hackney??

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Liselot

hackney??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 21:40

ik had een advertentie op marktplaats gezet dat ik een bijrijdpaardje zocht, wordt ik een halfuur later al gebeld.
het gaat over een hackney van 1.60 bereden (Lniveau) en betuigd.
nou wil ik me toch wel een beetje gaan verdiepen in dit ras, ben dus erg benieuwd met jullie ervaringen over hackneys.
alle informatie is welkom!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 22:06

Bij mijn verzorgpony's staat een hackney van ongeveer 1.25 ofzo. Het is een pony'tje met veel beenwerk. Tilt ze heel hoog op en de achter benen ook. Die zetten ze voor het karretje, ik kan dr natuurlijk niet op rijden. Verder weet ik er niet veel van ofzo. Maar het is gewoon een leuk beestje wat wel heel graag heel erg snel wil lopen!

Maar een hackney van 1.25 is wel wat anders dan een paard van 1.60!

VeraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 22:12

ow dat is wel heel erg leuk zeg! ik ben heel benieuwd dus ik lees even verder met je mee. Je hebt wel niets aan deze reactie, maar toch.

Richt je paard recht en rijd het voorwaarts

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 22:14

De vader van Jurga, Cambridge Cole is een Hackney. Het zijn gewoon 'tuig'paarden in het rijden, neem ik aan.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:13

Ik heb 3,5 jaar lang op een hackneypony gereden..
Het zijn erg leuke beestjes vindt ik..

Dyonne
Moderator AR, MD, VS, BEH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 07:55

Ik ken een kleine maat Hackney (je hebt twee maten). Echt een heel leuk beestje. Maar heel heet, altijd willen lopen. Mag hij niet lopen gaat hij een beetje springen.
Beestje is betuigd en loopt ondertussen in het M. Onder het zadel loopt die pony niet, denk ook niet dan veel kinderen erop zullen blijven zitten. Hij gooit volgens mij echt veel op.
Ik denk dat je daar ook rekening mee moet hebben. Tuigpaarden en pony's zitten vaak wat minder wat betreft doorzitten etc. Hoewel als je eraan gewend bent, is het goed te doen.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 09:23

Hackneys zijn goed te rijden hoor, je zal alleen moeten wennen aan een evntueel aanwezige hoge knie-actie Tong uitsteken *LOL*

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie