Wat moet je kunnen in een b-proef?

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Emeandor

Wat moet je kunnen in een b-proef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 12:13

Ik was vandaag aan het rijden op Cadans en het gaat steeds een stukje beter. Krijg steeds meer complimentjes dat ik zo vooruit ga. Maar nou ging het in het begin ook wel bar slecht. Haha! Kan niet anders dan dat ik vooruit ga! Schijnheilig
Maar goed, ik reed dus vandaag met iemand anders in de bak en die zag me rijden en zei dat het al veel beter ging en of ik mee ging doen aan de onderlinge wedstrijd.
Ik reageerde door te zeggen dat ik daar nog niet goed genoeg voorkan rijden, maar zij beweerde dat ik makkelijk een b-proefje moet kunnen.
Maar ik vraag me af: moet je je paard niet tijdens zo'n proef nageeflijk kunnen rijden? Ik ben daar nl nog maar net mee bezig en het gaat steeds beter maar nog lang niet altijd goed. Dus dan is een b-proef nog wel iets te hoog gegrepen toch?

Nadhir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:24

Wat je kan doen is naar Heart4horses.nl gaan daar kan je een b-proefje zien. Maar in de B moet je netjes door de hoeken rijden, voltes kunnen slangevolte, van hand veranderen, halt houden linker en rechtergalopje. Hals laten strekken en doorzitten zijn enkele onderdelen.

Gewoon even op de site kijken dus!

Ben je zelf nou nog niet zeker ervan dan zou ik lekker nog wachten of kijken of je misschien een onderlinge wedstrijd kan gaan rijden als voorproefje.

Sterkte en veel succes

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:32

Nageeflijk zijn is echt geen must, helemaal niet op een onderlinge wedstrijd.
Zolang je paard niet tegen de hand is is t gewoon goed. Hoeft echt niet netjes af te buigen enzo hoor!
Ik heb vorige week 24 ruiters die allemaal hun pony aan de teugel hadden lopen, eruit gereden met mijn pony die alles eng vond en niet afgebogen liep, maar ook niet tegen de hand. Knipoog
En ik neem aan dat onderling ook minder streng is dan officieel.
Het belangrijkste is gewoon dat je alles netjes afwerkt en goed op de letters rijdt.

Hip & Groen - Voor eigentijdse, bewuste ouders!
http://www.hipengroen.nl

Lieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:43

Eigenlijk is nageeflijkheid wel gewenst bij een B-proefje, maar wat veel belangrijker is is dat hij niet tegen de hand is.
Officieel zou ik nog niet starten als hij nog niet goed nageeflijk is maar een onderlinge wedstrijd lijkt me een goede ervaring voor zowel jou als het paard, je kan er alleen maar van leren. Bovendien is het altijd leuk om te zien hoe iemand anders jullie rijstijl beoordeelt.

Emeandor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 20:49

Ach, ik rij hem nog maar anderhalve maand. Ik ga eerst gewoon een tijdje lekker oefenen met hem en dan kijk ik wel weer verder. Bedankt voor jullie reacties!

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:26

nou bij ons liggen meestal de pony's die niet aan de teugel lopen allemaal eruit (zijn dus allemaal bijna laatse)
mickey liep de eerste twee wedstrijden niet aan de teugel,en staat er gewoon tegen de hand,terwijl ze niet verder omhoog kwam.
erna lipe ze aan de teugel en mijn punten vlogen vooruit en die mensen die de pony's nog niet aan de teugel hadden ben ik allemaal voorbij gereden.

bij ons is het dus gewoon wel belangrijk dat je paard aan de teugel loopt.

want straks als je verder komt zal die het ook moeten doen,stel dadelijk sta je in de L en dan sta je met je probleem.

ik zou eerst wachten todat je paard goed en netjes loopt en dan gaan,anders blijf je steeds voor niets gaan.
(tenzij je echt voor de lol gaat en winstpunten en verder komen niets uit maakt)

ik ben het dus ook met lieke eens.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie