generator + bouwlampen: rijden in donker ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mist

Berichten: 9486
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

generator + bouwlampen: rijden in donker ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 20:12

Ik heb mijn weides aan de overkant van het landweggetje waaraan ik woon. Mijn schrikdraad heb ik over de telefoonkabels hangen + gedeelte in een boom van de buren...en zo naar mijn wei, maar om dit nou ook met electriciteit te doen.....
Ik zat te denken aan een kleine generator te kopen en daar 1 of 2 bouwlampen op aan te sluiten ? is dat mogelijk ? hoeveel watt moet de generator produceren ?
Heeft iemand hier ervaring mee ?

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 20:41

Wij hebben hetzelfde..we hebben de bouwlamp maar de bak ligt zeker 200 meter van de stal af en we moeten dus ook over een weg. Nu gaat er voor ons ook iemand kijken naar een generator. Als ik wat weet dan hoor je het!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 20:49

je hebt ook lampen op zonne-energie, die laden overdag op en doen het snachts, misschien een idee?

Mist

Berichten: 9486
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 21:11

missnynke schreef:
je hebt ook lampen op zonne-energie, die laden overdag op en doen het snachts, misschien een idee?


ja weet ik, ik heb ook zo'n test-set gekocht (verkrijgbaar bij tuincentra) helaas is dat licht veel te zwak om in een "bak" te gebruiken. Als je echt de proffesionele uitvoering wil dan is dit heel duur. De zonnepanelen dan!

Happy17
Berichten: 191
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 22:18

tsja waar mijn verzorg/bijrijpaardjes staan zijn gewoon echte stuk of 4 lampen om de bak heen gelegt geeft prima licht
maja daar heb jij weinig aan sorry
groetjes

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 22:50

Voor de bouwlampen... 2 bouwlampen van 500 watt, daar kun je een 20x40 baan mee velichten, doe ik ook altijd...

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:11

Mist"]
[quote="missnynke schreef:
je hebt ook lampen op zonne-energie, die laden overdag op en doen het snachts, misschien een idee?


ja weet ik, ik heb ook zo'n test-set gekocht (verkrijgbaar bij tuincentra) helaas is dat licht veel te zwak om in een "bak" te gebruiken. Als je echt de proffesionele uitvoering wil dan is dit heel duur. De zonnepanelen dan!
[/quote]

sorry,
had niet in de gaten dat je er een bak mee moest verlichten.
ik zelf heb daar ook 2 boulampen voor op een hoge paal, en er nog een normale bouwlamp bij.
ik leg er verlengsnoeren heen als ik ga rijden en ruim ze weer op als ik klaar ben.
nadeel is wel dat je dna niet in de regen kunt rijden.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:13

Mist schreef:
Ik heb mijn weides aan de overkant van het landweggetje waaraan ik woon. Mijn schrikdraad heb ik over de telefoonkabels hangen + gedeelte in een boom van de buren...en zo naar mijn wei, maar om dit nou ook met electriciteit te doen.....

Schrikdraad is toch ook electriciteit?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:17

haha ja maar niet geschikt voor lampen, daar heb je gelijkstroom (ofzo) voor nodig, hihi anders heb je knipperende lampen.....
(nee hoor ws. gaan de lampen er niet van aan of je lampen gaan kapot)

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:41

Waarom moet paardenvolk toch altijd halogeen lampen om de bak? ik snap daar geen barst van, of toch wel, men weet niet wat er in de markt te koop is. Ga voor 2x 400 W MHN-TD lampen, of nog beter 4x250W. Goed dat spul kost een paar losse centen om aan te schaffen, maar het geeft licht voor tien. Reken op 500 euro per mast. Je hebt van 1 250W lamp echter meer licht dan van een 1000W halogeenpit.
Generator hebben? Kijk eens op: http://www.ronbolleboom.nl/bolleaanbod.htm en dan heel vlug naar onderen scrollen zodat je al die mooie Land Rovers mist *LOL* Maar daar staan een paar stevige generatoren, die ook niet zo maar een-twee-drie worden gestolen Extreme duivel

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 00:24

ikke schreef:
Waarom moet paardenvolk toch altijd halogeen lampen om de bak? ik snap daar geen barst van, of toch wel, men weet niet wat er in de markt te koop is. Ga voor 2x 400 W MHN-TD lampen, of nog beter 4x250W. Goed dat spul kost een paar losse centen om aan te schaffen, maar het geeft licht voor tien. Reken op 500 euro per mast. Je hebt van 1 250W lamp echter meer licht dan van een 1000W halogeenpit.
Generator hebben? Kijk eens op: http://www.ronbolleboom.nl/bolleaanbod.htm en dan heel vlug naar onderen scrollen zodat je al die mooie Land Rovers mist *LOL* Maar daar staan een paar stevige generatoren, die ook niet zo maar een-twee-drie worden gestolen Extreme duivel


Ik wilde ook liever geen bouwlampen, maar masten en bekabeling moeten wel worden ingegraven...En mijn ouders gaan me niet sponseren en ik ga het in mijn eentje niet redden (en als ik het moet laten doen mag ik eerst wel een financiering af sluiten)

Ben nu dus aan het kijken voor een bouwlamp op statief, dan kan ik iig een beetje zien waar ik rijd (en dat is toch wel prettig als je in de winter om 6 uur thuiskomt en nog 2 of 3 paarden moet rijden Knipoog )

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 10:50

ikke schreef:
Generator hebben? Kijk eens op: http://www.ronbolleboom.nl/bolleaanbod.htm

Hallo he, dat zijn nog is generatoren.. maar Geld, geld!
Die lampen van jou waar heb je die op lopen dan?? Gewoon electriciteit of ook zo'n generator?

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 10:54

In de Bit heeft ook wat over verlichting gestaan. Daar kwam uit dat gewone lataarnpalen het beste licht geven en toch ook zeer betaalbaar zijn.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 11:04

De ellende is dat die inclusief bekabeling ingegraven moeten worden...En het liefste rondom je bak dus dan maak je nogal wat meters.
Als je dat zelf doet is het alleen een hoop werk, maar als je het moet laten doen...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 11:24

Bij Omar trok ik voor dat ene uurtje dat ik reed per dag de kabel over de weg (ook een landweggetje) en stak de stekker in het kastje in de tuin.
We hadden daar 6 lantaarnpalen, de bekabeling is ingegraven door een paar werknemers van omars eigenaar. Lantaarnpalen bij de gemeente vandaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:25

Wij hadden thuis gewoon 500 Watt hallogeenlampen hoog aan een boom gehangen (met 2 lampen hadden we ruim voldoende licht om te rijden). Die lampen zaten aan een speciaal verlengsnoer voor buiten (dat dus zonder gevaar nat kon worden). Totale kosten waren onder de 75 Euro.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:08

Ik ben ook bezig met een bouwlamp(1000 watt), maar heb geen bomen. Ben nu op zoek naar een mast van een meter of vier boven de grond en dan kan ik iig zien waar ik stuur *LOL*
Verlengsnoer voor buiten en klaar is kees Haha!

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 16:42

Bouwlamp 1000 die heb ik...lantaarnpaal staat al in de grond..alleen de afstand tussen stal en bak moet nog ff overbrugd worden..We gaan waarschijnlijk de kabel over de weg hangen in de bomen!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 17:24

Je kan ook met een lampje op je helm gaan rijden Lachen

Mist

Berichten: 9486
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 19:55

batje"]
[quote="Mist schreef:
Ik heb mijn weides aan de overkant van het landweggetje waaraan ik woon. Mijn schrikdraad heb ik over de telefoonkabels hangen + gedeelte in een boom van de buren...en zo naar mijn wei, maar om dit nou ook met electriciteit te doen.....

Schrikdraad is toch ook electriciteit?
[/quote]

heb jij dan 230volt op de schrikdraadomheining staan Haha!

Als zo'n schrikdraad knapt doordat een of andere boer met een hoge wagen langskomt, dan krijgt hij hoogstens een opdonder van hetzelfde kaliber als de paarden krijgen. Met een echt stroomdraad kan ik zo iemand wel vermoord hebben Knipoog

Mist

Berichten: 9486
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 20:03

missnynke"]
[quote="Mist"][quote="missnynke schreef:
je hebt ook lampen op zonne-energie, die laden overdag op en doen het snachts, misschien een idee?


ja weet ik, ik heb ook zo'n test-set gekocht (verkrijgbaar bij tuincentra) helaas is dat licht veel te zwak om in een "bak" te gebruiken. Als je echt de proffesionele uitvoering wil dan is dit heel duur. De zonnepanelen dan!
[/quote]

sorry,
had niet in de gaten dat je er een bak mee moest verlichten.
ik zelf heb daar ook 2 boulampen voor op een hoge paal, en er nog een normale bouwlamp bij.
ik leg er verlengsnoeren heen als ik ga rijden en ruim ze weer op als ik klaar ben.
nadeel is wel dat je dna niet in de regen kunt rijden.
[/quote]

k'was ook niet echt duidelijk in mijn eerste berichtje geloof ik Clown
het is idd de bedoeling om 1 (liefst 2)bouwlampen op te hangen (bomen genoeg). Het probleem is echter dat ik de weg over moet steken. Hoewel er niet veel verkeer is, kun je dit niet over de weg leggen want dat is te gevaarlijk. Over de weg op hoogte spannen is nog steeds link want ik kan maar 4m hoog. Mijn schrikdraadkabel is deze zomer ook een keer kapot gereden, dus met 230 volt durf ik het niet. Vandaar mijn vraag over een generator. Ik heb er een te koop zien staan (aanbieding) voor euro 209,- (benzinemotor-geluidsarm), produceert 230volt (dus lichtnet sterkte) maar ik was benieuwd of iemand hier al ervaring mee had.