vraag aan BELGEN: wat betalen jullie voor bekappen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 16:53

mss een beetje off-topic maar hoe noemen ze dat 'ding' nou weer waar ze de boerenpaarden inzetten om ze te beslaan?

m'n smid heeft ook nog zoiets gehad, maar nu moet ie maar enkele boerenpaarden meer doen dat hij dat 'ding' verkocht heeft.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 10:55

Wij noemen dat een Travaille Knipoog

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:18

een paar weken geleden betaalde ik 60 euro voor het bekappen van 4 paarden (2 volwassen merries, 1 merrieveulen en 1 volwassen ponymerrie). Mijn smid is altijd tevreden omdat mijn veulens bijna altijd zonder problemen hun voetjes geven. Dit jaar had de eerste maal wel een klein worstelpartijtje met het veulen. Ze heeft nl niet echt op vreemden begrepen. De 2de maal zonder veel problemen allemaal de hoefjes gedaan.

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 13:31

kattebeest schreef:
mss een beetje off-topic maar hoe noemen ze dat 'ding' nou weer waar ze de boerenpaarden inzetten om ze te beslaan?

m'n smid heeft ook nog zoiets gehad, maar nu moet ie maar enkele boerenpaarden meer doen dat hij dat 'ding' verkocht heeft.


Bij ons noemen ze het een noodstal.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 16:22

en ik noem het marteltuigen, gelukkig worden de boerenpaarden bij ons niet veel gedaan (alhoewel ze het dan wel beter zouden snappen maarja). Mijn vorig paard betaalde ik zo'n 20euro voor en hij moest maar tweemaal per jaar komen zo'n sterke hoeve had hij, en nu met heros betaal ik 50 euro en komt hij om de 7à8weken, pijnlijk Knipoog (heros is vierkant beslagen)