaren geleden is daar verandering in aangebracht! Je bent dus echt zelf aansprakelijk voor deze gebeurtenissen, dus ook die 16 jarige meisjes die les geven.

Overigens praat jij over die jonkies die ook les kunnen geven. Ze KUNNNEn het niet, maar DOEN het wel...........................

KUnnen zit een groot verschil in...

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:41

Pipo, ik bedoelde hetzelfde, misschien een beetje verkeerd geformuleerd hihihi Sorry....
Ze mogen lesgeven, DOEN het ook, maar kunnen het niet... zo beter?

Maar over de aansprakelijkheid blijven de meningen verdeeld. Vertel jij mij anders maar hoe het kan dat onze manege het veiligheidscertificaat heeft gekregen van de FNRS en een vierde ster terwijl alleen de eigenaresse een diploma heeft?

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 17:45

Heb deze topic ff een paard dagen gemist, en zie dat ik een hoop heb gemist!!!ik wil nog even wat dingen toevoegen en rechtzetten over deurne:

waarom denkt iedereen dat je naar deurne gaat om te leren rijden??want ik heb zo mijn ideeen dat veel van bokt dat denken aangezien ze het alleen maar hebben over het niveau, de opleiding is echt niet alleen rijden hoor!!!
Aan een instructeursdiploma van Deurne heb je bestwel veel, ik hoor heel vaak van klasgenootjes en ook anderen niet van deurne dat als er weer eeens iemand op zoek is naar een instructeur en je zegt dat je deurne doet of hebt gedaan dan ben je het vaak al helemaal!ik zeg niet dat wy zo geweldig zijn in het lesgeven maar er word wel heel veel en goed aandacht besteed op school
verder kwa verzorging leer ik hier ook heel veel
en over het rijden: op school willen ze jou het juiste gevoel geven van het rijden, in de praktijk op stage moet je dit dus gaan toepassen verschillende paarden
ik zit niet op deurne om te leren rijden, maar als ik gewoon thuis zou staan en les zou krijgen daar leer ik toch ook niet sneller van beter te rijden?dat is vergelijkbaar met het rijden op school.
Deurne is een handig opstapje om in de paardenwereld te komen o.a door de juiste stages en door de juiste contacten te onderhouden...

waarom is deurne slecht?en byv barneveld niet?het is gewoon hetzelfde alleen op deurne werk je ook nog mee in een paardenbedrijf(dus doe je wel alweer meer praktijkervaring op!)</b)